۰۸:۱۴ - پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه:

دسترسی به منابع زیرزمینی آب به ۱۵۰ متر رسیده/ کشاورزان منطقه را فراموش نکنید

نماینده شاهین شهر،برخوار و میمه با درخواست تخصیص آب کشاورزی از وزیر نیرو برای تمام مناطق استان اصفهان گفت: امسال اگر به شرق یا غرب اصفهان آب رسید کشاورزان این منطقه نیز فراموش نشوند.

به گزارش شاهین پرس؛ وزیر نیرو عصر روز چهارشنبه در آیین بهره برداری رسمی از پروژه آبرسانی خط 600 به شهر گز و برخوار گفت:  سال های سال مردم این شهر در فصل های گرم سال مشکلات بسیاری به دلیل کم آبی داشتند و خدا را شکر می کنیم که با افتتاح این پروژه مشکلات جدی این شهر برطرف می شود.

حمید چیت چیان از بهره برداری پنج پروژه از جمله پروژه طرح آبرسانی شهر گز در اولین روز سفر خود به استان اصفهان خبر داد و افزود: فردا چهار پروژه دیگر از جمله دو تصفیه خانه در شهرهای گلپایگان و خوانسار و دو پروژه نیز در شهر اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها را بیانگر تلاش شبانه روزی خدمتگزاران مردم در دولت برای تحقق آرما های انقلاب و اسلام بر اساس فرموده رهبر انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: عزم و اراده جدی با هدف خدمت به مردم، به کارها تسری می بخشد همانگونه که پروژه آبرسانی شهر گز علی رغم اینکه ردیف و بودجه دولتی نداشت خط 12 پروژه در مدت سه ماه تکمیل شد.

وزیر نیرو به درخواست نماینده شاهین شهر و میمه برای تامین آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش بارندگی و شرایط نامساعد از درگاه الهی مسئلت داریم که بارش رحمت خود را نازل کند تا با بارندگی مناسب آب کشاورزی این منطقه همانند دو سال گذشته تامین شود

وی در خصوص مشکل جمع آوری فاضلاب منطقه گفت: براساس اعلام مدیر کل آب و فاضلاب استان دستگاه های مورد نیاز شبکه جمع آوری فاضلاب تهیه شده و طی دو ماه آینده نصب خواهد شد، سایر مشکلات این شهر نیز در دستور کار مسئولان قرار می گیرد.

اگر به شرق یا غرب استان آب داد کشاورزان این منطقه را فراموش نکنید

نماینده شاهین شهر و میمه در این مراسم به مشکل 30 ساله مردم شهر گز در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: با افتتاح پروژه آبرسانی به شهر گز مشکل این شهر رفع می شود اما با توجه به اینکه دو شهرستان منبع آب اختصاصی ندارند. چندین روستا در بخش میمه از قبیل موته، حسن رباط، لایبید و غیره نیز آب شرب مناسب ندارند و در ایام تابستان با مشکل کم آبی مواجهه هستند که امیدوار هستیم مسئولان وزارتخانه، تامین آب لازم برای شهرها و روستاهای این شهرستان در نظر بگیرند.

حسینعلی حاجی دلیگانی  به وجود چندین رشته قنات در شهر گز اشاره کرد و افزود: روزگاری قنات‌های این شهر بسیار پرآب بود و مردم دارای چاه‌های به عمق ۶ متری بوده‌اند، اما امروز وضعیت سفره‌های آبی دشت برخوار به گونه‌ای است که در ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری زمین نیز به سختی به آب می رسند و می‌توان گفت برخوار از بحرانی‌ترین دشت‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تامین آب کشاورزی در دو سال گذشته که موجب خوشحالی کشاورزان شد گفت: طی سالهای گذشته تنها کانال آب با 10 میلیون متر مکعب از زاینده رود باعث زنده ماندن منطقه شده است که با توجه به وضعیت بحرانی هر دو شهرستان اگر آب به شرق یا غرب استان دادید کشاورزان این منطقه را فراموش نکنید به ما هم بدهید.

شهر گز نیازمند پست برق است

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه مردم شهرستان از 18 سال پیش، هزینه انشعاب فاضلاب را پرداخت کرده‌اند، افزود: حدود 200 کیلومتر خط فاضلاب در منطقه کشیده شده و در مجموع دو شهرستان 150 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب باقی مانده است که امیدوار هستیم با موافقت وزارت نیرو با سرمایه‌گذار پیشنهادی، شبکه جمع آوری فاضلاب سریع تر تکمیل شود.

وی با اشاره به بوی نامطبوع در شهر گز بدلیل پساب هدایت شده گفت: شهرداری شهر گز در گذشته 30 لیتر پساب خریداری کرده و بخشی از پساب را نیز کشاورزان برای کمک به آب و فاضلاب هدایت می‌کردند که سال گذشته با خریداری و نصب دستگاه لجن خشک، مقداری از بوی نامطبوع در منطقه کاهش پیدا کرد اما این بوی نامطبوع همچنان در شهرک سیمرغ و بخشی از مسکن مهر شاهین شهر وجود دارد و اهالی این مناطق از آن رنج می برند که درخواست می شود با انجام مطالعات لازم این مشکل رفع شود.

حاجی دلیگانی با اشاره به افزایش جمعیت در منطقه خاطرنشان کرد: شهر گز با پیشرفت جمعیتی که دارد نیازمند پست برق است که با توجه به دریافت مجوز و جانمایی امیدواریم سریع تر به انجام برسد.

پروژه آب‌رسانی شهر گز، مطالبه 30 ساله مردم این شهر بود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه آبرسانی شهر گز مطالبه 30 ساله مردم این شهر است، گفت: شهر گز به دلیل موقعیت جغرافیایی و عدم کیفیت لازم منابع و سفره های زیر زمینی و همچنین نداشتن منبع ذخیره آب، به لحاظ میزان دبی و فشار آب دچار مشکل و نیازمند افتتاح این پروژه بود.

هاشم امینی با بیان اینکه بر اساس طراحی‌های انجام شده در سال 1391 جهت افزایش ظرفیت خطوط آب‌رسانی به شهر گز بالغ بر 11 هزار و 700 متر خطوط آب رسانی نیازمند اجرا بود، اضافه کرد: عملیات اجرای این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد ریال از منابع بودجه عمرانی دولتی و با حضور استاندار وقت و مسؤولان استانی و محلی در سال 91 آغاز شد.

وی اضافه کرد: با توجه به توقف پروژه بدلیل عدم تأمین مالی، با پیگیری‌های انجام شده، علی رغم اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با محدودیت‌های منابع مالی و مشکلات عدم وجود آب داشت تصمیم به اجرای خطوط آبرسانی از محل منابع مالی داخلی استان کرد.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان با اشاره به تکمیل 500 کیلومتر از پروژه آبرسانی شهر گز در سال گذشته تصریح کرد: در حالی که در یک بازه زمانی شش ماهه باید 9 هزار و 800 متر از این پروژه تکمیل می شد، علی رغم وجود مشکلات بسیار با تلاش‌های همه دستگاه‌های استان در یک بازه سه ماهه این پروژه تکمیل و مشکل عدم کیفیت و فشار آب در شهر گز رفع شد.

امینی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری برای انجام این پروژه در یک دوره 15 ساله، 270 میلیارد تومان درخواست کرده بود که این رقم صرفه اقتصادی نداشت تصریح کرد : این پروژه با تلاش شبانه روزی در بازه زمانی سه ماهه با 156 میلیارد ریال اعتبار تکمیل شد و در حالی که نیاز فعلی شهر گز 73 لیتر در ثانیه است خط 12 کیلومتری با قطر 600 میلی‌متری با دبی 560 لیتر در ثانیه برای این منطقه تعریف شده است.

تکمیل پروژه آبرسانی شهر گز اقدام و عملی همراه با مدیریت جهادی بود

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم، اجرا و تکمیل پروژه آبرسانی شهر گز که از مطالبات چندین ساله مردم این شهر بود را اقدام و عملی همراه با مدیریت جهادی، دانست و گفت: اهالی شهر گز در همه ایام سال به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان با مشکل کم‌آبی شدید مواجه و مجبور به استفاده از آب چاه بودند.

علیرضا بصیری با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات به حق مردم سخت کوش، فرهنگی و قدرشناس شهر گز که با ۲۴ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۲۵شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، برآورده می شود ابراز امیدواری کرد که با همت، تلاش، همدلی و هم‌زبانی مردم شاهد خدمات دیگر دولت در سطح شهر گز باشیم.

طرح بزرگ آبرسانی به شهر گز برخوار به طول ۱۱.۷ کیلومتر و ظرفیت آبرسانی 560 لیتر در ثانیه با قطر 600 میلی متری که ازسال 91 آغاز شده و به دلیل عدم تامین اعتبار ادامه پروژه متوقف شده بود 10 کیلومتر باقی مانده این طرح در مدت سه ماه با 156 میلیارد ریال اعتبار تکمیل و عصر روز چهارشنبه با حضور وزیر نیرو به به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.