۱۲:۳۵ - شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵

فرماندار شاهین شهر و میمه:

اعتقاد و التزام و ولایت پذیری ملت ایران عامل پیروزی و سربلندی کشور شد

بصیری فرماندار شهرستان اعتقاد و التزام، ولایت پذیری و غیرت ملت ایران را عامل سربلندی کشور دانست و گفت: همه ما موظف هستیم برای سربلندی کشور تلاش کنیم و مراقب سرمایه های ارزشمند کشور باشیم.

به گزارش شاهین پرس؛ فرماندار شاهین شهر و میمه در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان مالک اشتر شاهین شهر با تبریک شروع سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران هشت سال دفاع مقدس امنیت و آرامش را یکی از نعمتهای بزرگ الهی برشمرد که به برکت خون شهدا و تلاش ایثارگران از آن برخوردار هستیم.

علیرضا بصیری اعتقاد و التزام، ولایت پذیری و غیرت ملت ایران را عامل سربلندی کشور دانست و گفت: همه ما موظف هستیم برای سربلندی کشور تلاش کنیم و مراقب سرمایه های ارزشمند کشور باشیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های آینده کشور دانست و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، به دانش آموزان توصیه کرد که تحصیل، تهذیب و ورزش را سرلوحه خود قرار داده و با علم آموزی برای پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی تلاش و جدیت داشته باشند.

فرماندار شهرستان به شروع سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 همزمان با شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در اجرای سیاستها و برنامه ریزیهای دولت برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور بر اساس اهداف بلند مدت نیازمند داشتنآمار و اطلاعات کامل و صحیح مردم است.

وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر 10 سال یکبار در کشور اجرا می شود تصریح کرد: این سرشماری تصویر روشنی از وضعیت جمعیت و مسکن کشور را مشخص می کند و اطلاعاتی که توسط افراد و خانوارها ارائه می شود به صورت محرمانه حفاظت شده و در اختیار هیچ مجموعه و نهادی قرار نخواهد گرفت.

بصیری افزود: سرشماری نفوس و مسکن امسال دو مرحله ای است که در مرحله اول از (۳ الی ۲۴ مهر ماه) به صورت اینترنتی با مراجعه به در گاه(www.sarshomari۹۵.ir) و از ۲۵ مهر لغایت ۲۵ آبان به صورت حضوری و مراجعه مامور آمار به درب منازل و انجام مصاحبه می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر نیز در این مراسم تقارن اغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و عید غدیر را تبریک گفت و افزود: یکی از بزرگترین رویدادهای کشور شروع سال تحصیلی است که 14 میلیون دانش آموز و یک میلیون دانشجو سال تحصیلی 95- 96 را آغاز می کنند.

کریم کمال با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، آرامش و امنیت بی نظیر کشور را مرهون ایثارگری شهدای والامقام دانست که برای دفاع از کشور تا پای جان ایستادگی و مقاومت کردند.

وی با اشاره به پیوند واقعه غدیر و محرم در آستانه شروع سال تحصیلی جدید ابراز امیدواری کرد که با کسب معرفت از غدیر، بتوانیم معرفت عاشورایی پیدا کنیم چرا که اگر ارتباط غدیر و عاشورا درک شود بسیاری از مسائل تاریخ نیز روشن می شود

وی بیان اینکه سال تحصیلی جدید به نام «آموزش و پرورش پویا با مشارکت همگانی» نامگذاری شده است افزود: علی رغم کمبود شدید نیروی معلم، با همکاری و برنامه ریزی هیچ کلاسی بدون معلم نداریم.

مدیر آموزش و پرورش بخش مرکزی شهرستان دانش آموزان و اولیاء فرهنگ دوست، همکاران در آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان را سه فرصت ارزشمند در شاهین شهر دانست و با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش است افزود: در ایام تابستان بدون حمایت و سرمایه مالی، بیش از یک میلیارد کار عمرانی در سطح مدارس انجام شده است.

در ادامه مراسم زنگ شروع سال تحصیلی و آغاز سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان به صورت نمادین در دبیرستان مالک اشتر به صدا در آمد.

فرماندار شهرستان در حاشیه این مراسم با یادآوری خاطراتی از دوران تحصیل خود به خبرنگار شاهین پرس گفت: دوران تحصیلی بنده در دو بخش قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب خلاصه می شود.

وجود دبیران زن بی حجاب در دوران ابتدایی و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت در فعالیت های فوق برنامه مدرسه از قبیل گروه های سرود و تئاتر پس از پیروزی انقلاب، حمله ناجوانمردانه دشمن بعثی به کشور و عضویت در بسیج از جمله خاطراتی بود که فرماندار شهرستان به آنها اشاره کرد.

وی با اشاره به برخی از اشکالات نظام آموزشی 6.3.3 بیان کرد: در سال های اخیر سیستم آموزشی کشور دستخوش تغییراتی شده است که با برنامه ریزی دقیق تر می توانست نتیجه مطلوب تری داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.