۱۰:۴۴ - شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه:

طرف غربی برجام را برای گرفتن قراردادهای نفتی به گروگان گرفته است/ اشکالات قرارداد نفتی رفع نشده

حاجی دلیگانی گفت: طرف غربی موضوع برجام را تا گرفتن یک سری قراردادهای شیرین نفتی به گروگان گرفته است

نماینده شاهین شهر و میمه در گفتگویی با شاهین پرس؛ در خصوص قراردادهای نفتی وزرات نفت با شرکت‌ها غربی موسوم به IPC با بیان اینکه ما مخالف سرمایه گذاری نیستیم گفت: نگرانی ما بابت غارت نفت کشورمان توسط بیگانگان است و اگر اشکالاتی که در قواره این قرارداد باقی مانده رفع شود ما نیز موافق این قرارداد می شویم.

حسینعلی حاجی دلیگانی با تاکید بر امکان اضافه شدن یک میلیون بشکه به تولید نفت کشور خاطرنشان کرد: علی رغم صحبتهایی که می شود هم سرمایه کافی و هم تکنولوژی لازم برای افزوده شدن به تولید نفت را داریم که برای سرمایه فقط کافی است به مردم اعلام کنیم پس اندازهای خود را در بورس و غیر بورس و بازار سرمایه، با خرید سهام در بخش نفت سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به تولید روزانه 4.2 دهم میلیون بشکه نفت در سال 88 اشاره و تصریح کرد: با توجه به تجاربی که متخصصین، نخبگان، پیمانکاران و کارگران ما در بخش نفت طی سالهای اخیر کسب کرده اند وضعیت تکنولوژی به مراتب نسبت به 10 سال گذشته بهتر است و متخصصین کشومان با جدیترین فناوری های روز آشنایی دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به وجود امنیت سرمایه گذاری در داخل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اگر دولت اصرار دارد که این قواره نفتی برای ایجاد رقابت بین شرکت های داخلی و خارجی است ما این تصور را نداریم بلکه تصور ما این است که بیشتر به سمت واگذاری میادین غیر مشترک و با ظرفیت بالا هستند که این اشکال دارد.

وی با تشبیه اصرار بر قرارداد میادین غیر مشترک به گوشت گفت: در حال حاضر اصرار بر قرارداد میادین نفتی غیر مشترک شبیه این است که از مجموع همه قسمتهای یک گوشت سهم آنها گوشت لخم و سهم ما پوست و پی و استخوان باشد.

 

حاجی دلیگانی با تاکید بر رفع مشکلاتی که در این قرارداد وجود دارد تصریح کرد: اگر در عین حال اشکالاتی که بر این قواره نفتی وجود دارد رفع شود ما نیز شرایط را مساعد می بینیم و مشکلی نخواهیم داشت و موافق خواهیم بود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در ادامه افزود: این موضوع هرچند ارتباطی با برجام ندارد ولی طرف غربی موضوع برجام را تا گرفتن قراردادهای نفتی به گروگان گرفته و به دنبال این است که یک سری قراردادهای شیرین در بخش نفت ببندند تا بعدا احتمالا گشایشی در مباحث سرمایه گذاری و بانکی ما ایجاد کنند که ما خوش بین نیستیم که آنها به تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.