۱۱:۵۹ - پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

سهل‌انگاری مدیران در اجرای قانون عفاف و حجاب/ ضرورت ساخت تلگرام بومی و پرهیز از وحدت حضور مردم در یک تلگرام واحد

حجت الاسلام سالک گفت: لازم است چند تلگرام بومی راه بیندازیم و از وحدت حضور مردم در یک تلگرام واحد پرهیز شود که این کار خوبی است و نیاز یک فعالیت فنی و دانش بنیان دارد

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، با اشاره به تصویب برنامه ششم توسعه و مشکلاتی که در زمینه وضعیت عفاف و حجاب در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: قانون عفاف و حجاب چند سالی است به 26 دستگاه اجرایی کشور ابلاغ شده و برای هر دستگاهی ماموریت هایی در نظر گرفته شده است.

* تداخل وظایف یکی از اشکلاتی است که به قانون عفاف و حجاب گرفته شد

وی افزود: نظارت کمیسیون فرهنگی بر اجرای قانون عفاف و حجاب به این نتیجه رسید که این قانون چند اشکال دارد؛ البته این ادعایی است که وزیر کشور می کند و اعلام کرد که قانون عفاف و حجاب ضمانت اجرایی ندارد ولی ما قبول نداریم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد که بالاترین مقام هر دستگاه ضامن اجرای قانون عفاف و حجاب است با این حال این اشکال را از سوی وزیر مطرح و بررسی کردیم.

وی ادامه داد: تداخل وظایف یکی از اشکلاتی است که به قانون گرفته شد و اعلام کردند که اجرای آن با فعالیت های نیروی انتظامی تداخل دارد.

* سهل انگاری مدیران دستگاه ها در اجرای قانون عفاف و حجاب

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه در جمع بندی مشاهده کردیم دستگاه هایی که به آن ها قانون ابلاغ شده به چند دلیل قانون را اجرا نمی کنند، گفت: اول نداشتن باور به این موضوع از طریق مدیران مربوط به دستگاه ها است که البته کلیت ندارد.

وی اضافه کرد: دوم اینکه مشاهده کردیم مدیران دستگاه های اجرایی ظاهر قانون را در موقعیت های مختلف پیاده می کنند ولی عمق قانون که باید به طور مدام و مستمر پیاده شود انجام نمی گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: در هر صورت برای تجدید نظر در بحث این قانون کارگروه تبلیغ و ارشاد کمیسیون فرهنگی موضوع را در دستور کار قرار داد و طی نشست با کارشناسان موضوع را پیگیری می کنیم که امیدواریم نتیجه خوبی را بتوانیم اعلام کنیم.

* اجرای سیاست های شورای عالی فضای مجازی در حال پیگیری است

عضو کمیسیون امنیت فضای مجازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با تاثیرات مخرب فضای مجازی در برنامه ششم توسعه گفت: در بحث فضای مجازی چند ماده را به دستگاه های اجرایی از جمله وزارت اطلاعات و ارتباطات داده ایم و مقرر شد که این وزارتخانه مصوبات شورای عالی فضای مجازی را انجام دهد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه در برنامه ششم هم با چند ماده وظایف دستگاه ها روشن است، افزود: پیرو دستور مقام معظم رهبری و در امتداد اجرای سیاست های شورای عالی فضای مجازی ضرورتا دستکاه های اجرایی باید پیگیر این موضوع باشند که خوشبختانه همه دستگاه ها حضور داشته و در رابطه با این موضوع بحث و پیگیری انجام می شود.

وی ابراز کرد: متاسفانه در بحث فضای مجازی مشکلاتی وجود دارد اما آنچه که در برنامه بود و تصویب شد برای وزارت ارتباطات ابلاغ و بحث زیرساخت های فضای مجازی و اجرای سیاست های شورای عالی فضای مجازی در حال پیگیری است.

* ضرورت ساخت چندین تلگرام بومی و پرهیز از وحدت حضور مردم در یک شبکه واحد

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص شاخص های فمینیستی که در برنامه ششم توسعه به چشم می خورد و تزلزل در بنیان خانواده، گفت: این موضوع یک بحث عمیق است، در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی با بیش از 1000 سایت و شبکه ماهواره ای و … مواجه است و ما جنگ نرم سختی را در روبرو داریم.

وی افزود: همه کشورهای دنیا فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای را کنترل می کنند و به آنچه که کنترل می کنند اجازه پخش می دهند که در جمهوری اسلامی هم این موضوع قابل بحث است و باید کنترل شود.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: به عنوان مثال لازم است چند تلگرام بومی راه بیندازیم و از وحدت حضور مردم در یک تلگرام و شبکه اجتماعی واحد پرهیز شود که کار خوبی است و نیاز یک فعالیت فنی و دانش بنیان دارد که خوشبختانه در کشور به سرعت در حال انجام است یا مواردی از این دست و کارهای فنی و دقیقی که لازم است، انجام شود.

وی بیان کرد: نکته دیگر این است باید تولید محتوا برای سایت هایی که بتواند پاسخ مجموعه شبهات و حملات را بدهد، داشته باشیم.

* تزلزل خانواده هدف سایت های بیگانه و فضای مجازی

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر خانواده هدف سایت های بیگانه و فضای مجازی از طریق ماهواره، سایت ها و … است که امیدواریم با اقدامات و تلاش هایی که در داخل کشور به سرعت در حال انجام است، بتوانیم شاهد نتیجه مطلوب در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.