۱۳:۴۵ - یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵

با 70 میلیارد ریال اعتبار؛

هشت پروژه عمرانی شهرداری شاهین شهر به بهره برداری رسید

با حضور جمعی از مسئولان شاهین شهر و میمه عصر دیروز هشت پروژه عمرانی، ورزشی و خدماتی شهرداری شاهین شهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش شاهین پرس؛ با حضور جمعی از مسئولان شاهین شهر و میمه عصر دیروز هشت پروژه عمرانی، ورزشی و خدماتی شهرداری شاهین شهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

شهردار شاهین شهر در آیین بهره برداری این پروژه ها گفت: این پروژه که نقش اصلی در خدمات رسانی به شهروندان را دارد با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال به بهره براری می رسد.

وی در تشریح و معرفی پروژه ها گفت: با توجه به حجم تردد شهروندان در مسیر بهشت معصومه(س) به شاهین شهر، برای خروج خودروها با مشکل روبرو بودند که در مدت کمتر از 6 ماه و با اعتباری بالغ بر یازده میلیارد ریال، جاده کمربندی به طول 700 متر در ضلع شرقی آرامستان احداث گردید.

حسین امیری از احداث گلفروشی با 10 میلیارد ریال در ورودی آرامستان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و افزود: در آینده ای نزدیک طرح ساماندهی قبور اجرا و مشکل روشنایی جاده کمربندی نیز رفع خواهد شد.

وی به ساماندهی و اصلاح هندسی میدان های انتهای خیابان فردوسی و دانشگاه مالک اشتر اشاره کرد و افزود: با توجه به عرض کم پل و مشکلات ترافیکی و تصادف که روزانه در این مسیر اتفاق می افتاد با مصوبه شورای ترافیک شهرستان و هشت میلیارد ریال اعتبار، طول و عرض پل 22 و 12 متر گسترش داده شد.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه در این مسیر بیش از سه کیلومتر جدول گذاری و شش هزار متر پیاده رو سازی انجام شده است افزود: بهره برداری از فاز یک بوستان سهراب سپهری به مساحت 10 هزار متر مربع با شش میلیارد ریال اعتبار که برای کاهش آلودگی صنایع مجاور و معضلات اجنماعی در مدت کمتر از شش ماه احداث شده ازدیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری می رسد.

وی به 10 پارک محله ای که طی 15 ماه گذشته و به منظور محرومیت زدایی در محلات متخلف احداث شده اشاره کرد و افزود: با مشارکت بخش خصوصی سه زمین چمن مصنوعی فوتسال و گل کوچیک با چهار میلیارد ریال اعتبار احداث شده است همچنین با 27 میلیارد ریال اعتبار علاوه بر روکش و لکه گیری آسفالت معابر، دیوار چینی محله خانه های چوبی نیز تکمیل گردید.

بهره برداری از فاز دوم پارک گلدیس، فرهنگسراهای خانواده و دانش و خلاقیت، مدرسه شهدای مدافع حرم محله ردانی پور و پارکینگ طبقاتی خیابان فردوسی از پروژه هایی است که شهردار شاهین شهر نوبد بهره برداری آن را به شهروندان در نیمه دوم سال جاری داد.

امیری به منابع درآمدهای شهرداری اشاره و خاطر نشان کرد: علاوه بر تامین بخشی از درآمدهای شهرداری از محل عوارض ساخت و ساز، بخشی نیز از محل عوارض آلایندگی صنایع مجاور و تاسیسات و منابع خود شهرداری تامین می شود

وی از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به ارزش سه هزار و 500 میلیارد ریال خبر داد و افزود: به منظور رفع نگران برای تأمین منابع درآمدی و تکمیل پروژه های در دست اقدام، با بخش خصوصی قراردادهایی منعقد شده است.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه علی رغم کاهش نقدینگی و مشکلات مالی تاکنون هیچ یک از پروژه های شهرداری تعطیل نشده و بر اساس برنامه زمانبندی شده و برنامه پنجم توسعه در حال تکمیل و فعالیت است.

امیری به پروژه متروی شاهین شهر به اصفهان اشاره کرد و گفت: اقدامات در زمینه مجوزهای قانونی به مراحل پایانی رسیده و مصوبه شورای عالی ایمنی فنی وزارت راه و شهرسازی در آینده نزدیک به شهرداری شاهین شهر ابلاغ خواهد شد.

وی در واکنش به اظهارات معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: طرح متروی شاهین شهر به اصفهان مصوبه شورای عالی ترافیک کشور است و هیچ مرجعی حق ابطال آن را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.