۱۲:۵۳ - یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر

دانشجویان با آگاهی و شناخت انتخاب رشته کنند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدشاهین‌شهر، گفت: دانشگاه آزاداسلامی امکان ادامه تحصیل در رشته‌های تحصیلی دلخواه را برای رسیدن به آرزوهای علمی فراهم کرده است.

13920322000112_PhotoA   سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امکان ادامه تحصیل در رشته‌های تحصیلی دلخواه را برای رسیدن به آرزوهای علمی فراهم کرده است.

به گزارش شاهین نا  به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، سید”حمیدرضا رییس‌السادات” در جمع دانشجویان و خانواده آنها، دانشگاه را یک مرکز انسان‌سازی و تبین شخصیت افراد دانست و خاطرنشان کرد: داوطلبان ادامه تحصیل باید دانشگاهی را انتخاب کنند که قبل از دادن تخصص، راه و رسم زندگی را به آنها آموخته و در ایجاد روابط اجتماعی موفق و ارتقای سطح اخلاق نقش مؤثری را ایفا نماید.

وی افزود: دانشجویان باید سعی کنند با آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به انتخاب رشته و دانشگاه اقدام کنند تا با هدفمندی مناسب آینده علمی خود را بسازند.

رییس‌السادات، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با جذب دانشجوی بدون کنکور توانسته است امکان ادامه تحصیل در رشته‌های تحصیلی دلخواه را فراهم کند به نحوی که دانشجو با سلیقه خود بهترین مکان و بهترین رشته تحصیلی مورد نظر خود را بدون کنکور انتخاب کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر ضمن تأکید بر دقت و تحقیق مناسب برای انتخاب رشته، افزود: دانشگاه به عنوان محلی برای ارتقای سطح علمی، فکری، اخلاقی و فرهنگی باید دارای ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری مطلوبی باشد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کادر هیئت علمی متخصص و توانمند با درجه علمی بالا، داشتن رشته مورد علاقه در مقاطع تحصیلی بعدی، ارتباط منسجم و منظم به خصوص در امور پژوهشی با صنعت جهت برآورده شدن نیازهای پژوهشی دانشجویان از قبیل اجرای طرح‌های پژوهشی و پایان نامه، کارآموزی و نیز اعلام نیاز کار در غالب انعقاد تفاهم‌امه همکاری، باید از ویژگی‌های یک دانشگاه خوب باشد.

رییس‌السادات دارا بودن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، پژوهشی و کتابخانه استاندارد و نیز استفاده از اساتید با تجربه به منظور تدریس دروس عملی را از دیگر ویژگی‌های یک دانشگاه برشمرد و افزود: داشتن فضای مناسب و استاندارد آموزشی و رفاهی، نزدیک بودن به محل سکونت دانشجو در جهت کم کردن هزینه‌های تحصیل، دارا بودن برنامه‌های منظم آموزشی و برنامه‌ریزی ترمی مناسب جهت تحصیل دانشجویان نکاتی است که در دانشگاه باید مدنظر قرار گیرد.

سرپرست واحد شاهین‌شهرافزود: تشکل‌های دانشجویی به خصوص انجمن‌های علمی و باشگاه پژوهشگران جوان و برخورداری از مراکز رشد و پارک‌های علم و فن‌آوری از جمله مواردی است که در دانشگاه دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با مراکز معتبر آموزشی و پژوهشی دنیا و نیز برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی ملی و بین‌المللی نقش به‌سزایی در ارتقاء سطح علمی و پژوهشی دانشجویان ایفا خواهد کرد.

رییس‌السادات مهم‌ترین نکته در انتخاب رشته مناسب را علاقه و استعداد دانست و تصریح کرد: قبول شدگان آزمون سراسری در صورتی‌که به رشته خود علاقه ندارند نیز می‌توانند بدون آزمون در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.