۱۰:۵۵ - جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

حجت الاسلام برادران:

شهدای روحانی شهدای فرهنگی کشور هستند

حجت الاسلام برادران کارشناس برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی از شهدای روحانی به نام شهدای فرهنگی کشور نام برد و گفت:: در سالهای اخیر نه دولت و نه ملت هیچ کدام در خصوص فرهنگ و انتقال فرهنگ دینی نسل جوان به وظیفه خود عمل نکرده اند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام علیرضا برادران شب گذشته در یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهین شهر و میمه با استناد به آیات و روایات برخی از ویژگی هایی که از دوران جنینی تا قیامت همراه انسان است را برشمرد و گفت: اگر هرکسی به خصوصیات درونی خود توجه کند خواهد فهمید که چگونه آدمی است و سرانجام او چگونه خوهد بود.

وی با بیان اینکه مهمترین عیار سنجش ایمان هر انسانی در دنیا، توجه به خصوصیات و ویژگی های خوب و اصلی است، خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی اصلی که در بین همه مسلمانان مشترک می باشد محبت به اهل بیت(ع) است.

کارشناس برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی، محبت و توجه به اهل بیت(ع) را مهمترین ویژگی شهدا عنوان کرد و افزود: با بررسی بیش از 70 هزار وصیت نامه از میان 110 هزار وصیت نامه شهدا چهار اسم فاطمه(س)، حسین(ع)، مهدی(عج) و امام خمینی(ره)به کرات تکرار شده که بیانگر محبت شهدا به اهل بیت(ع) است.

وی محبتی که منجر به مودت شود را ریشه دانست و تاکید کرد: بر اساس آیات نورانی قرآن کریم مردی موفق است که با محبت اهل بیت(ع) خانواده خود را از آتش جهنم نجات دهد.

حجت الاسلام برادران با انتقاد از بی تفاوتی خواص مذهبی جامعه نسبت به انتقال فرهنگ محبت اهل بیت به نسل جوان تصریح کرد: سعادت یا بدبختی جامعه با نوع رفتار خواص مذهبی جامعه ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: برخی افراد برای کلاس زبان فرزندان خود به قدری هزینه می کنند که اگر به همان اندازه نسبت به فرهنگ دینی فرزندان خود توجه می کردند امروز شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در جامعه نبودیم.

کارشناس دینی ادامه داد: در مقابل هزینه های هنگفت دشمنان بر علیه ارزشهای دینی و انقلابی جوانان خود چه میزان هزینه کرده ایم و این را از میزان شرکت جوانان در مجالس اهل بیت(ع)، مراسمات مذهبی، مساجد و نمازهای جمعه می توان فهمید.

وی از شهدای روحانی به نام شهدای فرهنگی نام برد و افزود: در سالهای اخیر نه دولت و نه ملت هیچ کدام در خصوص فرهنگ و انتقال فرهنگ دینی نسل جوان به وظیفه خود عمل نکرده اند.

حجت الاسلام برادران خطاب یه مسئولان گفت: مراقب باشید سرمایه و هزینه هایی که شهدا و خانوادهایشان به دست شما سپرده اند امانت است و براحتی بدست نیامده آن را با برنامه ریزی در مسیر صحیح خرج کنید که فردای قیامت باید پاسخگو باشید.

وی بابیان اینکه هرکجا در مقابل هجمه های دشمنان کوتاه آمدیم ضربه خوردیم تاکید کرد: باید در مقابل توطئه های دشمنان با همه توان خود در میدان باشیم و تلاش کنیم وقت بگذاریم و هزینه کنیم و نسل حوان خود را در مسیر اهل بیت(ع) حفظ کنیم.

در ادامه مداح اهل بیت و انقلابی حاج مهدی سلحشور نیز با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در مدح و ثنای حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) مدیحه سرایی کرد و در ادامه از خانواده های شهدای روحانی و مدافع حرم شهرستان با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.