۱۴:۰۶ - جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

فراز و نشیب ها و فتنه خناسان خللی در وفاداری هاشمی نسبت به رهبر انقلاب وارد نکرد

حجت الاسلام ارزانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مراسم یادبود مرحوم هاشمی به بررسی ابعاد مختلف شخصیتی وی پرداخت و گفت:عشق و علاقه آیت اله هاشمی رفسنجانی نسبت رهبر انقلاب چنان برجسته بود که فتنه خناسان خللی بر آن وارد نکرد.

به گزارش شاهین پرس، به مناسبت درگذشت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی با حضور فرماندار، معاونان، بخشداران، ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مسئولان ادارات و نهادها، دانشگاهیان و اقشار مردم مراسم های بزرگداشت در شهرهای گز، شاهین شهر، میمه و ووزان برگزار شد.

فراز و نشیب ها خللی در علاقه هاشمی نسبت به رهبر انقلاب وارد نکرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز گذشته در مراسم بزرگداشت مرحوم هاشمی رفسنجانی در شاهین شهر گفت: عشق به حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، قرآن محوری، انس با قرآن، عقل محوری، صبر و استقامت، ژرف اندیشی، مقام علمی، اخلاق محوری و تلاش و مسئولیت پذیری از جمله ویژگی‌های خاص مرحوم آیت الله هاشمی بود.

حجت الاسلام حبیب اله ارزانی اضافه کرد: از ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ادب ایشان بود که در برخورد با بعضی بی ادبی‌ها بسیار عاقلانه و مودبانه رفتار می کردند و به طور کلی در آداب فردی، اجتماعی و سیاسی زبانزد بودند.

وی خاطرنشان کرد: عشق و علاقه به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مرحوم آیت الله هاشمی(ره) چنان برجسته بود که فراز و نشیبها و فتنه خناسان هیچ خللی در وفاداری و محبت و صمیمیت به رهبر معظم انقلاب ایجاد نکرد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه حیات پربرکت زندگی آیت الله هاشمی(ره) را می توان در سه بخش بررسی نمود، تصریح کرد: بخش اول که مربوط به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تحمل بالای ایشان نسبت به شکنجه های سخت و طاقت فرسای ساواک بود. بخش دوم مربوط به زمان جنگ ودوران دفاع مقدس است که جانشین فرماندهی کل قوا  رادر دوران دفاع مقدس بر عهده داشتند. و بخش سوم بعد از دوران جنگ ودفاع مقدس بود که از سال ١٣٦٨ تا ١٣٩٥یعنی تا آخرین روزهای حیاتشان مبارزه هوشمندانه داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام چهار مسئولیت خطیر یعنی ریاست جمهوری اسلامی، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار بوده و به خوبی از عهده این مسئولیت‌ها برآمدند.

هاشمی چهره ای ماندگار برای همیشه تاریخ است

امام جمعه بخش میمه نیز در مسجد جامعه میمه، آیت الله هاشمی رفسنجانی را چهره‌ای ماندگار برای همیشه تاریخ یاد کرد و گفت: «هاشمی رفسنجانی که از وی به عنوان امیر کبیر زمان یاد می‌شود در دوران سخت اختناق پا به عرصه سیاست گذاشت و روشی برگزید که برگرفته از دیانت با محوریت قرآن و روایات بود.

حجت الاسلام یداله زمانی اضافه کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی با توکل بر خداوند و اعتماد به نفس شرایط سخت را پشت سر گذاشته و با پیروی از مراد و امام خود توانست در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشد و بعد از پیروزی انقلاب نیز در فراز و نشیب‌ها با مدیریت و هدایتهای خود با جریانهای انحرافی و قدرت های استعمارگر مبارزه و با همفکری و همراهی هم سنگران خود همانند آیت الله بهشتی،  قدوسی، باهنر و رجایی مسیر انقلاب اسلامی را هموار نماید.

وی افزود: رهبر انقلاب، هاشمی رفسنجانی را تنها یار دیرین و هم راز خود معرفی و هوشمندی ایشان در برابر وسوسه‌های خناسان را ستود و با اقامه نماز بر پیکر یار دیرین امام و انقلاب باعث تسلای خاطر ملت ایران در این مصیبت بزرگ شد.

هاشمی نماد وحدت و اعتدال بود

رئیس دانشگاه آزاد واحد میمه نیز هاشمی رفسنجانی را مجاهدی خستگی ناپذیر یاد کرد و گفت: هاشمی رفسنجانی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب با خدمات ارزشمند خود از جمله مدیریت جنگ، دوران سازنگی در بحران‌های مختلف کشور مانند یک ستون استوار عمل کرد و حتی ذره‌ای از راه ولایت مداری و استقامت در برابر حق منحرف نشد و با تحمل فشارهای دشمنان انقلاب از اصول انقلاب دفاع کرد.

سید محمد مرتضوی، هاشمی را نماد وحدت و اعتدال دانست و تصریح کرد: هاشمی در زمان حیات خود همواره بر حفظ وحدت مردم و حتی مسلمانان کشورهای مختلف اصرار می‌ورزید و اتحاد را نشانه پیشرفت هر جامعه‌ای می‌دانست که با رحلتشان نیز باعث اتحاد اقشار مختلف مردم و مسئولان در مراسم تشییع خود شد

وی خاطرنشان کرد: ما دانشگاهیان باید با تحقیق در ابعاد مختلف زندگی آن بزرگوار به شناخت بهتر فضیلت‌های وی و شناساندن آن به جوانان کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.