۰۹:۴۶ - شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

مطالباتی که بر زمین مانده؛

رقابت تنگاتنگ اعضای شورای چهارم بر سر مصالح عمومی یا کسب منافع شخصی؟

در آخرین روزهای پایانی مهلت قانونی انتخابات چهارمین هیئت رئیسه شورای چهارم اسلامی شهرهای شاهین شهر و گز برخوار و شورای شهرستان نیز برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ در آخرین روزهای پایانی مهلت قانونی انتخابات چهارمین هیئت رئیسه شورای چهارم اسلامی شهرهای شاهین شهر و گز برخوار و شورای شهرستان نیز برگزار شد.

در شاهین شهر در رقابتی تنگاتنگ و با حضور حداکثری اعضای شورای اسلامی شاهین شهر جلسه انتخابات اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی شاهین شهر شهر برای سال چهارم دوره چهارم (شامل انتخاب رئیس،‌ نایب رئیس، منشی و سخنگوی شورا) در ساختمان نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش پس از شمارش آراء حجت الاسلام روح الله بیدرام با 7 رأی برای کرسی ریاست شورای شهر، علیرضا جهانگیری با 6 رأی نایب رئیس، علی ضامن مسعودی با 6 رأی خزانه دار، حسین ابراهیمی با 6 رأی منشی اول، حمیدرضا مقدسی با 6 رأی به عنوان منشی دوم، برای چهارمین سال شورای چهارم شاهین شهر انتخاب شدند.

در انتخابات چهارمین هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گز نیز عبدالرضا شایان با کسب حداکثر آراء بعنوان رئیس شورا، عباسعلی محمدیان به عنوان نایب رئیس، عزت اله عرفانی خزانه دار و زهره حسینعلی پور بعنوان منشی شورا انتخاب شدند.

همچنین در انتخابات هیئت رئیسه شورای شهرستان نیز اسماعیل فرهادی برای چهارمین سال متوالی با اکثریت آراء (8رأی) به عنوان رئیس شورای شهرستان ابقا و عباسعلی محمدیان با 7رأی نائیب رئیس، محسن شاهرجبیان با 8 رأی خزانه دار، جواد عابدی با 8 رأی به عنوان منشی شوراس شهرستان انتخاب شدند.

این انتخابات در حالی در شاهین شهر برگزار شده که بر اساس شنیده ها، در شرایطی که بدنبال تصمیم گیری های نادرست شهردار سابق که موجب خالی بودن دخل شهرداری شده و امیری شهردار فعلی را با چالش کمبود بودجه مواجهه کرده، پاداش هایی پرداخت شده است که برخی از اعضای شورا نیز از دریافت پاداشها مستثنی نبودند، حال باید دید که آیا اعضای شورای شهر و شهرداری حاضر به پاسخ گویی و شفاف سازی هستند یا خیر؟ و علت رقابت تنگاتنگ اعضای شورا گفته می شود همه اعضا کاندیدای تصاحب چند ماهه کرسی ریاست شورا بودند برای خدمت رسانی به عموم مردم بوده یا کسب منافع شخصی، جناحی یا قومی؟ که اگر نیت خدمت باشد به فرموده پیر فرزانه در هر جایگاهی می توان برای رضای خدا خدمت کرد.

شورای اسلامی شهر گز نیز که با وجود برخی اختلافات و انتخاب دیر هنگام شهردار جدید با چالش هایی روبرو هستند، تنها امید به روزهای باقی مانده پیش رو از دوره چهارم شورا هستند که آیا شهردار منتخب چاره ای برای چالش های این شهر تاریخی اندیشیده است یا خیر؟  و آیا در انتخاب شهردار منافع مردم بر منافع شخص و جناح ارجحیت داشته است یا خیر

با توجه به اینکه در ماه های آخر عمر شورای دوره چهارم قرار داریم، مهم‌ترین نیازها و مطالبات فرهنگی و عمومی شوراهای اسلامی شهر و روستا که سلامت مدیران شهری یکی از مطالبات به حق مردم از منتخبین خود در شوراها است باید دید اعضای شورا چه اندازه دغدغه رفع نیازها و مطالبات عمومی را داشته اند؟

این رسانه بدون هیچگونه موضع گیری جانبدارانه جز مطالبات مردم آماده گفتگو و انعکاس بی پرده یا پاسخ اعضای شورای به ابهامات موجود در اذهام عموم جامعه است.

shora7

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.