۰۷:۳۲ - سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

همزمان با روز عید غدیر؛

واقعه غدیر برای نخستین بار در شاهین شهر بازسازی می شود/ تصویر

مشیر صدری فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه از بازسازی واقعه غدیر برای نخستین بار در شاهین شهر خبر داد و گفت: بازسازی صحنه غدیر بزرگترین و مهمترین رویداد اسلامی در این شهرستان است.

به گزارش شاهین پرس؛ غدیر، حساس ترین مقطع تاریخ اسلام است که در آغاز شکوفایی، دین خدا را از خطر حتمی دشمنان داخلی و خارجی در ابعاد مختلف فکری و معنوی نجات داد.

غدیر یک مسئله روز است. غدیر یعنی نباید دین را از سیاست جدا کرد، چرا که حکومت آمیخته با سیاست است و حکومت صالح و عادل، عین اسلام و دین است آنان که سیاست را از دین جدا می دانند، در حقیقت منکر غدیر هستند بنابر این همیشه باید غدیر را زنده نگه داشت (صحیفه نور ج ۲۰ ص ۲۸ )

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس، ضمن تبریک آغاز دهه امامت و ولایت، از بازسازی واقعه غدیر برای نخستین بار شاهین شهر خبر داد و گفت: واقعه عظیم و تاریخی غدیرخم، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین حوادث تاریخ صدر اسلام، پس از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) و ضامن بقای دین اسلام است که باید بیشتر به ان توجه کرد.

سرهنگ دوم پاسدار سیدعلی مشیر صدری خاطرنشان کرد: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه شناسنامه تاریخ شیعیان جهان است و هیچگاه فراموش یا کهنه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه غدیر روز عهد و پیمان با ولایت و یادآور حلقه وصل دو اصل مهم نبوت و امامت، روز رسوایی دشمن و آزمون بزرگ ولایت مداری است افزود: با توجه به شیعه هراسی و هجمه های دشمنان بر علیه اسلام، وظیفه داریم با نمایش واقعیت‌های تاریخی چهره حقیقی اسلام و خباثت های دشمنان را معرفی کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه هدف از برگزاری این همایش بزرگ را مقابله با جنگ نرم، آشنایی جوانان با تاریخ اسلام، گسترش فرهنگ غدیر و احیاء ارزشهای اسلامی با معرفی سیره نبوی(ص) و روز بزرگ غدیر عنوان کرد و افزود: بازسازی واقعه تاریخی غدیر سی ام شهریورماه جاری همزمان با عید سعید غدیر خم در جوار شهدای گمنام شاهین شهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه فرهنگی تاریخی 170 هنرمند که 20 نفر نقش اصلی برعهده دارند ایفای نقش می کنند خاطرنشان کرد: در بازسازی واقعه غدیر، حرکت کاروان پیامبر اکرم (ص) و سایر کاروان های منتهی به مکه معظمه و بازگشت آنها به تصویر کشیده خواهد شد که با عنایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و با تلاش ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه شاهد یکی از اثر بخش ترین و به یادماندنی ترین نمایش های میدانی خواهیم بود.

مشیر صدری بازسازی صحنه غدیر را بزرگترین و مهمترین رویداد فرهنگی مذهبی در شهرستان عنوان کرد و گفت: انتظار می رود کلیه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در این کار عظیم فرهنگی همکاری های لازم را داشته باشند.

گفتنی است امسال واقعه غدیر علاوه بر بیش از 160 شهرستان کشور، در سه کشور دیگر نیز همزمان با روز عید سعید غدیر بازسازی و به نمایش گذاشته می شود.

 

photo_2016-09-12_23-54-20

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.