۲۰:۱۱ - پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه:

هیچ پروژه ای برای تامین آب استان فعال نیست/ کاهش رشد منفی جمعیت بخش میمه نیازمند درآمد و اشتغال پایدار است

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ پروژه ای فعال نیست گفت: اگر 50 درصد از 1.8 دهم میلیارد متر مکعب آب استان که خارج می شود برای خود استان باقی بماند، مشکل کم آبی استان رفع خواهد شد.

به گزارش شاهین پرس؛ نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان در سال جاری با اشاره به موضوع و مشکل آب گفت: در حال حاضر هیچ یک از پروژه های تامین آب استان از جمله بهشت آباد و تونل سوم فعال نیست و اجرا نمی شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: در حالی که در دهه 60 میزان برداشت آب تصفیه خانه بابا شیخ علی از بستر زاینده رود، 50 میلیون متر مکعب بوده در حال حاضر در بخش شرب این میزان با 10 برابر افزایش به 450 میلیون متر مکعب رسیده است که در صورتی که سالانه 200 میلیون متر مکعب آب برای مصرف اضافه نشود با بحران روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه حدود 1.8 دهم میلیارد متر مکعب آب از استان خارج می شود خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر نیرو پیشنهاد دادم که اگر 50 درصد آب استان برای خود استان باقی بماند تا حدودی مشکل کم آبی استان رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از کنترل روند تعطیلی صنایع و اشتغال در سطح شهرستان خبر داد و افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود و حمایت از کارآفرینان می توان روند اشتغال را افزایش داد.

وی به مصوبه دولت برای استفاده از ظرفیت جاده ترانزیت و اتوبان معلم برای ایجاد مراکز گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری و کاهش رشد منفی جمعیت در بخش میمه نیازمند اشتغال پایدار و درآمد است و طبیعتا رشد جمعیت، توسعه عمرانی و آبادانی با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار همراه است.

مشارکت 49 درصدی خانوارهای شهرستان در طرح سرشماری اینترتی نفوس و مسکن

فرماندار شاهین‌شهر و میمه نیز به ثبت‌نام 49 درصدی خانوارهای شاهین‌شهر و میمه‌ در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از طریق اینترنت اشاره کرد و گفت: تاکنون در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به 34 هزار خانواده در این طرح شرکت کرده‌اند.

علیرضا بصیری با بیان اینکه به منظور اجرای هر چه‌ بهتر این طرح و تشویق شهروندان به مشارکت، تمهیدات لازم اندیشیده شد افزود: در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، شهرستان شاهین‌شهر و میمه به 10 منطقه تقسیم‌بندی شد که 7 منطقه در خود شاهین‌شهر و مابقی در شهرهای گز، گرگاب و میمه بوده است.

وی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل در هفته پیش رو خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسأله پدافند غیرعامل که بسیار مهم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، کمیته‌های 12 گانه ای در شهرستان تشکیل شده است که با جلسات منظم ضمن فراگیری اصول و مبانی پدافند غیر عامل عیوب و مشکلات شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی می شود.

رئیس شورای اداری شهرستان با تاکید بر صرفه جویی ادارات و ارگانها در مصرف انرژی، تکریم ارباب رجوع و برگزاری دیدار های مردمی بخشداران، شهرداران و مدیران شهرستان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مدیران دستگاه ها موظف‌ هستند عدم حضور خود در محل خدمت را به اطلاع فرمانداری برسانند.

وی توجه به صنعت توریسم و گردشگری را ازجمله راههای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار دانست و افزود: با توجه به جاذبه های فراوان گردشگری در شهرستان، این موقعیت و ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری شهرستان است.

بصیری به کمبود شدید آب در بخش کشاورزی اشاره و تاکید کرد: با توجه به شرایط و اقلیم خشک کشور باید با آموزش و فرهنگ سازی الگوی کشت و آبیاری را به استفاده از روش های نوین آبیاری تغییر داد که این مهم مستلزم ارائه تسهیلات مورد نیاز است.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با اشاره به طرح ساماندهی اتباع خارجی، از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره صنعت معدن و تجارت خواست تا در خصوص عدم به کارگیری اتباع غیر مجاز با کار فرمایانی که بصورت غیر قانونی اقدام به کارگیری اتباع غیر مجاز می کنند برخورد لازم و قانونی داشته باشند و شوراهای اسلامی نیز در اجاره ندادن منازل مسکونی به اتباع غیر مجاز فرهنگ سازی کنند.

ثبت جهانی دو قنات تاریخی در شهرستان دستاورد تاریخی و تمدنی برای کشور می باشد

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این جلسه، ثبت جهانی دو قنات مزدآباد میمه و وزوان را یک دستاورد تاریخی و تمدنی برای کشور دانست و گفت: از ۱۱ قنات به ثبت جهانی رسیده در کشور ۳ مورد مربوط به استان اصفهان است که دو مورد از آن متعلق به شهرستان شاهین شهر و میمه می باشد.

فریدون الهیاری، گردشگری را محور اساسی توسعه دانست و افزود: ثبت جهانی دو قنات تاریخی وزوان و مزد آباد میمه گام مهمی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت صنایع دستی و گردشگری می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر و میمه با 800 اثر شناخته شده که 300 اثر واجد شرایط ثبت شدن می باشد، دارای ظرفیت های بسیار خوب گردشگری است خاطرنشان کرد: با ثبت جهانی دو اثر تاریخی، این شهرستان رنگینگ خوبی بدست آورده و بعد از اصفهان دومین رتبه جهانی استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان به اداره خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب این شهرستان نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان به اداره میراث فرهنگی و گردشگری ارتقاء پیدا کرده است.

سوابق سلامت 110 هزار نفر از جمعیت شهرستان در سامانه سیب به ثبت رسیده است
مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه از راه‌اندازی آزمایشی سامانه الکترونیک سلامت خانوار تحت عنوان(سامانه سیب) از ابتدای شهریورماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌شده است که سوابق سلامت همه خانوارهای کشور در قالب این سامانه ثبت و ضبط شود.

علی پارسا با بیان اینکه در آینده ای نزدیک این سوابق به‌ صورت کارت الکترونیک و آنلاین قابل استفاده در کلیه مراکز درمانی سراسر کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: کلیه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان شاهین شهر و میمه برای ثبت سوابق سلامتی خانوارها به صورت وایرلس به سامانه سیب تجهیز شده و تاکنون این شهرستان با ثبت پرونده سلامت بیش از 110 هزار خانوار در این سامانه، رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به روز جهانی غذا و اهمیت تغذیه سالم در سلامت افراد، بیماری‌های غیر واگیر (قلبی عروقی، دیابت، فشارخون و سرطان) را با 20 درصد افزایش طی دو دهه گذشته، عامل 76 درصد مرگ و میر در کشور خواند و خاطرنشان کرد: این رقم زنگ خطر و هشداری جدی برای حوزه سلامت و جامعه جهت مراقبت از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رژیم غذایی ناسالم را عامل خطر نخست و مشترک همه بیماری‌های غیر واگیر عنوان کرد و افزود: رژیم غذایی ناسالم، فشارخون بالا، چاقی، کم تحرکی، سیگار، دیابت، آلودگی هوا، چربی خون، حوادث شغلی و اعتیاد، 10 عامل مهم ابتلا به بیماریهای غیرواگیر است.

وی با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت بسته خدماتی با 9 هدف برای کاهش عوامل ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر ارائه شده است از طرح رایگان غربالگری در مراکر بهداشتی درمانی شهرستان خبر داد و از مدیران و ادارات خواست که کارکنان مجموعه را به شرکت در این طرح غربالگری تشویق و ترغیب کنند.

لطف و عنایت خدا و خون سیدالشهداء موجب تقویت انقلاب اسلامی شده است

امام جمعه شاهین شهر ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و با بیان اینکه در اسلام هیچ موضوعی به اندازه نام سیدالشهداء دشمن نداشته است گفت: جوشش و حرارتی که بواسطه خون سیدالشهداء بر دلهای مومنین وجود دارد موجب شده تا علی رغم گذشت قریب به 1400 سال از شهادت امام حسین (ع) هرساله مراسم عزاداری باشکوهتر از سال قبل برگزار شود و بفرموده پیامبر اکرم(ع) این جوشش و حرارت هرگز سرد و خاموش نخواهد شد.

حجت الاسلام ملکیان پشتوانه حفظ اسلام را لطف و عنایت خدا و خون حضرت سیدالشهداء خواند و افزود: لطف خدا و خون امام حسین(ع) موجب تقویت نهضت انقلاب اسلامی شده و مقدمات ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کرده است.

امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی سه جانبه

چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه در سال جاری با حضور نماینده مجلس، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرماندار شهرستان، ائمه جمعه و مدیران دستگاه ها و ادارات شهرستان ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرمانداری شهرستان و دانشگاه پیام نور شاهین شهر امضاء و حکم ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان به جواد چهراضی ابلاغ گردید.

26

انتهای پیام/

3 Responses to “هیچ پروژه ای برای تامین آب استان فعال نیست/ کاهش رشد منفی جمعیت بخش میمه نیازمند درآمد و اشتغال پایدار است”

  1. بخش میمه گفت:

    دانشکده نفت و پتروشیمی میمه در زمره مطالبه مردمی بخش میمه : http://sobhemeymeh.blogfa.com/post-203.aspx

  2. بخش میمه گفت:

    مسئولان پاسخگوی مهمترین مطالبه مردم بخش میمه باشند؛ 

    پترو پالایشگاه شمال میمه با گذشت ۷ سال از کلنگ زنی در کجای کار قراردارد: http://shahinna.ir/50813/50813

  3. بخش میمه گفت:

    احداث ۷واحد شیمیایی در کنار پتروپالایشگاه شمال میمه :http://www.niprc.ir/fa/?module=news&id=67

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.