۲۲:۱۲ - پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲

شماره 29

گلدون وبلاگی استان اصفهان شماره 29

آیا دولت بیانات رهبری را سرلوحه کارهایش قرار می دهد؟

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” 

آیا دولت بیانات رهبری را سرلوحه کارهایش قرار می دهد؟

u8pj1up5

وبلاگ نبرد فتح المبین درجنگ نرم نوشت:

نمی دانم بیانات رهبری را در دیدار با اعضای خبرگان رهبری شنیده یا مطالعه کرده اید یا نه ؛ اما می خواهم به چند نکته ای که رهبری در این دیدار اشاره کردند رو با کار های صورت گرفته این دولت مقایسه کوچکی کنم و نتیجه گیری را به خود شما بسپارم.
مقام معظم رهبری فرموده اند:

1. بنده نگران مسئله فرهنگ هستم…
اساس، باید تقویت جناح فرهنگی مومن باشد…امیدوارم مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند كه چه میكنند،با مسائل فرهنگی نمیشود شوخی و بی ملاحظگی كرد…
همه باید قدر جوانان مومن و انقلابی را بدانند،اینها هستند كه روز خطر سینه سپر میكنند….

2. امروز وظیفه ما،مرزبندی صحیح و صریح بادشمن است….مرزبندی معنایش این نیست كه قطع رابطه كنید….

كسانیكه سعی میكنند مرز را كمرنگ كنند به مردم خدمت نمیكنند. استقلال یك مرز است…

ادامه مطلب

*********************************************

چشم هایی که خسته اند، دست هایی که منتظرند

ebadat

وبلاگ عرق سرد نوشت:

تیتر این مطلب برام خیلی جالبه، دیدم تو پیش نویس مطالبم یه تیتری با این عنوان هست، چشم هایی که خسته اند، دست هایی که منتظرند.
هر چقدر فکر کردم که به چه انگیزه ای این تیتر رو زده بودم یادم نیومد، ولی خوشبختانه شده مال این روزهای من

چشم هایی که خسته اند از گناه و دست هایی که منتظر دریافت معجزه ای در درون خود است.

خیلی وقت ها ما منتظر یک معجزه ایم برای خوب شدن، همیشه فکر میکردم که این فکر اشتباهیست، و گمان میبردم این انتظار راه به جایی جز نابودی و حسرت نخواهد داشت.
اما برایم یقین شده نه، این معجزه اتفاق می افتد به شرط اینکه چشم هایمان معجزه بین باشد.

پیامبر برای همه است و برای همه معجزه میکند، منتها عده ای چشم های معجزه بین ندارند، شق القمر پیامبر را سحر و ساده مینامیدند و به خاطر همین آن معجزه هیچ گاه در زندگی آنها رخ نداد.

عده ای هم چشمان معجزه بین داشتند ولی برای معجطه انتظاری نکشیده بودند، انتظاری که ارزش معجزه را هزاران برابر میکند.

ادامه مطلب

*********************************************

این بازی بُــر نخورده است

28_32

وبلاگ خاکریزهای خط مقدم نوشت:

اوضاع سیاست خارجی ما مثل قمار ، باخت پشت باخت شده است و همچنین تعویض مدیران داخلی مثل بازی میماند که ان بازی یا کلا بُر نخورده است یا کسی توی بُــر زدن جـــر میزند ، فکر میکنند ما نمیفهمیم و همین ها باعث میشود تا عزت ما را خدشه دار کنند . اگر بازی بر خورده بود ما خوب بلد بودیم بازی کنیم و خوب بلدیم هفت دست را از حریف ببریم . مثلا : اگر نادانی نگوید ایران در مقابل موشکهای امریکا دفاعی ندارد انها دائما گزینه نظامیشان را به رخ توان موشکی ما نمیکشیدند. چه کنیم که برخی بی سوادند و پشت تریبون هستند!!ابتدای دولتشان دائم گفتند : دیپلماسی لبخند .. پس از مدتی لبخند هم جواب نداد .. و در حالت نیش باز ، همه شیرهای هسته ای بسته شد . در ادامه مذاکرات احتمالا سر شیرهای هسته ای را اوباما میخواهد ببرد کشورش برسر شیرهای حمامش ببندد!

دیروز چهارشنبه ، صادق زیبا کلام استاد سیاسی دانشگاه تهران در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و ادامه مذاکرات گفت : « به عبارت دیگر اگر چه مسیری که آقای روحانی انتخاب کردند کاملا درست است ، اما ایشان با انتخاب این مسیر دست به قمار بزرگی زدند که در این قمار یا همه چیز را خواهد برد یا همه چیز را خواهد باخت.»

ادامه مطلب

*********************************************

سوال یک بیسواد و پاسخ عراقچی!!!

IMG_2881-copy-386x241

وبلاگ سیدالشهداء اژیه نوشت:

سوال یک کارشناس فنی انرژی اتمی و پاسخ عراقچی : نمی‌شود بلافاصله کمتر از ۲۴ ساعت غنی‌سازی را به حالت قبل بازگرداند و اکسید را نمی‌شود بازفراوری کرد و این فرآیند حدود سه سال طول می‌کشد.

پاسخ عراقچی:
خیلی تشکر می‌کنم از این بزرگوار که با نگاه فنی به مسئله نگاه کرد و امیدوارم وقتی فارغ التحصیل شدید و دکترا گرفتید به سازمان انرژی اتمی منتقل شوید اما باید گفت بنده که در این حوزه تخصصی ندارم و بلد نیستم و به همین دلیل است که در مذاکرات هسته‌ای متخصصان سازمان انرژی اتمی همراهی می‌کنند.

ادامه مطلب

*********************************************

 

ما و انقلاب (۲)

3029289351022409276

وبلاگ عهدقلم نوشت:

از خداوند بخواهیم، که حقیقت هر چیز را «آنطور که هست» به ما بنمایاند. این خیلی مهم است که ما اصل را از فرع بتوانیم تشخیص بدهیم. عموما وقتی اسیر غفلت و روزمرگی می‌شویم، فروع برای ما اصل میشوند و اصول به حاشیه می‌روند و فرع شناخته میشوند.

ما آنقدر که وقت برای شناختن آداب ظاهری شریعت می‌گذاریم وقت برای شناخت معارف توحیدی اسلام و اصول اعتقادی نمی گذاریم. اگر حقایق عالم را «آنطور که هستند» نشناسیم در زندگی مدام به خطا می‌رویم.

خداوند تنها حقیقتی است که سراسر زندگی ما را تسخیر کرده است و ما بیش از هر چیز باید برای او زندگی کنیم… باید راهی را که او پیش پای ما گذارده، بشناسیم و بی تزلزل در آن سیر کنیم. و باید دانست که طی مسیر بدون شناخت و انجام وظایف میسور نیست.

ادامه مطلب

*********************************************

برچسب بارانمان کردند حاج همت!

shahid-hemat

وبلاگ افاضات عقل کل نوشت:

حاج همت! یادتان هست می گفتی « زمان بازرگان به ما برچسب چریک می زدند، زمان بنی صدر هم برچسب منافق! الان هم برچسب خشک مقدسی و تحجر! هر قدمی که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتیم برچسب بارانمان کردند حالا روزی ده برچسب دشت می کنیم.»

حاجی! شما که جز پیروی از راه امام(ره) و تکرار فرمایشات امام عزیز ، چیز دیگری نمی گفتی، شما که آنقدر شیفته و دلباخته ولی فقیه زمانت بودی که در سفر حج در زیر ناودان طلا از خدا خواسته بودی حتی یک لحظه هم نگذارد بدون امام در این دنیا نفس بکشی، پس چرا باید عده ای، برچسب بارانت کنند؟ چرا باید شما را منافق بنامند و متحجر و خشک مقدس خطابت کنند؟

ادامه مطلب

*********************************************

کاش غرب زده شویم گاهی!
دوچرخه

وبلاگ اشارات نوشت:

تبادل فرهنگی چیز خوبی است

فرقش با تهاجم فرهنگی این است که در تبادل، طرفین آگاهانه آن بخش فرهنگ طرف دیگر را که برایشان مفید است انتخاب و عمل می کنند.

در فرهنگ غرب، چیزهای خوب زیادی هست، همان طور که چیزهای بد زیادی هست

از جمله خوبی هایشان پشتکار و نظم است

یکی دیگر از خوبی های فرهنگ بعضی کشورهای غربی و به ویژه هلند، دوچرخه سواری است

می گویند در آمستردام بیش از تعداد جمعیت شهر دوچرخه وجود دارد

ادامه مطلب

*********************************************

حکایت گنجشک کور
آیت الله ناصری

وبلاگ نطنزپرس نوشت:

حضرت آیت الله ناصری دولت آبادی می فرمودند: مرحوم حاج آقا معین شیرازی قدس سره فرموده بودند: یک نفر کشاورز برای ایشان تعریف کرده بود: زمانی که کار کشاورزی مان تمام شد، گندمها را پهن کرده بودیم تا هر کس سهم خودش را ببرد، در همین موقع که مشغول استراحت بودیم، یک زنبور آمد و یک دانه ی گندم را برد.

دوباره آمد و یک دانه ی دیگر را برد و چندین بار این کار را تکرار کرد، تا اینکه ما کنجکاو شدیم ببینیم این زنبور گندمها را کجا می برد،( با توجه به این مطلب که زنبور به گل و شیرینی علاقه دارد نه به گندم).

ادامه مطلب

*********************************************

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.