۱۷:۳۲ - پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۵

اداره حفاظت محيط زيست شاهين شهر و ميمه؛

پرنده شبگرد زخمی به زیستگاه خود بازگشت

يك پرنده شبگرد معمولي زخمی که به اداره حفاظت محيط زيست شهرستان شاهين شهر و ميمه تحویل داد ه شده بود پس از بهبودی به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده شد.

به گزارش شاهین پرس؛ يك قطعه پرنده شبگرد معمولي که قادر به پرواز نبود پس از چند روز مراقبت و اطمینان از سلامت پرنده در زیستگاه طبیعی خود رها شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهین شهر و میمه از رها سازی یک قطعه پرنده شبگرد در زیستگاه طبیعی خود در منطقه خبر داد و افزود: چند روز قبل دانش آموز دبستان دخترانه گل نرجس شهر گز این پرنده را که قادر به پرواز نبود را به اداره حفاظت محيط زيست شهرستان شاهين شهر و ميمه تحویل داده و این پرنده تحت مراقبت و درمان قرار گرفت.

مهدی پور قاسم با بیان اینکه محیط بانان و ماموران اداره حفاظت از محیط زیس پس از مراقبت و درمان دو روزه و اطمینان از سلامت این پرنده او را در زیستگاه طبیعی خود در منطقه رها کردند، از اقدام شایسته این دانش آموز قدردانی کرده و از دوستدار محیط زیست و حیات وحش درخواست نمود در صورت مشاهده پرنده یا سایر حیوانات آسیب دیده، حتما موارد را به حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش کنند.

148-5340-364

شبگرد معمولی با 26 سانتیمتر، بال هاي بلند و كشيده، دم دراز، چشمان بزرگ و خيره و منقار كوچك، از فراوان ترین نوع این گونه در خاورمیانه است.
اغلب شبگردها به طول معمول در غروب و اندکی دیرتر پرواز می کنند و فاصله کوتاهی را طی کرده و به صورت موازي بر شاخه درختان مي نشينند. و حشراتي مانند سوسك ها و قاب بالان را در شب شكار مي کنند.

بال زدن های این پرنده آرام و صدای آن با لرزش همراه است و در روز، تنها هنگامي ديده مي شوند كه از روي زمين يا شاخه درخت به طور ناگهاني پرواز مي كنند زیرا رنگ پر و بالشان با زيستگاهشان سازگاري دارد، به طوري كه خود را به خوبي می توانند استتار كنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.