۱۱:۰۰ - پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵

مدیر سابق کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر:

۶۰۵ میلیون تومان برای مسکن مددجویان هزینه شده است/ دو هزار و ۴۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شاهین شهر

شاه نظری مدیر اسبق کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر گفت: دو هزارو ۴۰۰ خانوار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان قرار دارند که ماهیانه ۱۶۰ میلیون تومان مستمری به حساب آنها واریز می شود.

به گزارش شاهین پرس، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در آیین تکریم و معارفه مدیر کمیته امداد شهرستان شاهین شهر و میمه، توانمندسازی و حمایت متمرکز به خانواده های نیازمند را رویکرد جدید و مهم کمیته امداد امام(ره) عنوان کرد و گفت: نیازمند نباید برای همیشه و مادام العمر تحت پوشش و حمایت کمیته بماند.

حمیدرضا شیران بابیان اینکه حمایت و امداد رسانی کمیته امداد به خانواده های نیازمند باید بصورت اورژانسی و مقطعی باشد و سپس از چرخه حمایت امداد خارج شوند تصریح کرد: هدف نهایی از ایجاد شغل و یا توانمندسازی مددجویان، عزت ‌مندی خانواده‌ها‌ است.

خدمت به محرومان و نیازمندان باید با حفظ کرامت انسانی همراه باشد

فرماندار شهرستان نیز در این مراسم خدمت و خدمتگزاری به خلق را نوعی عبادت توصیف کرد و افزود: کمیته امداد امام(ره) یک نهاد انقلابی است که رسالت خدمات رسانی به خانواده های نیازمند و فراهم نمودن زمینه خوداتکایی و خودکفایی و همچنین رفع مشکل مسکن محرومان را بر عهده دارد.

علیرضا بصیری با تاکید بر لزوم رعایت شان و منزلت اجتماعی نیازمندان افزود: خدمت به محرومان و نیازمندان باید با حفظ کرامت انسانی و اعتماد به نفس آنها صورت گیرد

مدیر اسبق کمیته امداد امام(ره) شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری 28 صفر و شهادت امام رضا(ع) گزارشی از مهمترین اقدامات این اداره طی یک سال و نیم گذشته در چهار حوزه توانمندسازی و خودکفایی، خدمات فرهنگی، مسکن و پرداخت تسهیلات خود اشتغالی ارائه کرد.

دو هزارو 400 خانوار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان است

علی شاه نظری با بیان اینکه دو هزارو 400 خانوار نیازمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان قرار دارند گفت: ماهیانه یکصد و شصت میلیون تومان مستمری به حساب آنها واریز می شود و طی یک سال و نیم گذشته 625 مورد وام قرض الحسنه کارگشایی به ارزش 943 میلیون تومان به 151 نفر از مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد درجهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی را ارائه می‌ کند افزود:از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریور سال جاری 151 نفر از نو عروسان تحت حمایت این نهاد سبد حمایتی جهیزیه به ارزش 365 میلیون تومان دریافت کرده اند.

مدیر سابق کمیته امداد امام(ره) شهرستان از جمله برنامه های کمیته امداد را ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت عنوان و خاطرنشان کرد: 470 دانش آموز و 110 دانشجوی تحت حمایت این نهاد از خدمات فرهنگی شامل اعزام به اردوهای سراسری، همایش پیاده روی اربعین و مشهد مقدس بهرمند شده اند.

واریز ماهیانه 75 میلیون تومان حق بیمه 710 خانواده تحت حمایت کمیته امداد شهرستان 

وی با اشاره به برگزاری مراسمات در مناسبتهای مختلف افزود: برگزاری مراسمات ملی، مذهبی، مشاوره های فردی و گروهی و همچنین کلاسهای آموزش خانواده با اعتباری در حدود 200 میلیون تومان از دیگر برنامه های فرهنگی امداد شهرستان طی یک و نیم سال گذشته می باشد.

شاه نظری بهره‌مند شدن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از خدمات بیمه تامین اجتماعی را گامی اساسی برای توانمندی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت دانست و تصریح کرد: ماهیانه مبلغ 75 میلیون تومان بابت حق بیمه تامین اجتماعی 710 خانواده تحت حمایت کمیته امداد به حساب تامین اجتماعی واریز می شود تا در آینده نزدیک موجبات بازنشستگی خانواده و برقراری مستمری آنها فراهم گردد.

احداث و خرید151 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد

وی تامین سرپناه برای مددجویان را از جمله اولویت های کمیته امداد امام(ره) بیان کرد و افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون برای کمک به تامین مسکن مددجویان تحت حمایت با اعتباری بالغ بر 605 میلیون تومان تعداد 175 واحد مسکونی احداث، خرید و یا تعمیر شده است که لازم به ذکر است در هشت سال گذشته تنها 151 واحد مسکونی برای مددجویان خریداری شده است.

شاه نظری بر خودكفایی و توانمندی خانواده های تحت پوشش تاكید كرد و افزود: در مدت یاد شده 490 طرح اشتغال زایی و خودکفایی به ارزش شش و نیم میلیارد تومان اجرا شده است که در هشت سال گذشته دو هزارو 910 طرح با اعتبری حدود 19 میلیارد تومان در سطح شهرستان اجرا شده است و هم اکنون نیز یک هزارو 700 طرح در حال اجرا و نظارت کمیته امداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه با طرحهای اشتغالزایی حدود سه هزار و دویست نفر از مددجویان اشتغال به کار شده اند تصریح کرد: طی شش ماهه اول سال جاری تعداد 65 خانوار به مرز خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده اند.

365 خیر حامی 217 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام شهرستان هستند 

شاه نظری از 217 یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان شاهین شهر و میمه که توسط دو هزار و 365 خیر حمایت شده و ماهیانه مبلغ 225 هزار تومان سرانه دریافت می کنندخبر داد و خاطرنشان کرد: درآمدهای محلی نیز این کمیته سال گذشته مبلغ سه میلیارد تومان بود که شامل نذورات، صدقات، کفارات، زکات و غیره می باشد.

در پایان مراسم پس از قرائت احکام جداگانه مدیران از زحمات هشت ساله علی شاه نظری قدردانی و مهدی کریمی با حکم مدیرکل کمیته امدا  استان اصفهان به عنوان مدیر جدید کمیته امداد شهرستان شاهین شهر و میمه معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.