۱۸:۳۵ - پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵

در آستانه هفته دفاع مقدس؛

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در شاهین شهر اعلام شد/ رژه نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس

فرماندار شاهین شهر و میمه با بیان اینکه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس 295 عنوان برنامه در سطح شهرستان پیش بینی کرده است گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح برای دومین بار از جمله برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس می باشد.

فرماندار شاهین شهر و میمه در گفتگو با شاهین پرس؛ ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و گرامیداشت یاد و خاطره رشادتهای ایثارگران و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای یادآوری و بازنگری رشادت و جانفشانی رزمندگان اسلام و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال به نسل های آینده است.

علیرضا بصیری امنیت، آرامش، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهیدان و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران دانست و تاکید کرد: ایثار و فداکاریهای رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس در جامعه احیا و تجلی استقامت و پایداری مردم نیز به نحو شایسته به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه امروز عرصه جنگ دشمن با انقلاب اسلامی تغییر کزده است گفت: استکبار جهانی پس از ناکامی در جنگ سخت به عرصه جنگ نرم روی آورده و در قالب تهاجم فرهنگی برای انحراف و انحطاط فکر و اندیشه سرمایه های فرهنگی و جوانان کشورمان تلاش می کند.

فرماندار شهرستان با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، نشر و ترویج ارزشهای دفاع مقدس و انتقال آنها به نسل جوان خاطرنشان کرد: امرور مهمترین وظیفه ما در برابر جنگ نرم دشمن ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشهای دفاع مقدس است که باید به نحو شایسته برنامه ریزی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه 295 عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، هنری و رزمی به مناسبت هفته دفاع مقدس و با همکاری دستگاه های مرتبط در سطح شهرستان برگزار می شود افزود: کمیته 13 گانه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان با برگزاری جلسات متعدد برنامه های متنوعی برای هفته دفاع مقدس پیش بینی کرده است از جمله؛ با توجه به استقبال کم نظیر شهروندان از برگزاری رژه نیروهای مسلح برای اولین بار در سال 93، امسال نیز همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح در بعداظهر روز 31 شهریور ماه در شاهین شهر برگزار می شود.

بصیری اضافه کرد: با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء، تقویت ملی و دینی جوانان، تقویت روحیه پایداریو مقاومت، احیای روحیه ایثار و شهادت در جوانان و نوجوانان، نمایش عظمت واقعی سالهای دفاع مقدس، نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس با ویژگی های منحصر بفرد در شاهین شهر برگزار و در این نمایشگاه میزبان هموطنان سراسر کشور خواهیم بود.

برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس و پیشکسوتان ایثار وشهادت در سطح مدارس و دانشگاهها، نواختن زنگ شروع سال تحصیلی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا در سطح شهرستان، بادید از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، آماده سازی مساجد و تکایا و فضاسازی شهرها و روستای شهرستان با نصب بنر و پوسترهای ویژه هفته دفاع مقدس از جمله برنامه های پیش بینی شده ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان است که فرماندار شهرستان به آنها اشاره و بر لزوم همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس از چهارشنبه 31 شهریور تا سه شنبه ششم مهر 1395 در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.