۱۰:۲۷ - یکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵

یوم الله 13 آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران؛

کمترین تغییری در سیاستهای «شیطان بزرگ» در برابر ملت ایران ایجاد نشده است

علی رغم کارشکنی های طرف مقابل در برجام دولت یازدهم سعی در القای این مطلب دارد که سیاستهای آمریکا در برابر ملت ایران نسبت به گذشته تغییر کرده است در حالی که علاوه بر اینکه کمترین تغییری در سیاستهای شیطان بزرگ ایجاد نشده بلکه با افزایش حمایت خود از تروریستهای تکفیری داعش و پشتیبانی همه جانبه از اسرائیل بر ادامه سیاست های خود پافشاری نیز می کند.

به گزارش شاهین پرس _ رمیصا رستگاری/ اشغال سفارت آمریکا در تهران به دست دانشجویان انقلابی در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۵۸ یکی از رویدادهای بسیار مهم و تأثیرگذار بر تحولات سیاسی جاری جهان و به خصوص ایران و آمریکا به شمار می‌رود که سرآغاز چالشی بزرگ در روابط ایران و ایالات متحده‌ی آمریکا محسوب می‌شود.

تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام نقطه عطفی بود که به آمریکا این نکته را یادآوری نمودکه زمان سلطه براین کشور به پایان رسیده است و می توان گفت این روباه زخم خورده هنوز که هنوز است نتوانسته این درد را التیام بخشد.شهادت 298 مسافر و خدمه هواپیمای مسافربری ایران،کمک و تجهیز نظامی عراق در طول هشت سال دفاع مقدس باز هم نتوانست  درد و آلامشان را بهبود بخشد، چرا که آمریکا نیک فهمیده بودکه با وجود کشوری مقتدر به مانند ایران دیگر مثل قبل نمی تواند در منطقه خاورمیانه عرض اندام کند.تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پیامی بود که نشان می داد ایران دیگر قصد هیچ گونه ارتباطی با آمریکا ندارد.به فرموده امام راحل رابطه ما با آمریکا مثل رابطه گرگ با بره است.

در طول سی سال و اندی از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها در خوی و منش این کشور تغییری ایجاد نشد، بلکه روز به روز دستانش به خون بیگناهان آلوده شده است. جنگهای خونین در عراق، لشگرکشی به افغانستان و بمباران پی در پی به پاکستان پس از ماجرای 11سپتامبر نشان دهنده این موضوع است که آمریکا همچنان در خیال سلطه براین منطقه حساس و سوق الجیشی است. در ادامه همین سیاست دامن زدن به ناآرامی های سوریه و پشتیبانی از تروریست های داعش و تکفیری همچنین فکر ساقط نمودن نظام بشاراسد از دیگر اهداف آمریکا است.

رمز ماندگاری یاد و خاطره شهدای 13 آبان

و اما رمز، ماندگاری یاد و خاطره شهدای 13 آبان را در ولایت مداری باید جست. سیزده آبان از جمله روزهای پر فروغی است که در تاریخ ایران همواره برجسته و سربلند است، لذا شکوه 13 آبان را به عنوان روز دانش آموز و حماسه ی خونین لاله های انقلاب را باید همیشه پاس بداریم.

سالهاست که  اقشار مختلف مردم به ويژه دانش آموزان و دانشجويان با حضور حماسي در راهپيمايي 13 آبان در سراسر كشور، بر استکبارستيزي و همچنين پافشاري بر مواضع اصولي خود و آرمان‌هاي شهدا و امام (ره) تاکيد می کنند.

و هرسال آحاد مردم كشورمان با حضور حماسي خود در تظاهرات ضد استکباري يوم الله سيزدهم آبان، با نمايش خشم و نفرت انقلابي عليه استکبار جهاني، بر مواضع اصولي خود و آرمان‌هاي شهدا و امام شهيدان مهر تائيد می زنند.

راهپيمايي يوم‌الله 13 آبان در همه استان‌ها و شهرستان‌ها به طور همزمان برگزار می شود و مردم با همدلي و همزباني حماسه‌اي ديگر خلق می کنند.

با مطرح شدن  گفتگوهای ایران و پنج کشور اروپایی در قالب  گروه 1+5 و به توافق رسیدن گفتگوهای هسته ای برجام و تغییر در برخی سیاستهای بین ایران و آمریکا از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم که اکنون سه سال و اندی از عمر این دولت می گذرد همواره این کابینه در فکر تغییر دیدگاههای نزدیک به چهار دهه مردم ایران نسبت به شیطان بزرگ بوده است. ولی غافل از اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت  الله خامنه ای که با توجه به در پیش بودن یوم الله ۱۳ آبان متذکر شدند: سیزدهم آبان روز شروع سقوط هیبت استکباری آمریکا است.

یک ملت وقتی در راه درست، با هدایت صحیح و با بصیرت، ایستادگی و استقامت می‌کند، هیچ قدرتی در مقابل او تاب مقاومت ندارد. امروز تروریست بزرگ در دنیا، دولت آمریکا است.

بدانید به حول و قوه‌ الهی، مبارزه‌ی حق – که با سردمداری ملت ایران و با پرچم اسلام آغاز شده است – با باطل، با طاغوتها، با فرعونها و با فرعون استکبار، تا سرنگونی استکبار ادامه پیدا خواهد کرد. قطعاً ملت ایران در همه‌ این چالشهائی که امروز با آن مواجه است و احیاناً در آینده هم با آنها مواجه خواهد بود، بینی دشمن را به خاک خواهد مالید.

کمترین تغییری در سیاستهای شیطان بزرگ در برابر ملت ایران ایجاد نشده است

و با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب می بینیم که دولت یازدهم علی رغم کارشکنی های طرف مقابل در برجام سعی در القای این مطلب دارد که  آمریکا سیاستش را نسبت به گذشته تغییر داده است در حالی که جز در باغ سبزنشان دادن چیزدیگری نمی باشد و در اصل کمترین تغییری در سیاست های شیطان بزرگ ایجاد نشده است و نمود آن را می توان در حمایت بیش از بیش از تروریستهای تکفیری داعش و پشتیبانی همه جانبه از اسرائیل شاهد بود.

دولت یازدهم در ادامه سیاست های منفعلانه خود دست به برخی اقدامات نیز در کتب درسی دوران ابتدایی زده است. حذف درس «رهبر کوچک» روایت شهید فهمیده از کتاب ها نشان دهنده نفوذ فرهنگی در کتب درسی است. سالها نوجوانان کشورمان با خواندن این درس پی به رشادت و دلیری شهیدان گلگون کفنی چون شهید فهمیده می بردند و این حس در وجودشان همیشه بیدار بود که اگر دشمن قصد حمله به کشورشان را داشته باشد جان شیرین کمترین تحفه ای هست که می توان در این راه ایثار کرد. رهبر معظم انقلاب نیز در مورد این شهید بزرگوار فرموده اند: زنده نگه داشتن یاد شهادت دانش آموز بسیجی، محمد حسین فهمیده از اصالت های دفاع مقدس می باشد.

در توجیه این حذف از سوی مسئولین امر بیان شده است که دولت قصد حذف این درس را به طور کامل نداشته و سال دیگر در کتاب دیگری این درس گنجانده خواهد شد و دلیل حذف آن گنجاندن این درس در دروس نوجوانان مقطع سنی 13 ساله بوده است. کاری که می بایست در همان زمان حذف انجام می شده نه اینکه یکسال دیگر و بعد از اعتراضات گسترده به حذف آن انجام گیرد. از نکته های قابل تامل در کتب درسی نیز گنجاندن صفحه عجيب باز در كتاب درسي/ «صدام به ما حمله کرد، آمریکا نابودش کرد» در کتاب مطالعات اجتماعی پنجم دبستانه صفحه 90 است که علامت سوال دیگری را در ذهن حک می کند.

یوم الله 13 آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران است/ امسال شعار مرگ بر آمریکا را رساتر و بلندتر از هر سال سرخواهیم داد

با نزدیک شدن به 13آبان و توجه به چنین سیاستهای دولت یازدهم در نفی استعمارستیزی آمریکا و القای آن به دانش آموزان نسل حاضر با حذف برخی دروس دوران ابتدای از کتب درسی این نگرانی پیش می آید که چه بسا روزی نیز بخواهند این مناسبت را از تاریخ کشورمان حذف کنند.  13آبان نماد خودآیی و استکبارستیزی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. روزهایی که یوم‌الله هستند را نباید از تاریخ یک کشور حذف کرد چرا که حذف این روزها خاطرات انقلاب را به فراموشی خواهد سپرد. رمز ماندگاری انقلاب حفظ خاطرات گذشته می‌باشد.

به حول و قوه خداوند امسال نیز همچون سالهای دیگر در روز مبارزه با استکبار جهانی، راهپیمایان 13 آبان بانگ مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که رساتر و بلندتر از هر سال از جای جای کشور اسلامی ایران بر سر استکبار زده خواهد شد نوید خلق حماسه‌ای دیگر را از سوی ملت ایران خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.