۱۵:۵۷ - جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

امام جمعه شهر گز برخوار:

تاریخ چهره واقعی آمریکا را به خوبی نشان می دهد

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گزبرخوار با بیان اینکه تاریخ چهره واقعی آمریکا را نشان می دهد گفت: در برخورد با دشمنی همچون آمریکا نباید با توهمات کار کرد بلکه باید به تجربه و تاریخ نیز توجه کرد.

به گزارش شاهین پرس؛ امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی و تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت امام هشتم شیعیان حضرت رضا(ع) با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۳۲، سادگی، اعتماد نابجا و اتکا به آمریکا را از عوامل سقوط دکتر محمد مصدق دانست و گفت: در برخورد با دشمنی همچون آمریکا نباید با توهمات کار کرد بلکه باید به تجربه و تاریخ نیز توجه کرد.

وی با بیان اینکه تاریخ چهره واقعی آمریکا را به خوبی نشان می دهد، خاطرنشان کرد: مصدق نتیجه اعتمادش را با کودتا و خانه نشینی گرفت، این در حالی است که برخی چهره آمریکا را بزک کردند، این خطای محاسباتی در برخورد با دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حمیدرضا هاشمی به دیدار رهبر انقلاب با مدیران وزارت اطلاعات اشاره کرد و کفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران وزارت اطلاعات فرمودند: وزارت اطلاعات چشم بیدار انقلاب اسلامی و در خط انقلاب است.

وی با اشاره به دستگیری و اعدام عوامل خودفروخته و جاسوس آمریکایی در هفته های اخیر، تصریح کرد: این فرد از زمان حضور در مراسم حج تا رفتن به امریکا تحت نظر وزارت اطلاعات بوده و مراقبت می کردند و به گونه ای رفتار کردند که سرویس هاس اطلاعاتی دشمن متوجه این مراقبت نشده بودند، بعد از معرفی و اعدام این فرد به جرم جاسوسی سرویس های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی ایران شگفت زده شدند.

خطیب نماز جمعه شهر گز با گرامی داشت سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه لبنان، به آثار و نتایج این جنگ اشاره و  تشریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان علاوه بر تقویت زیر ساخت های موشکی حزب الله، احساسات ضد جنگ و ضد اسلام هراسی در جهان به وجود آمد و چهره اسرائیل نیز برای خواب ماندگان نمایان شد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن ولادت حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت، نمازگزاران را توصیه، تعمق و مطالعه همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زندگی ائمه علیها السلام بویژه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) فراخواند.

حجت الاسلام هاشمی نقش خانواده های آزادگان جنگ تحمیلی را در دفاع از ایران اسلامی ستود و خاطر نشان کرد: آزادگان گنجینه های فرهنگ مقاومت هستند که باید در جامعه امروز آن را به نسل جوان نشان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.