۱۸:۰۰ - پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵

در آستانه فصل سرما

آماده‌باش نیروهای امدادی برای حضور در طرح امداد زمستانی اصفهان

هرساله با نزدیک شدن به فصل زمستان طرح امداد زمستانی با حضور پلیس‌راه، فوریت‌های پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی و راهداری در سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان اجرا می‌شود که استان اصفهان نیز این طرح را از روز گذشته آغاز کرده است

به گزارش شاهین پرس، با توجه به رسیدن ماه پایانی فصل پاییز به نیمه و ورود سامانه‌های سرمازا به کشور و همچنین قرار گرفتن در آستانه فصل زمستان بنا بر تمهیدات دستگاه‌ها و ارگان‌ها، طرح های زمستانی برای خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌گیرد.

اورژانس یکی از نهادهایی است که طرح امدادی زمستان را به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است، هرچند اورژانس در تمام فصول، ایام و حتی بیست‌وچهارساعته برای امدادرسانی و انجام کمک‌های اورژانسی به مصدومان و حادثه دیدگان آمادگی کامل دارد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در خصوص اجرای طرح امداد زمستانی این مرکز اظهار کرد: از روز چهارشنبه 17 آذرماه تا 25 اسفندماه طرح امداد زمستانی اورژانس اصفهان انجام خواهد پذیرفت.

دکتر غفور راستین با بیان اینکه این طرح 100 روزه به‌صورت نمادین از روز گذشته آغاز شده است، گفت: طرح هایی که در زمان های مشخص اجرا می‌شود با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و امدادرسانی به موقع صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به حضور هرساله پلیس‌راه، فوریت‌های پزشکی، جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی، راهداری استان در اجرای طرح امداد زمستانی، خاطرنشان کرد: این نهادها کلیه راه ها و جاده های استان را در فصل زمستان پوشش می‌دهند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در خصوص جزییات نیروهای و توانمندی‌های به‌کارگیری اورژانس اصفهان در این طرح اظهار کرد: 126 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل 65 پایگاه جاده‌ای، 60 شهری و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 850 نیروی انسانی به ارائه خدمات در طرح امداد زمستانی به هم‌وطنان ارائه خدمت خواهند کرد.

رئیس پلیس‌راه کشور نیز روز گذشته از اجرای طرح زمستانی پلیس راهور از ۱۷ آذرماه تا ۲۰ اسفندماه خبر داده بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.