۱۶:۱۵ - سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵

رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان:

بررسی «جریان شناسی تصوف فرقه‌ای» در اصفهان/ ترویج «فرهنگ پژوهش» را هدف‌گذاری کرده‌ایم

تصوف فرقه‌ای یکی از جریان‌های فکری بوده است که در ایران علی‌الخصوص اصفهان موضوعیت داشته و در این نشست به‌صورت دقیق و علمی به آن پرداخته خواهد شد.

به گزارش شاهین پرس، رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، اظهار کرد: این پژوهشکده اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی به‌منظور ترویج فرهنگ پژوهش و نگاه علمی به موضوعات روز برای طلاب و پژوهشگران مرتبط با معارف دینی می‌کند.

حامد اهتمام بابیان اینکه یکی از این دوره‌ها، دوره «جریان شناسی تصوف فرقه‌ای» است، گفت: این نشست اندیشه ورزی 30 دی‌ماه ساعت 8 صبح الی 12 با حضور دکتر عبدالحسین خسرو پناه عضو هیئت‌علمی دانشکده فلسفه و حکمت تهران هست برگزار خواهد شد.

وب با اشاره به فراهم شدن مقدمات برگزاری این دوره، خاطرنشان کرد: همکاری نهاد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه اصفهان نیز در این دوره وجود دارد و به خواست خدا در تالار گروه معارف این دانشگاه دوره برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان در خصوص اهمیت این دوره اظهار کرد: تصوف فرقه‌ای یکی از جریان‌های فکری بوده است که در ایران علی‌الخصوص اصفهان موضوعیت داشته، لذا در این نشست به‌صورت دقیق و علمی به آن پرداخته خواهد شد.

اهتمام با اشاره به افراد شرکت‌کننده در این دوره علمی تخصصی، گفت: استادان حوزه، دانشگاه و پژوهشگران در دوره جریان شناسی تصوف فرقه‌ای حضور پیدا خواهند کرد که گواهی پایان دوره از سوی دانشگاه به آن‌ها اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مساله پژوهش، تاکید کرد: ترویج فرهنگ پژوهش از جمله اهدافی است که دفتر تبلیغات اسلامی آن را دنبال می‌کند.

رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان ادامه داد: به وسیله برگزاری سلسله نشست هایی در مسائل مبتلابه جامعه ف به دنبال آن هستیم تا از نگاه های سطحی به موضوعات و جریان ها به نگاه های عمیق، علمی و منطقی در این زمینه دست پیدا کنیم.

اهتمام، از برگزاری مجموعه کرسی های آزاداندیشی پیرامون این‌گونه نشست های علمی خبر داد و افزود: اصلا هدف این هست که استادان تولید فکر کنند و پژوهشگران آن موضوع را با پژوهش دنبال کنند.

وی نگاه کلان مجموعه پژوهشی مطالعات اسلامی اصفهان را در کنار برگزاری سلسله نشست ها، دست‌یابی به افق‌هایی که رهبر انقلاب در خصوص علم و پژوهش عنوان فرموده اند، بیان کرد.

رئیس اداره امور پژوهشی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان گفت: افرادی که با ما در ارتباط هستند و در حلقه‌ها و گروه ها ی علمی زیر نظر مدیران گروه ها فعالیت می‌کند به صورت میانگین 200 نفر در شهر اصفهان هستند.

اهتمام، همچنین از برگزاری بیش از 15 نشست علمی دیگر در اصفهان تا پایان سال خبر داد.

photo_2017-01-17_14-55-35

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.