۲۳:۳۰ - جمعه ۰۵ شهریور ۱۳۹۵

در هفته دولت افتتاح شد؛

بهره برداری از 11 پروژه شهرداری شاهین شهر با حضور وزیر دفاع/ تصاویر

شهرداری شاهین شهر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استاندار اصفهان و مسئولین شهر، 11 پروژه عمرانی را با 20 میلیارد تومان اعتبار افتتاح و بهره برداری رساند.

به گزارش شاهین پرس؛  با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استاندار اصفهان و معاونین، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، امام جمعه شاهین شهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، 9 پروژه عمرانی با اعتباری حدود 20 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری و دو پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 96 میلرسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین افتتاح پروژه های شهرداری شاهین شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بر لزوم شناسایی استعدادها و منابع  موجود شهرها تاکید کرد و گفت: اگر خواهان زندگی راحت هستیم باید به همان اندازه کار و تلاش و فکر کنیم چرا که با اتکا به داشته‌ها می‌توان به رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی رسید.

وی با تاکید بر بستر سازی دولت برای اجرای کارها و مطالبات مردم، تصریح کرد: تصور غلطی وجود دارد که باید منابع تمام پروژه ها را از دولت مطالبه کرد و گمان می شود دولت به خزانه غیب وصل است، با توجه به درآمدهای محدود، دولت به تنهایی نمی تواند پیشرفت و توسعه کشور را محقق کند.

سردار حسین دهقان درآمد کشور در سال 95 را 180 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ حدود 160 هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کارکنان، هزینه و مابقی صرف طرح های عمرانی می شود.

افزایش آمار بیکاران به ۷٫۵ میلیون نفر طی دو سال آینده با مدارج عالی

وی با اشاره به آمار قابل توجه بیکاران کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود کشور آمار بیکاران تا دو یا  سه سال آینده به ۷٫۵ میلیون نفر خواهد رسید که عمده این افراد کسانی هستند که مدارج عالی را طی کرده و در انتظار شغل مناسب و شایسته‌ ای هستند.

وزیر دفاع با بیان اینکه همه خواهان اتصال به منبع لایزال و خزانه دولت هستند تا بتوانند به میزان مکش برداشت کنند، به مسئولین توصیه کرد که با استفاده از استعداد انسانی و منابع موجود به جای شاغل بودن به فکر ایجاد اشتغال باشند و دولت نیز بستر ساز و حامی داشته های انسانی و مادی مردم باشد که تنها با این نگاه می توان از شرایط موجود عبور کرد.

وی با انتقاد از متکی بودن اقتصاد کشور به نفت، تصریح کرد: نفت یک دارایی و سرمایه بین نسلی است. ما حق نداریم که همه آن را بی محابا مصرف کرده و نسل آینده را از برکات آن محروم کنیم.

چشم مسئولین به دست دولت، و امید دولت به فروش نفت 36 میلیارد دلاری

دهقان با بیان اینکه تا زمانی که مسئولین چشم به دست دولت و دولت امید به فروش نفت ۳۶ میلیارد دلاری با نقاط پرهزینه برای اداره کشور داشته باشند هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد افزود: با احتساب نرخ سه هزار تومانی هر دلار این رقم بقریب به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد، در حالی که بودجه جاری کشور در سال ۹۵ رقمی معادل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اجرا و پیاده سازی همگانی سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و افزود: دولت باید با برنامه‌ریزی‌، الویت بندی و متمرکز کردن منابع تا عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیگیری کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه با اقدامات جهشی مناسب برای اجرا و اصلاح برخی امور مهم که زنجیره چرخ دنده ای خود را مستهلک می کند را باید تغییر داد خاطرنشان کرد: می توان به افراد در چارچوب قانون اختیار و اجازه عمل داد تا سرمایه‌گذاری‌ها در کشور بهبود یابد و کشور از وضعیت اتکا به درآمدهای نفتی که نه اختیار تام در محدوده فروش آن دارد و نه قیمت‌ها را می‌تواند در بازار تعیین کند خارج شود.

حرکت شاهین شهر بر محور توسعه فرهنگی 

شهردار شاهین شهر در این مراسم، شاهین شهر را شهر دانش و خلاقیت و شهر اقوام و ایران کوچک نام برد و افزود: با توجه به سکونت اقوام مختلف با فرهنگ های متفاوت و همزیستی مسالمت آمیزی که دارند، شاهین شهر به نام ایران کوچک نام برده می شود.

وی مردم شاهین شهر را مردمی فرهنگ دوست و با فرهنگ معرفی و اظهار کرد: با توجه به ویژگی مهم شهروندان این شهر، توسعه و پیشرفت نیز در مسیر توسعه فعالیت های فرهنگی قرار گرفته چراکه نیاز به توسعه فعالیت های فرهنگی به خوبی قابل مشاهده است.

حسین امیری با بیان اینکه شاهین‌شهر به دلیل قرار گرفتن در بین دو جاده مواصلاتی مهم در شمال اصفهان از اهمیت استراتژیکی زیادی برخوردار است خاطرنشان کرد: توسعه‌پذیر بودن و وجود ظرفیت‌های درونی و جاذبه‌های رشد و توسعه، موجب رشد و پیشرفت شاهین شهر شده است.

وی اضافه کرد: وجود ظرفیت و پتانسیل های بالا در این شهر موجب شده با برنامه ریزی تخصصی در حوزه عمران شهری، برای داشتن شهری ایده آل، تیم هماهنگ با هدف عمران و آبادانی شهر تشکیل شود و علی رغم شرایط حاکم بر فضای اقتصادی کشور، برای حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت شهر با سرمایه گذاران عقد قرارداد نماییم.

تدوین برنامه سوم توسعه شهرداری شاهین شهر بر محور توسعه حمل و نقل 

شهردار شاهین شهر با اعلام اینکه تمام پروژه‌های سال 94، بر اساس برنامه زمانبندی شده به اتمام رسیده است خاطرنشان کرد: بیش از 105 میلیارد تومان در قالب 70 پروژه، برای اقدامات عمرانی سال 1395 در نظر گرفته شده است که متاسفانه با مشکلاتی برای جبران کمبود منابع مالی روبرو هستیم.

وی برنامه سوم توسعه برای پیشرفت شهر را بسیار با اهمیت خواند و بیان کرد: برنامه سوم توسعه با مشورت کارشناسان در حال تدوین است که توسعه حمل و نقل مهمترین محور آن و تا پایان سال جاری به شورا تقدیم خواهد شد.

امیری با اشاره به عقد قرارداد شهرداری شاهین شهر با بخش خصوصی برای تسهیل در اجرای پروژه ها گفت: به مناسبت هفته دولت 11 پروژه عمرانی آماده افتتاح و بهره برداری است که شامل 9 پروژه با 20 میلیارد تومان اعتبار و عملیات احداث و کلنگ زنی مجموعه تجاری، اداری، فرهنگی و ورزشی خیابان طالقانی نیز با 95 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی امروز انجام خواهد شد.

350 میلیارد تومان عقد قرارداد شهرداری با بخش خصوصی ظرف مدت 14 ماه

وی با بیان اینکه شهرداری شاهین شهر ظرف 14 ماه گذشته بیش از 350 میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی تنظیم کرده است، خاطرنشان کرد: با حمایت های خوبی که انجام شده عملیات اجرای همه پروژه ها شروع شده است.

شهردار شاهین شهر اضافه کرد: علی رغم کمبود نقدینگی و مشکلات مالی شهرداری موفق شده ایم در بخش جذب سرمایه گذاری با حمایت های مسئولین شهرستان اعتبارات لازم را جذب کنیم.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز با تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: شورای اسلامی و شهرداری دوشادوش دولت حرکت کرده و با ایجاد و تکمیل پروژه های علمی، فرهنگی،آموزشی، امنیتی، اقتصادی و تفریحی خدمت رسانی می کند.

زمینه اشتغال یکهزار نفر با ایجاد هایپرمارکت ها در شاهین شهر

وی با بیان اینکه شورای اسلامی دوره چهارم و شهرداری با مشارکت بخش خصوصی فروشگاه های بزرگ مواد غذایی ایجاد کرده که موجب ایجاد زمینه بیش از یکهزار شغل بصورت مستقیم و غبر مستقیم در محیطی سالم و با نشاط برای جویندگان شغل شده است.

علی صالحی به پروژه متروی شاهین شهر به اصفهان اشاره کرد و افزود: علی رغم گذشت 15 سال از طرح پروژه مترو و اختصاص سالیانه اعتبار، ولی متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است و این پروژه که می تواند تحول بزرگی ایجاد کند نیازمند تامین اعتبار ماده 215 از محل فاینانس است.

وی با اشاره به آلودگی هوا ناشی از وجود صنایع بزرگ آلاینده صنعتی از قبیل پالایشگاه، نیروگاه و … اعلام کرد: با گذشت پنج سال از تصویب پرداخت عوارض آلایندگی صنایع، تاکنون این عوارض پرداخت نشده است.

در این آیین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استاندار اصفهان و مسئولین شهرستان پروژه های عمرانی شهرداری شاهین شهر را به شرح ذیل به بهره برداری رساندند.

1-بهره برداری از پل مکانیزه عابر پیاده با 38 میلیون ریال اعتبار

2- بهره برداری از ساختمان اتوبوسرانی با 18 میلیون ریال اعتبار

3- بهره برداری از جاده کمربندی خروجی بهشت معصومه(س) با 9 میلیون ریال اعتبار

4- بهره برداری از پارک سهراب سپهری با شش میلیون ریال اعتبار

5- بهره برداری از نمایشگر شهری با دو و نیم میلیون ریال اعتبار

6- بهره برداری از بازار روز میوه و تره بار با مشارکت بخش خصوصی به میزان 100 میلیون ریال اعتبار

7- بهره برداری از  سه قطعه زمین چمن مصنوعی فوتسال با مشارکت بخش خصوصی به میزان چهار میلیون ریال

8- بهره برداری از گلفروشی ورودی بهشت معصومه (س) با مشارکت بخش خصوصی به میزان 10 میلیون ریال

9- ساماندهی پارک عطار با 5.5 میلیون ریال اعتبار

10 کلنگ زنی پروژه تجاری،اداری،فرهنگی و ورزشی طالقانی با 95 میلیون ریال اعتبار

11- کلنگ زنی اتصال بلوار شهید فهمیده به بلوار شورا با 15 میلیون ریال اعتبار

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.