۱۵:۲۰ - یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

کاهش ۴۱ درصدی تصادفات اصفهان در آذرماه/ بانوان به دوربین‌ های مداربسته در استخر و سالن‌ ورزشی توجه کنند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:ما تذکرات درخصوص استفاده از دوربین مدار بسته در سالن‌های ورزشی و استخرها و موبایل را به شهروندان داده ایم و مسئولان این مراکز نیز هوشیارتر عمل کنند.

به گزارش شاهین پرس،  فرمانده انتظامی استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری دی‌ماه خود با اصحاب رسانه با اشاره به گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار کرد: خاطره‌ای عظیم و وحدت‌آفرین جامعه اسلامی ما که در تاریخ ثبت شد.

سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی با تشکر از افرادی که در موفقیت رسیدن مأموریت‌های ناجا در سطح استان همکاری داشته‌اند، گفت: دستگاه قضایی استان، اعضای شورای تأمین استان، ریاست این شورا، فرمانداران سطح استان، مجموعه اصحاب رسانه و نقش بی‌بدیل مردم اصفهان در این زمینه بیشترین همکاری را داشتند.

وی بی توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی را ازجمله گله‌مندی پلیس اظهار و تأکید کرد: مردم باید از آموزش‌هایی که از طریق رسانه‌ها پیرامون تهدیدات و جرائم داده می‌شود هوشیار باشند، چراکه 50 درصد جرائم به دلیل عدم آگاهی مردم از این مسائل است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با توصیه به والدین نسبت به مراقبت از رفتارهای فرزندان خود، افزود: در فعالیت‌های اقتصادی مردم باید توجه به رعایت اصول معاملات داشته باشند، پول‌شویی، صدور چک بلامحل و پرونده‌ها نشان از اهمیت این موضوع دارد.

سردار آقاخانی از 59 درصد افزایش کلاه‌برداری در استان طی مدت 9 ماهه سال جاری خبر داد و به مردم تأکید کرد: مردم نسبت به ترددها، سکونت‌ها و تجمعات و حرکات غیرمعمول در سطح محلات حساسیت نشان دهند.

کشف ۴۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان اصفهان در ۹ ماهه امسال

وی ادامه داد: کاهش جرائم خشن به میزان شش درصد، افزایش دودرصدی کشفیات سرقت، کشف مواد مخدر 32 درصد افزایش، کشف تجهیزات ماهواره‌ای افزایش 87 درصد و کشف دو هزار و 106 درصد سوخت قاچاق در خارج از شبکه در آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه صورت گرفته است.

ارشد انتظامی استان از برقراری هفت هزار و 687 تماس با مرکز 197 در آذرماه گفت و اظهار کرد: 20 هزار تماس با 110 انجام‌ گرفته و در تصادفات برون‌شهری 41 درصد کاهش تصادفات را شاهد هستیم ضمن اینکه درصد آمار متوفیان در آذرماه 35 درصد کاهش داشته است.

سردار آقاخانی با اشاره به آمار 9 ماهه کشفیات و اقدامات پلیس استان اصفهان، گفت: کشف 28 تن انواع مواد مخدر، کشف 498 هزار لیتر سوخت قاچاق، تعداد یک‌میلیون و 300 هزار تماس با پلیس 110 و 77 هزار و 420 مورد تماس با 197 انجام‌گرفته است.

وی افزود: در دستگیری در حوزه مواد مخدر افزایش 38 درصدی را شاهد هستیم، در حوزه قاچاق کالا و ارز 14 درصد افزایش، در برخورد با افراد شرور 40 درصد افزایش و دستگیری سارقان با یک درصد افزایش روبرو بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص میزان تصادفات 9 ماه در جاده‌ای درون و برون‌شهری استان اصفهان، گفت: 10 درصد در تصادفات کاهش داشته‌ایم ضمن اینکه در متوفیان تصادفات جاده‌های درون و برون‌شهری شش درصد کاهش داشته است.

سردار آقاخانی برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا و ارز را در دستور کار پلیس اصفهان اظهار و تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری چهار درصد در تشکیل پرونده‌های این موضوع شاهد رشد بوده‌ایم، در پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان 333 درصد و در پرونده‌های بالای یک‌صد میلیون تومان 92 درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش شش‌درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز در مدت 9 ماهه سال جاری گفت و افزود: بیش از 630 خودرو در موضوع کالای قاچاق توقیف‌شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان مشروبات الکلی، سلاح، دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای، سوخت، لوازم صوتی و تصویری، قطعات یدکی وسایل نقلیه، سیگار، البسه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و اسباب‌بازی‌های کودکان را بیشترین کالاهای کشف‌شده در حوزه کالای قاچاق در سطح استان اصفهان بیان کرد.

سردار آقاخانی مبارزه با مواد مخدر را از دیگر مأموریت‌هایی عنوان کرد که در پایان سال به جد پیگیر آن خواهند بود، گفت: شبکه‌ها و باندهای مواد مخدر، توزیع‌کنندگان خرد در محلات و معتادان ولگرد سه محور اصلی برخورد پلیس اصفهان است.

وی ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی، برخورد با اراذل‌واوباش و مخلان نظم عمومی را سومین محور برخورد پلیس استان در ماه‌های پایانی سال اظهار و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس صحبت ابتدای سال تمام کانون‌های جرم را در اصفهان متلاشی کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان کاهش تصادفات و اجرای دقیق قوانین را از دیگر محورها بیان و اظهار کرد: آموزش همگانی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در سطح جاده‌های درون و برون‌شهری استان اصفهان به جد پیگیر هستیم.

سردار آقاخانی از به خط کردن سربازان غیر محسوس برای مبارزه با جرائم سایبری خبر داد و تأکید کرد: اشرافیت کامل و جامع در فضای مجازی برای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی از جایگاه نخست پلیس فتا و آگاهی در بحث  کشف در سطح کشور گفت و ادامه داد: پلیس در حال شناسامه دار کردن انبارهای دپوی کالا است تا از انبار کردن کالای قاچاق در استان اصفهان جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 300 میلیارد ریال زمین‌خواری در سطح استان اصفهان خبر داد و افزود: منازل شخصی استیجاری موقت، مکانی امن برای اقامت نخواهد بود، لذا مراکز اقامتی مجاز باید مورداستفاده مردم قرار بگیرد.

سردار آقاخانی در خصوص عوامل احصا شده مؤثر در تصادفات جاده‌های درون و برون‌شهری اظهار کرد: خستگی و خواب‌آلودگی 54 درصد، وعدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت غیرمجاز 17 درصد تأثیر داشته است.

کشف ۳۰۰ میلیارد ریال زمین‌خواری در استان اصفهان

وی به کشف ۳۰۰ میلیارد  ریال زمین خواری در استان اصفهان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم که ما تذکرات لازم در خصوص استفاده از دوربین مدار بسته در سالن‌های ورزشی و استخرها و همچنین استفاده از تلفن همراه در این اماکن را به شهروندان ارائه کردیم و مسئولان این مراکز نیز باید هوشیارتر عمل کنند.

سردار آقاخانی اضافه کرد: همچنین مسافرانی که به اصفهان سفر می‌کنند باید توجه داشته باشند که خانه‌های اجاره‌ای غیر مجاز محل امنی برای مسافران نیست و باید از مراکز اقامتی مجاز استفاده کنند.

وی به کاهش ۲۷ درصد جرایم نیروهای انتظامی اشاره کرد و افزود: استان اصفهان در این زمینه جایگاه خوبی را  در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص راه اندازی پلیس گردشگری بانوان نیز گفت: در این زمینه هنوز برنامه‌ای نداریم و از طرفیت پلیس آقایان برای این امر استفاده می کنیم.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.