۱۱:۱۱ - چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۵

به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شد:

برهم زنندگان امنیت اخلاقی در چنگال قانون

مرکز بررسی جرایم سایبری استان اصفهان در اقدامی هماهنگ با دیگر استان های کشور، مدیران متخلف بیش از ۱۰۰ صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی فعال در حوزه استان اصفهان را شناسایی کرده و تا کنون از ادامه فعالیت مجرمانه ۵۰ مورد از آن ها جلوگیری نموده است.

به گزارش شاهین پرس؛ شماری از افرادی که در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی مردم فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

طی سلسله اقداماتی در سطح کشور با مدیران ۴۵۰ صفحه، کانال و گروه در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ که فعالیت آن ها به منظور از میان رفتن امنیت اخلاقی و گسترش محتوای ناسالم در این فضاها بوده برخورد شده است.

یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی این گونه فعالیت های مجرمانه افزایش محتوای غیر اخلاقی در فضای مجازی و در نتیجه تخریب بیش از پیش کیان اصیل خانواده است.

مواد قانونی ۷۴۲ و ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی و همینطور بند های الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه (موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای) در مورد این گونه جرائم و مجازات آن ها تصریح دارد.

مرکز بررسی جرایم سایبری استان اصفهان در اقدامی هماهنگ با دیگر استان های کشور پس از انجام سری اقدامات شناسایی، مدیران متخلف بیش از ۱۰۰ صفحه و کانال در شبکه های اجتماعی را شناسایی کرده و تا کنون از ادامه فعالیت مجرمانه ۵۰ مورد از آن ها جلوگیری کرده است.

بر اساس اطلاعات موثق خبرنگار صاحب نیوز برای تعدادی از این افراد که پیشتر سابقه تکرار این گونه جرائم را داشته اند حکم تعلیق از کار و پلمب محل فعالیت صادر شده است.

سایت گرداب یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت این پروژه را همکاری مردم در معرفی این صفحات و گردانندگان آن ها در سایت تعاملی گرداب به آدرس my.gerdab.ir اعلام کرده است.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.