۱۰:۴۰ - چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵

نماینده انجمن‌ اسلامی مستقل در مراسم روز دانشجو:

روحانی همه واقعیات داخلی کشور را به زبان نیاورد/ درد مردم را صریح و شجاعانه به رئیس جمهور منتقل کردیم

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور گفت: امیدواریم دولت در برابر نقض برجام واکنش نشان دهد که از این جهت عدم اتخاذ موضع صریح رئیس جمهور در مقابل نقض برجام را نپسندیدیم.

به گزارش شاهین پرس، پیام مرادی با اشاره به فضای 16 آذر و روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: اصل حضور رئیس جمهور میان دانشجویان و شنیدن صحبت‌ها و دغدغه‌های آنان قابل تحسین است.

وی افزود: امیدواریم خدای ناکرده رئیس جمهور در چنین جلساتی تنها یک جریان سیاسی خاص را به دانشجویان منتسب نکند و نگاهی جریانی و گروهی به تشکل‌ها نداشته باشد و در عین حال مبادا به دنبال تحقیر یک دسته و گروه به خصوصی باشند.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در سخنرانی مراسم روز دانشجو در حضور روحانی گفت: مراسم 16 آذر امسال نیز برگزار شد و خوشحالیم که جنبش دانشجویی زنده است، بزرگترین وظیفه جنبش دانشجویی رصد کردن فضای کشور و سپس نقد آن فضاست چراکه باید روحیه نقادی داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشجو باید براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون استقلال،آزادی، عدالت و پیشرفت نقدهای خود را ارائه کند و اگر در جایی متوجه انحراف مسؤول و یا مدیری از این آرمان‌ها شد باید ایستادگی کند که این همان فلسفه جنبش دانشجویی است.

مرادی در ادامه اذعان کرد: 16 آذرماه نقطه اتصال جنبش دانشجویی با مردم است و یادآور یکی از مهمترین بخش‌های هویت این جنبش است، 16 آذر یکی از روزهای هویت‌ساز جنبش دانشجویی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تشکل‌های دانشجویی سعی کرده‌اند به مناسبت روز دانشجو برنامه‌هایی را در دانشگاه‌های مختلف برگزار کنند اما متأسفانه در برخی از دانشگاه‌های کشور سخنرانی برخی از سخنرانان از جمله علی زاکانی، حسین شریعتمداری و حسن عباسی لغو شد که این مسأله زیبایی نبود چراکه نباید عده‌ای به خاطر نقض برخی از سیاست‌ها از سخنرانی منع شوند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور عنوان داشت: انتظار داشتیم حداقل در روز دانشجو این حرمت را برای دانشجویان قائل شوند و از سخنرانی کسانی که در چارچوب قانون می‌خواهند صحبت کنند جلوگیری نشود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی قانون‌شکنی می‌کند و احترامی برای قوانین قائل نیست بحثش جداست اما اگر کسی بخواهد در چارچوب قانون سخنرانی کند نباید جلوی آن گرفته شود.

مرادی متذکر شد: در مراسم روز دانشجو سعی داشتیم آن چیزی که درد مردم است را با ادبیات دانشجویی، به دور از جسارت، با صراحت و شجاعت به رئیس جمهور منتقل کنیم که بحث‌هایی همچون فساد اقتصادی، بیکاری و رکود مطرح شد.

وی با اشاره به نحوه پاسخگویی رئیس جمهور به مطالبات دانشجویان یادآور شد: برخی از ایرادات مثل بیکاری از طرف رئیس جمهور پذیرفته شد و مشخصاً تمدید تحریم را نقض برجام دانست و اعلام واکنش کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه رئیس جمهور مستقل کشور اضافه کرد: رئیس جمهور با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم آمریکایی‌ها برجام را نقض کنند نظراتی راجع به دستاوردهای برجام ارائه کرد.

وی بیان داشت: سخنان رئیس جمهور در بخشی از حوزه‌ها قانع‌کننده و در بخشی دیگر قانع‌کننده نبود؛ در مورد برجام مشخصاً روحیه حکمای آمریکا را روحیه‌ای جاه‌طلبانه می‌دانیم که با تصورات تیم دیپلماتیک رئیس جمهور از آمریکا متفاوت است.

مرادی ابرازداشت: تصمیم‌گیرندگان در آمریکا اخیراً برجام را به صورت علنی نقض کرده‌اند که امیدواریم دولت واکنش نشان دهند که از این جهت عدم اتخاذ موضع صریح رئیس جمهور در مقابل نقض برجام را نپسندیدیم چراکه تمدید 10 ساله تحریم به معنای نقض برجام است.

وی اظهارداشت: اگرچه امروز رئیس جمهور آمار و گزارشی از مسائل داخلی داد اما همه واقعیات کشور را به زبان نیاورد که در همین راستا از مسؤولان پایه اول کشور دعوت به حضور در دانشگاه‌ها را داریم.

مراسم بزرگداشت 16 آذر و روز دانشجو با حضور رئیس جمهور در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد که پیام مرادی(دانشجوی دانشگاه اصفهان و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان) به نمایندگی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور به بیان موضوعات مختلف داخلی، خارجی و صنفی دانشجویان پرداخت.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.