۱۵:۲۵ - دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه:

فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان از فجایع اقتصادی در دولت یازدهم است

حسینعلی حاجی دلیگانی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را از فجایع اقتصادی در این دولت نام برد و افزود: دولت با برکناری فانی قصد سرپوش گذاشتن بر ابعاد فساد صندوق ذخبره فرهنگیان داشت،

به گزارش شاهین پرس؛ پس از انتشار و رسوایی فیش‌های حقوقی مدیران دولتی در دولت یازدهم و تاکید رهبر معظم انقلاب در برخورد قاطع دولت با دریافت کنندگان این حقوق ها، علی رغم گذشت چندین ماه، نه تنها اقدام جدی و تاثیرگذاری از سوی دولت با صاحبان فیش‌های حقوقی صورت نگرفته است، بلکه در جدیدترین اقدام به طور ناگهانی و در حالی که تنها چند ماه تا پایان این دولت باقی مانده، به بهانه ترمیم کابینه، سه تن از وزرا کنار گذاشته می شود که این حرکت شائبه های ذهنی برای جامعه ایجاد کرده است.

این تغییر و تحولات دیر هنگام که از نظر عموم صاحب نظران حرکتی بی تاثیر در رفع مشکلات اساسی جامعه و نوعی فضا سازی سیاسی قبل از انتخابات سال 96 محسوب می شود، در حالی انجام شد که عمده مشکلات جامعه و مهمترین مطالبه رهبر انقلاب و مردم از دولت در بخش اقتصادی کشور و پیگیری موضوع فیش های نجومی می باشد.

رهبر انقلاب سوم شهریورماه سال جاری در دیدار با هیئت دولت از حقوق‌های نجومی به عنوان «جنگ با ارزشها» یاد کردند و خواستار برخورد قاطع در این زمینه شدند و به صراحت فرمودند:« موضوع حقوق‌های نجومی نه تنها نباید شامل مرور زمان شود بلکه باید حتما به صورت جدی پیگیری و نتیجه‌ آن به اطلاع مردم رسانده شود»

از طرفی در حالی که بدلیل عملکرد ضعیف و انتقاداتی که به حوزه آموزش و پرورش وارد می شود و همچنین فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، موضوع استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش با امضای 45 نماینده مجلس اعلام وصول شده بود که بطور ناگهانی استعفای اجباری(شما بخوانید عزل) وزیر از سوی رئیس جمهور اعلام می شود. که این موضوع شفافیت و رسیدگی به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان را در هاله ای از ابهام فرو می برد.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در گفتگویی با شاهین پرس؛ضمن انتقاد به عملکرد دولت در برخورد با صاحبان فیش های نجومی گفت: دولت در موضوع فیش های حقوقی ناعادلانه، به گونه ای رفتار کرد که کم کم از کنار آن رد شده و در اذهان عموم نیز به فراموشی سپرده شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را از فجایع اقتصادی در این دولت نام برد و افزود: دولت با برکناری فانی قصد سرپوش گذاشتن بر ابعاد فساد صندوق ذخبره فرهنگیان داشت، چرا که اگر استیضاح انجام می شد ممکن بود ابعاد بیشتری از موضوع فساد برای مردم و فرهنگیان روشن شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت با موضوع فساد صتدوق ذخیره فرهنگیان نیز همانند فیش های نجومی برخورد خواهد کرد گفت: با توجه به تحقیق و تفحصی که توسط مجلس در صندوق ذخیره فرهنگیان انجام گرفته و ابعاد فجایعی که رخ داده روشن شده، بعید است که دولت همانند شیوه برخورد با فیش های ناعادلانه برخورد کند. هرچند با برکناری فوری و ناگهانی فانی قصد سرپوش گذاشتن بر ابعاد بیشتر موضوع را داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم به برخی از تخلفات صندوق دخیره فرهنگیان که تاکنون روشن شده اشاره کرد و افزود: بی تدبیری در مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان و انتصابات حاشیه دار موجب برداشت های نامتعارف و عدم وصول مطالبات به میزان 8 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در هر نهاد یا سازمانی اگر نظارت وجود نداشته باشد و افرادی که در قید و بند مسائل شرعی و دینی و انضباط مالی نیستند بکارگیری شوند، چنین اتفاقاتی رخ خواهد داد. خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور باید کسانی را به کار بگمارد تا گزارش‌های دقیقی از مفاسد به وی ارائه نمایند. که در غیر این صورت مسئولیت هم به گردن وزارتخانه مربوطه و هم به گردن شخص آقای رئیس جمهور است.

حاجی دلیگانی برکناری وزیر آموزش و پرورش با وجود روشن شدن فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، و آمادگی مجلس برای استیضاح وزیر را نوعی رفتار فرار رو به جلو برای سرپوش گذاشتن بر ابعاد بیشتر فساد در مجموعه مدیریتی ایشان ذکر کرد.

نماینده شاهین شهر و میمه خاطرنشان کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری کنیم و بیان این مصادیق نه تنها ضعف نیست بلکه نشانه قوت نظام است که به طور دقیق اینگونه موارد را رصد و به مردم اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.