۲۳:۰۶ - چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲

سومین جشنواره ملی شعر کودک در شاهین شهر افتتاح شد

ذاکری شهردار و دبیر اجرایی جشنواره گفت: مهم ترین و ماندگار ترین یادگاری این جشنواره کتابی با عنوان شعری برای رهبرم می باشد پس از چاپ به مقام معظم رهبری اهداخواهد می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”،سومین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان با حضوراستاندار و مدیران و مسئولین شهرستان و همچنین 40 تن از شاعران کودک وکودکان شاعر سراسر کشور در تالار شیخ بهایی افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم ذاکری شهردار شاهین شهر و دبیر اجرایی این جشنواره با بیان اینکه 1720 اثر به این جشنواره ارسال و بیش از 3000 کودک نیز مشارکت داشتند که میزان مشارکت و ارسال آثار دختران 57 درصد و پسران 43 درصدمی باشد اظهار داشت: استان‌های مازنداران، تهران، فارس، خراسان رضوی و جزایر خلیج‌ فارس بیش‌ترین استقبال را از این جشنواره داشته‌اند. که داوری جشنواره نیز در پنج روز و توسط شش داور انجام شده است.
دکتر ذاکری با بیان اینکه مهم ترین و ماندگار ترین یادگاری این جشنواره کتابی با عنوان شعری برای رهبرم می باشد افزود: کتابی از سروده های کودکان برای رهبری تدارک دیده خواهد شد که پس از چاپ به مقام معظم رهبری اهداخواهد می شود.

دبیر اجرایی شعر کودک در ادامه برنامه ها پیش بینی شده این جشنواره را به شرح ذیل اعلام نمود: تصویب فرهنگسرای مادر و کودک در ایام جشنواره، برپایی بیش از 18 کلاس تربیتی ویژه مربیان و معلمان و همچنین برپایی 16 کارگاه آموزشی تخصصی با حضور اساتید برجسته کشوری و نمایشگاه کتاب کودک وچندین نمایشگاه دیگر از جمله برنامه های قابل اجرا در سومین جشنواره ملی شعر کودک است.
مهندس مقدسی رئیس شورای شهر با بیان اینکه فردای کشور به دست کودکان است افزود: کودکان باید به گونه ای پرورش و تربیت شوند تا بتوانند در آینده کشور را به بهترین صورت اداره کنند.
مقدسی افزود: کودکان فطرت خدایی‌تری را نسبت به ما بزرگسالان دارند و ذات پاک‌شان آن‌ها را به خداوند نزدیک‌تر می‌کند.لذا مربیان از این دوران باید بیشترین تلاش در یادگیری و تعلیم و تربیت داشته باشند.
زرگرپور استاندار اصفهان در این جشنواره با بیان اینکه شعر کودک تأثیرگذارترین مقوله در معرفت‌سازی کودکان در نظام آرمان‌گرای اسلامی ماست.
استاندار اصفهان افزود: برگزاری جشنواره سوم شعر کودک به فاصله چهار ماه از برگزاری جشنواره فیلم کودک ویژگی های خاص و مطرح این استان در هنر را نشان می دهد.
زرگرپور اصفهان را مهد هنر دانست و افزود: هرگاه نام اصفهان به میان می‌آید ناخودآگاه ذهن به دنیای ظرافت هنری آنان کشیده می‌شود. هنرمندان زیادی در این خطه پاک رشد کرده‌اند و اصفهان هم‌اکنون مهد هنرهای خاصی شده است. علی‌رغم این همه، سهم ادبیات کودک و نوجوان، آن‌گونه که شایسته و بایسته است، شناخته نشده است.
استاندار اصفهان افزود: این‌که بیش از 1700 اثر از 3000 کودک به دبیرخانه سومین جشنواره ملی شعر کودکان و نوجوانان رسیده است نشان از موفقیت این جشنواره دارد.

حاجی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره با بیان اینکه شاهین شهر مجموعه ای از نمادها و قومیت های سراسر کشور اسلامی است ، مظهر وحدت و یکپارچگی ایران عزیزمان است و با برپایی جشنواره ملی شعر کودک این همدلی به دوستی تبدیل شده است. افزود: شاهین‌شهر شهری است که در آن وحدت در عین کثرت وجود دارد و اقوام مختلف در آن ساکن هستند.

رونمایی از پرچم جشنواره، قرائت نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص پایان دادن به خشنونت در جهان و جلوگیری از کشتارکودکان، تجلیل از ماهان و معلم وی که به عنوان نماد ایثار و همدلی در کشور معرفی شده اند توسط استاندار، اجرای موسیقی توسط کودکان از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

014sher7 014sher18 014sher1 014sher3

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.