۰۸:۰۰ - دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان خبر داد:

اصفهان میزبان برگزاری اولین جشنواره ملی ایده‌های قرآنی/ قرآن سند قطعی تمدن آینده بشری است

حجت‌الاسلام قطبی گفت: اصفهان میزبان برگزاری اولین جشنواره کشوری ایده‌های قرآنی است. هدف از اجرای این جشنواره جریان سازی در حوزه صنایع و محصولات قرآنی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تدارک دیده‌شده است.

به گزارش شاهین پرس، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی اخیراً در کنار مأموریت‌های خود به منطق جدیدی با عنوان «مسئله محوری» ورود پیداکرده است که بیشتر در جامعه ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قطبی با بیان اینکه در منطق جدید توجه، توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی به‌عنوان مسئله مهم عنوان‌شده است، گفت: به همین دلیل برگزاری جشنواره کشوری ایده‌های قرآنی به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واگذارشده است.

وی با اذعان بر اینکه واقعیت امروز جامعه به‌گونه‌ای است که نسبت به قرآن سنگ تمام گذاشته نشده است، اظهار کرد: نه‌تنها کشور بلکه جهان اسلام نیز آن‌گونه که باید به کتاب آسمانی قرآن توجه نکرده و نسبت به آن بی‌مهری کرده است، لذا باید جای توجه بیشتر به آن به‌ویژه در کشور ایران وجود دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان قرآن را نقطه عطف احساس و عقل عنوان کرد و گفت: همواره انسان‌ها به دنبال تمدن جامعی بوده‌اند و قرآن سند قطعی تمدن آینده بشری است.

حجت‌الاسلام قطبی ادامه داد: قرآن فرهنگی در مقیاس جهانی است و قابلیت تجلی حضور در مقیاس جهانی پیداکرده است، به اعتقاد شیعه هم قرآن برترین فرهنگ جهانی است.

وی بابیان اینکه قرآن در منظومه فعالیت‌های فرهنگی دارای بالاترین ظرفیت است، گفت: فرهنگ‌های همچون فرهنگ شهروندی، فراغت، سبک زندگی و … با کمبودهایی مواجه هستند اما قرآن تنها منظومه فکری و فرهنگی دارای ظرفیت فوق‌العاده جهانی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان حوزه‌های ادبیات، صنایع و محصولات فرهنگی، سنت‌ها و آیین‌ها را چهار شاخه در حوزه قرآن عنوان کرد و افزود: با هجمه‌هایی که دشمن امروزه دارد و تفرقه‌انگیزی‌هایی که صورت می‌گیرد، می‌توان قرآن را به‌عنوان نقطه عطف و محور اتحاد جهان اسلام و بشریت بیان کرد.

حجت‌الاسلام قطبی با اشاره به ضعف‌هایی که در حوزه صنایع قرآنی وجود دارد، اظهار کرد: منظور از صنایع قرآنی محصولاتی است که به اعتلای فرهنگ قرآنی در سطح جامعه کمک می‌کند؛ چاپ قرآن،‌ استفاده از امکانات رادیویی در اشاعه فرهنگ قرآن و قلم قرآنی را ازجمله این محصولات قرآنی است.

وی با اعلام خبر میزبانی اصفهان در برگزاری اولین جشنواره ایده‌های قرآنی کشور،‌ اظهار کرد: هدف از اجرای این جشنواره جریان سازی در حوزه صنایع و محصولات قرآنی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تدارک دیده‌شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان محصول قرآنی را رسانه‌ای فراملی عنوان کرد و گفت: ای محصولات نه‌تنها در کشور و جهان اسلام بلکه می‌تواند در اختیار افراد غیرمسلمان هم قرار بگیرد ولی افق در نظر گرفته‌شده فعلی برای ما فراگیری آن در جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام قطبی با تقسیم‌بندی انواع ایده به ایده‌های بهبود بخشی، تغییر بخشی و ابداعی، اظهار کرد: برخی ایده‌ها به برطرف کردن نواقص در محصولات فعلی، برخی دیگر به محصول را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهند که تأثیر بیشتری داشته باشند و برخی دیگر از ایده‌ها محصولی جدید را ایجاد می‌کنند.

وی در تشریح نخستین جشنواره ملی ایده‌های قرانی گفت: مهلت دریافت ایده‌های قرآنی به مدت دو ماه از 15 آذرماه تا 15 بهمن‌ماه سال جاری است و افراد علاقه من می‌توانند برای ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی مرسلات (پایگاه اینترنتی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان) هیچ محدودیت سنی، جنسی، تحصیلاتی و حتی جغرافیایی وجود ندارد و عموم مردم می‌توانند در این جشنواره ایده خود را ثبت کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به موضوعات نخستین جشنواره ملی ایده‌های قرانی، اظهار کرد: وسایل کمک‌آموزشی، اسباب‌بازی، سرگرمی، آموزشی، تزئینات، چندرسانه‌ای، نرم‌افزارهای تحت وب، فرهنگ‌سازی، پویانمایی و … با محوریت قرآن از جمله موضوعاتی است که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.