۱۶:۲۴ - چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵

وزارت خارجه در مقابل امتیازات داده شده حتی یک شکلات هم نگرفت/ اتفاقات اخیر تکرار اشتباهات گذشته است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه اشتباهات گذشته را تکرار کرده و همچون رویه قبلی به 1+5 و کمیسیون مشترک برجام اعتماد می‌کند و باز حاضر است امتیاز دهد و در مقابلش چیزی نگیرد، حتی یک شکلات!

به گزارش شاهین پرس، سید محمدجواد ابطحی با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و بیانیه پایانی این نشست اظهارکرد: آنچه که اخیراً در شبکه‌های خبری منتشر شد حاکی از آن است که کمیسیون مشترک برجام تمدید 10 ساله «آیسا» را نقض برجام نمی‌داند.

وی افزود: کمیسیون برجام اعلام کرده مصوبات کنگره آمریکا ربطی به تعهدات دولت این کشور ندارد و عملیاتی نخواهد شد؛ این یک جواب حقوقی نیست و منجر به محرومیت مجدد ایران توسط کمیسیون برجام و سازمان ملل خواهد شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ایران در این خصوص اعتراض کند، در حقیقت کمیسیون برجام آن را تائید کرده مگر آنکه ایران روی نظر کمیسیون برجام شکایت کند که امیدواریم تیم وزارت خارجه در ژنو به نتایج خوبی دست یابد.

وی تصریح کرد: ایران به دلیل جلب نظر اعضای کمیسیون مشترک برجام به حسن نیت خود و اینکه نقض برجام صورت نگیرد، رایزنی‌هایی را انجام داده و روزنامه «وال‌استریت ژورنال» آن‌ها را منتشر کرده است که یکی از آنان کاهش سطح غنی‌سازی به 200 کیلوگرم است.

ابطحی عنوان داشت: این در حالی است که آقای عراقچی این خبر را تکذیب کرد و قسمتی از آن را ناگفته گذاشت، قسمتی که تائید شد این بود که «خودمان خواستیم تا نیروگاه نطنز پاکسازی شود و از سانتریفیوژ خالی شود»؛ وزارت امور خارجه اعلام کرد که در ازای آب سنگین اراک کیک زرد را می‌گیریم که ربطی هم به آن قضیه نداشت.

وی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه اشتباهات گذشته را تکرار کرده و همچون رویه قبلی به 1+5 و کمیسیون مشترک برجام اعتماد می‌کند و باز حاضر است امتیاز دهد و در مقابلش چیزی نگیرد، حتی یک شکلات!

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیسیون امنیت ملی در مجلس متذکر شد: انتظار می‌رود حداقل هیأت رئیسه این کمیسیون تشکیل شود و از وزیر امور خارجه دعوت شود تا در مجلس شورای اسلامی پاسخگو باشد تا شفاف‌سازی صورت گیرد.

وی اذعان داشت: به دلیل بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، این امر به دو هفته آینده موکول خواهد شد چراکه به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، جلسات مجلس تا 2 هفته تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.