۱۵:۰۵ - پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

سوانح رانندگی منجر به فوت در کشور ۱۵ درصد کاهش داشته است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امسال تاکنون سوانح رانندگی منجر به فوت ۱۵درصد کاهش داشته که نشان دهنده افزایش میزان نظارت پلیس و همکاری رانندگان با این نیرو در رعایت مقررات بوده است.

به گزارش شاهین پرس، عبدالرضا آقاخانی صبح امروز در «همایش یاوران وقف» که با حضور رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری شهرستان شهرضا در رواق امام خمینی(ره) امامزاده شاهرضا برگزار شد، با بیان اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بخشی از بدنه پلیس هستند، اظهار داشت: صدور گواهینامه و نظارت بر عملکرد آنها در محورهای مواصلاتی بر عهده پلیس است.

وی با اشاره به نقش بقاع متبرکه در کاهش تصادفات، افزود: بر اساس یک تحقیق، در شهرهایی که  امامزاده یا بقعه متبرکه وجود داشته باشد به دلیل توقف، آمار تصادفات در آن کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مسیرهایی که در آنها امامزاده و یا بقعه متبرکه وجود دارد سبب ایجاد امنیت روانی و اطمینان قلبی برای رانندگان و مسافران می‌شود، گفت: کمترین میزان درگیری رانندگان و مسافران از همین مسیرها گزارش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان حمل‌ونقل برون شهری می‌توانند در افکار عمومی، جامعه را برای پلیس تجزیه و تحلیل کرده و بازتاب آن را نشان دهند، بیان کرد: امروز بیشترین تهدیدات علیه فرهنگ کشورمان است، بنابراین باید از امنیتی که در کشور وجود دارد برای مقابله با تهدیدات دشمن و مبارزه با تهاجم فرهنگی استفاده کرد.

آقاخانی با بیان اینکه مردم استان اصفهان بیشترین هزینه را در راه خیر و امور عام‌المنفعه پرداخت می‌کنند، افزود: در استان اصفهان بیش از 6 هزار هیئت مذهبی و بیش از 5 هزار و 800 مرکز خیریه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس هم این استان بیش از 23 هزار و 500 شهید را تقدیم انقلاب کرده که نشان دهنده سابقه فرهنگی دیرینه این استان در امور خیر و عام‌المنفعه و شهادت است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته سوانح رانندگی در کشور سبب کشته شدن 17 هزار نفر شد، اظهارداشت: امسال تاکنون سوانح رانندگی منجر به فوت 15 درصد کاهش داشته که نشان دهنده افزایش میزان نظارت پلیس و همکاری رانندگان با این نیرو در رعایت مقررات بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در کشور همچنان بالاست، گفت: باید همه دستگاه‌های کشور و رانندگان همکاری کنند تا این آمار کاهش یابد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.