۲۲:۳۹ - دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه:

همایش مدافعان حرم با اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه گفت: همزمان با 5 آذر روز بسیج مستضعفین همایش مدافعان حرم با اجتماع بزرگ و حماسی بسیجیان شهرستان و سخنرانی یکی از فرماندهان ارشد انتظامی استان برگزار می‌شود.

به گزارش شاهین پرس، نام بسيج يادآور خاطره عزيزترين نهاد و بزرگترين مردان تاريخ ما است. نهادي كه به تعبير امام راحل تشكيل آن «يقينا از بركات و الطاف جليه خداوند تعالي بود.» و «شجره طيبه و درخت تناور و پرثمري است كه شكوفه هاي آن بوي بهار وصل و طراوت يقين و حديث عشق مي دهد.

بسیج سپاهی است مسلّح به ایمان و مجهّز به عشق و ریسمانی است برای بالا رفتن از شانه‏‌های خیس آسمان و عطری است آسمانی که از جوانه‏‌های ایمان تراوش می کند و پایگاهی است برای مُشت‏های گره شده غیور مردانی از سلاله رسول گرامی اسلام و پیروان خط امامت و ولایت.

سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان، یادآور خاطره پرشکوه مجاهداتی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و رشادت را ترسیم کرده است. خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت بسیج در گفتگو با شاهین پرس، بسیج را نه یک تشکل بلکه یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی خواند و گفت: بسیج مصداق کامل عشق، ایثار و شهادت بوده و از بدو تاسیس در همه عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره راهگشا و منشاء خیرات و برکت های فراوانی بوده است.

همایش مدافعان حرم همراه با تجمع بزرگ و حماسی بسیجیان با سخنرانی فرمانده ارشد انتظامی استان

سرهنگ پاسدار سیدعلی مشیر صدری، هفته بسیج را فرصت مغتنمی برای معرفی نقش بسیج به عنوان نهاد مردمی اثر گذار و دستاوردهای آن به جامعه بیان کرد و افزود: باید همه اقشار مردم با دستاوردهای بسیج آشنا شوند تا در توسعه و ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج، انقلابی و خدمتگزار» نامگذاری شده است از برگزاری اجتماع بزرگ و حماسی اقشار مختلف بسیجیان شهرستان با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: همزمان با 5 آذر همایش مدافعان حرم در شاهین شهر با سخنرانی یکی از فرماندهان ارشد انتظامی استان از ساعت 9 الی 11:30 در ورزشگاه تختی این شهر برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه اضافه کرد: نظیر این همایش در شهرهای گز برخوار و میمه با حضور خانواده های معظم شهدا و اقشار بسیج برگزار و سپس کلیه بسیجیان در صفوف به هم پیوسته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرهای شاهین شهر، گز و میمه شرکت خواهند کرد.

هر مسجد و پایگاه یک نشست بصیرت افزایی با محوریت انقلابی گری

وی به سخنرانی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه در بین الصلاتین جمعه شاهین شهر اشاره کرد و افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، حوزه مقاومت بسیج خواهران شهر گز و دو پایگاه مقاومت در شاهین شهر افتتاح می شود.

مشیر صدری با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال گرفتن روحیه انقلابی از ملت و جوانان ما هستند خاطرنشان کرد: بیشترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است، لذا برگزاری نشست های بصیرت افزایی و روشنگری با موضوع انقلابی گری با محوریت بیانات رهبر انقلاب از جمله برنامه های هفته بسیج می باشد که در کلیه پایگاه ها و مساجد شهرستان با حضور کارشناسان و هادیان سیاسی برگراز می شود.

برگزاری یادواره های شهدا ضرورت و رسالت امروز جامعه است

وی امینت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهیدان دانست و با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد: برگزاری یادواره های شهدا ضرورت و رسالت امروز جامعه است و بهترین فرصت برای تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه بویژه جوانان است که بر همین اساس برگزاری یادواره های شهدای آبروی محله از دیگر برنامه های هفته بسیج در شهرستان است.

اجرای طرح واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل در مناطق مختلف شهرستان

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه اقدامات بسیج سازندگی در محرومیت زدایی را قابل تقدیر دانست و با بیان اینکه نقش و جایگاه بسیج سازندگی در توسعه و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: بسیج سازندگی این ناحیه به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان از سوم تا پنجم آذر اقدام به واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل در 13 شهر و روستای شهرستان خواهد کرد.

وی به مسابقات ورزشی در سطح پایگاه های بسیج که در سالن های صالحین برگزار می شود اشاره و با بیان اینکه بیش از 140 عنوان برنامه در هفته بسیج اجرایی می شود اضافه کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، تجلیل از پیشکسوتان و بسیجیان نمونه و برتر اقشار و معاونت های بسیج، برپایی نمایشگاه های کتاب، حجاب و عفاف و محصولات فرهنگی، برگزاری یادواره‌های شهدای آبروی محله، برگزاری مسابقه موتور سواری، راه اندازی صندوق قزض الحسنه، میقات با صالحین، بزرگداشت شهدای تازه تفحص شده شهرگز، اردوی زیارتی گلستان شهدای اصفهان،همایش عاشقان ولایت و منظران ظهور به همراه اجرای چندین برنامه‌ مختلف فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در سطح شهرستان است.

1_basij

*****************************************

روز 5 آذر سال 58 به فرمان امام راحل به نام روز بسیج نام‌گذاری شد که در سال‌های بعد این روز به هفته بسیج ارتقاء پیدا کرد و همه ساله از 30 آبان لغایت 5 آذر ماه به نام هفته بسیج می باشد، که روز شمار این هفته امسال بدین شرح نامگذاری شده است.

یکشنبه ۳۰ آبان روز «بسیج، پژواک ندای زینب(س»

دوشنبه ۱ آذر روز «بسیج، انقلابی گری و ظلم ستیزی»

سه شنبه ۲ آذر روز «بسیج، انقلابی گری و پیشرفت»

چهارشنبه ۳ آذر روز «بسیج، انقلابی گری و کار آفرینی»

پنجشنبه ۴ آذر روز «بسیج، انقلابی گری و ایثار»

جمعه ۵ آذر روز «بسیج، انقلابی گری و اقتدار جهانی»

شنبه 6 آذر روز «بسیج، انقلابی گری و مبارزه با فساد و اشرافی‌گری»

انتهای پیام/

2 Responses to “همایش مدافعان حرم با اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان برگزار می شود”

  1. مرتضی گفت:

    سلام. پس خبری از برنامه های هفته بسیج نیست؟ همه ی برنامه ها در 5آذر خلاصه شده؟

  2. مرتضی گفت:

    مجدا سلام. اندازه قلم برای نظرات کاربران خیلی ریزه. به سختی خونده میشه. لطفا اصلاح کنید. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.