۱۴:۰۰ - جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبرداد

وجود 610 مرکز آموزشی وقفی در استان اصفهان/ توزیع روزانه 7 هزار غذای گرم میان زائران امسال اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 610 عدد مرکز آموزشی وقفی در استان اصفهان وجود دارد که در مراسم اربعین سال جاری روزانه 7 هزار غذای گرم میان زائران اربعین در کربلا توزیع شد.

به گزارش شاهین پرس، حجت‌الاسلام رضا صادقی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهارکرد: استان اصفهان همواره در امر وقف الگو بوده و همچنان الگوست، وقف یعنی توقف ثروت و آزاد کردن منافع آن برای رفع مشکلات جامعه.

وی افزود: انسان در هنگام وقف، خود را فدای دیگران کرده و این در حالی است که انفاق در راه خدا بارها در قرآن مورد تأکید قرار گرفته و مصادیق آن نظیر احسان، نیکی و عمل صالح بارها ذکر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: وقف در ادیان گذشته نیز بوده و در خیابان عباس‌آباد شهر اصفهان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌ها، نشانه‌هایی از وقف در کنیسه یهودیان قابل مشاهده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام نیز با تأکیدات فراوان حضرت علی(ع) و حضرت خدیجه(ع) این امر توصیه شده و حتی هنوز نیز آثار وقف حضرت علی(ع) در مدینه وجود دارد.

صادقی عنوان داشت: در حال حاضر نیز جامعه ما از وقف به عنوان یک حرکت نیکوکارانه بهره‌مند بوده و همه نسل‌ها از برکات آن استفاده خواهند کرد؛ آثار اجتماعی وقف مصداق اقتصاد مقاومتی بوده و تا قیامت ادامه دارد.

وی اذعان کرد: بسیاری از بیمارستان‌ها در استان اصفهان وقفی است و 610 عدد مرکز آموزشی وقفی در استان اصفهان وجود دارد؛ همچنین بسیاری از زیرساخت‌های کشور به صورت وقفی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از وقفی بودن مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اصفهان خبرداد و اظهارداشت: همین مصلایی که هر هفته میزبان هزاران اصفهانی مؤمن و انقلابی در نماز جمعه بوده از برکات وقف است.

وی با تأکید بر لزوم وقف در حوزه‌های سلامت، قرآن، اشتغال، پژوهش، بهزیستی، اطعام زائرین، دانشگاه و ازدواج تصریح کرد: وقف باید در همه امور صورت گیرد، برای مثال در مراسم اربعین سال جاری روزانه 7 هزار غذای گرم میان زائران اربعین در کربلا توزیع شد.

صادقی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزاده‌ها باید قطب فرهنگی شوند، یادآور شد: اصفهان رتبه سوم تعداد امامزاده در کل کشور را داراست و 718 ستاره درخشان را در خود جای داده است؛ همچنین اصفهان در 3 سال اخیر رتبه نخست حفظ بقاع متبرکه را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.