۲۳:۲۸ - یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵

در همایش تجلیل از داوطلبان و خیران برتر هلال احمر شاهین شهر مطرح شد:

اختصاص پایگاه امداد و نجات هوایی برای شاهین شهر/ بیشتر پایگاه های امداد و نجات جاده ای توسط خیران احداث شده اند

بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: لازم است علاوه بر افزایش آموزش های شهروندی احداث پایگاه امداد و نجات هوایی شاهین شهر در دستور کار جمعیت هلال احمر اصفهان قرار بگیرد.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شهرستان در همایش تجلیل از داوطلبان و خیران برتر جمعیت هلال احمر شاهین شهر مهمترین وظیفه هلال احمر را پاسخگویی به بحران دانست و گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه با شش هزار و 105 کیلومتر وسعت و شش شهر و 19 روستا و جاده های مواصلاتی حساس نیاز دارد که نیروهای داوطلب آموزش دیده بیشتری داشته باشد.

علیرضا بصیری ضمن تقدیر از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان اظهار کرد: فعالیت جمعیت هلال احمر در همه عرصه ها قابل تحسین است و موفق شده در ارزیابی مانورهای برگزار شده در سطح شهرستان نمره قابل قبولی کسب نماید.

احداث پایگاه امداد و نجات هوایی شاهین شهر باید در دستور کار جمعیت هلال احمر اصفهان قرار بگیرد

وی آموزش کمک های اولیه و امدادی را از جمله حقوق شهروندی برشمرد و افزود: حادثه هیچ گاه خبر نمی کند بنابراین لازم است همه مردم جامعه آموزش کمک های اولیه یاد بگیرند تا در شرایط بحرانی و حساس بتوانند از آسیب های جدی که جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

رئیس ستاد بحران شهرستان با تاکید بر اهمیت نقش آموزش در کاهش آسیب ها در شرایط بحرانی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با تعامل با دستگاه ها و ادارات در شهرها و روستاهای شهرستان و استفاده از ظرفیت و امکانات شورا و شهرداری ها همه اقشار جامعه بویژه دانشجویان و دانش آموزان را آموزش دهد.

وی اضافه کرد با توجه به موقعیت شهرستان و حوادث جاده ای که در سالهای گذشته رخ داده ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی بسیار ضروری است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

پایگاه امداد و نجات جاده ای مورچه خورت پایگاه نمونه و برتر استان است

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان  اصفهان نیز در این همایش به لزوم آموزش همگانی برای کلیه شهروندان برای پیشگیری از تلفات در حوادث تاکید کرد و گفت: هلال احمر با راه اندازی «پایگاه اطلاع رسانی خادم» شرایط مناسبی ایجاد کرده است که همه افراد بتوانند آموزش های لازم را ببینند.

علیرضا سلیمی از پایگاه امداد جاده ای مورچه خورت به نوان پایگاه نمونه در استان نام برد و تصریح کرد: در حالیکه در بسیاری از مسیرهای جاده ای پایگاه های امداد در کانکس مستقر هستند پایگاه امداد و نجات جاده ای مورچه خورت با وجود ساختمان و امکانات بسیار خوب از پایگاه های نمونه و برتر استان محسوب می شود.

وی ضمن قدردانی از مشارکت مومن زاده خیر جمعیت هلال احمر که در احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای روستای جهاد آباد همکاری می کند به لزوم احیای سنت وقف برای مشارکت بیشتر خیران تاکید کرد و افزود: در همه حوادث و شرایط بحرانی مهمترین شرط برای کاهش آسیبها امداد رسانی سریع و صحیح است.

وی در ادامه خواستار برگزاری دوره های آموزش کمک های اولیه و امدادی گسترده به همه شهروندان شهرستان شد.

امداد رسانی و یاری همنوعان از کارهای پسندیده نزد خداوند است

امام جمعه شاهین شهر خدمات هلال احمر را بسیار ارزنده و با اهمیت خواند و گفت: گاهی یک دقیقه دیر رسیدن یا رسیدگی غیر فنی به مصدومان خسارت جبران ناپذیری بر جای می گذارد که این اهمیت نقش هلال احمر  در حوادث را می رساند.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان امداد رسانی و کمک به مصدومان کاری پسندیده نزد خداوند بیان کرد و افزود: ثبت خاطرات تلخ و شیرین امدادگران برای تجربه و عبرت گرفتن دیگر افراد جامعه ضروری است.

اصول کار جمعیت هلال احمر بر اساس فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه است

رئیس جمعیت هلال احمر بخش مرکزی شهرستان در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک موسسه امدادرسان و داوطلب محور است که خیرین و داوطلبان در انجام فعالیت های امدادی عام المنفعه و بشر دوستانه، نقش اصلی را بر عهده دارند.

محسن امینی هرندی با بیان اینکه اصول کار جمعیت هلال احمر بر اساس فعالیت های داوطلبانه و خیرخواهانه است، اظهار کرد: با توجه به نقش خودامدادي و دگر امدادي در حوادث غير مترقبه جمعیت هلال احمر آماده برگزاری دوره های آموزش امداد و نجات برای همه فراگیران است.

وی امدادرسانی به مصدومان در حوادث جاده ای را از جمله فعالیت های جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: پایگاه های امداد و نجات(بین شهری و جاده ای) به صورت شبانه روزی در حوادث محورهای مواصلاتی برون شهری علاوه بر امدادرسانی و انجام کمک های اولیه، با استفاده از تجهیزات تخصصی و اختصاصی اقدام به رهاسازی و نجات مصدومان کرده و در شرایط بحرانی مسافران و افراد نیازمند اسکان اضطراری می دهند.

جمعیت هلال احمر شاهین شهر بیش از دو هزار نفر عضو داوطلب دارد

رئیس جمعیت هلال احمر شاهین شهر ضمن قدردانی از مشارکت خیران در انجام فعالیت های عام المنفعه هلال احمر خاطرنشان کرد: عمده پایگاه های امداد و نجات جاده ای توسط خیران احداث شده است.

وی به طرح های فرشتگان رحمت ویژه روزهای پایانی سال و همای رحمت ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح ها ریالی از بودجه جاری هلال احمر استفاده نمی شود و کلیه هزینه های این طرح ها توسط خیران تامین می شود.

امینی هرندی آمار داوطلبان جمعیت هلال احمر شاهین شهر را بیش از دو هزار نفر اعلام کرد که حدود 300 نفر اعضای داوطلب فعال هستند به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی خادم(خانواده آماده در برابر مخاطرات) اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز جامعه به آموزش و فراگیری مباحث امدادی و کمک های اولیه با راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی سازوکار آموزش کمک های اولیه بصورت حضوری و غیرحضوری از طریق اینترنت برای عموم مردم جامعه فراهم شده است.

این همابش به مناسبت پنجم دسامبر روز داوطلبان هلال احمر برای تجلیل از داوطلبان و خیران برتر جمعیت هلال احمر شاهین شهر با حضور معاون داوطلبان هلال احمر استان اصفهان، فرماندار شهرستان، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر، رئیس و اعضای هیئت اجرایی جمعیت پزشکان داوطلب، مسئول هیئت امنای پایگاه امداد و نجات مورچه خورت، رئیس جمعیت هلال احمر بخش مرکزی شهرستان و جمعی از خیران و امدادگران داوطلب هلال احمر شاهین شهر در خانه فرهنگیان این شهر برگزار شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.