۲۳:۳۷ - پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵

ایجاد نمایشگاه دائمی از آثار هنری معلولین

قول رئیس شورای اسلامی شاهین شهر به معلولین هنرمند

به مناسبت هفته جهانی معلولین، جمعی از مسئولان شهرستان و اعضای شورای شهر با حضور در مراکز توان‌بخشی تحت نظارت بهزیستی از این مراکز بازدید کردند.

به گزارش شاهین پرس، به مناسبت هفته جهانی معلولین، جمعی مسئولان شهرستان و اعضای شورای شهر به منظور ایجاد دلگرمی، از مراکز توانبخشی معلولین بازدید کردند.

در این دیدار رئیس اداره بهزیستی شهرستان به همراه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهرستان،رئیس شورای شهر شاهین شهر و دیگر اعضای این شورا و کارشناسان بهزیستی حضور داشتند از مرکز توانبخشی معلولین ذهنی کیمیا و پیام، مرکز سالمندان پرتو امید و مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان پرواز، کانون معلولین کارآفرین و فیزوتراپی های برتر شاهین شهر (آرین، کیان و پرتو) بازدید به عمل اورده و از نزدیک در جریان روند آموزش و توانبخشی معلولین قرار گرفتند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان در حاشیه این بازدید، دستگیری از نیازمندان و پیگیری امور آن ها را وظیفه همه مسئولان و خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: بدون شک سرکشی و بازدید مسئولان از این مراکز علاوه بر دلگرمی مددکاران و مددجویان، به مرتفع شدن مشکلات آنها نیز کمک می کند.

امین عسگری به دو مرکز شبانه روزی و پنج مرکز روزانه معلولین درشهرستان اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار و ۸۰۰ معلول تحت حمایت بهزیستی شهرستان قراردارند که از این تعداد 90 نفر دارای ضایعه نخاعی هستند که برای مراقبت به پرستار نیاز دارند.

وی افزود: علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه نگهداری و حق پرستاری ویژه معلولین ضایع نخاعی، ارائه آموزش‌های مختلف به معلولین ذهنی، در مراکز تواتبخشی شبانه‌روزی و روزانه خدمات آموزشی و پاراکلینیک به معلولین ارائه می شود.

در ادامه عسگری و هیئت همراه به بررسی مسائل و مشکلات مراکز پرداخته و مسئولان در خصوص رفع موانع موجود قول همکاری و مساعدت لازم دادند. همچنین حجت الاسلام بیدرام رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در بازدید از کارگاه های آموزشی، صنایع دستی و هنری معلولین، نوید ایجاد نمایشگاه دائمی برای آثار هنری معلولان هنرمند را داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.