۱۵:۰۷ - شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

دریافت غیرقانونی وجه با عنوان «حق شهر» معنا ندارد/ تیر خلاص یک مصوبه به مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه

امینی با اشاره به بندهایی در لایحه برنامه ششم توسعه کشور که مرتبط با مدیریت شهری است، تاکید کرد: در صورت تصویب این بندهای لایحه برنامه ششم در مجلس دهم تیر خلاصی به مدیریت شهری و شوراها زده خواهد شد.

به گزارش شاهین پرس؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در یک‌صد و چهل و سومین جلسه علنی این شورا با ابراز یک گلایه اظهار کرد: متأسفانه شاهد دریافت های غیر قانونی در مناطق شهرداری با عنوان حق شهر هستیم.

رضا امینی در توضیح این مطلب گفت: در جلسه ای که با معاونان و محاسبان در مناطق شهرداری برگزار شد در خصوص اخذ وجوه غیر قانونی از مردم به دلایل مختلف صحبت به میان آمد که آن‌ها این مبالغ دریافتی را حق شهر عنوان می کردند ولیکن به آن‌ها توصیه شده که هرگونه دریافت وجه بایست بر اساس قانون باشد و این جور دریافت وجه معنا ندارد.

وی در تذکر دیگر به مجموعه شهرداری اصفهان عنوان کرد: تکریم نکردن ارباب رجوع  دلیلی شده تا تعداد زیادی  مراجعات به اعضای شورای اسلامی شهر شود، این عمل  برخی از کارکنان و مدیران ذائقه مردم را تلخ کرده، اگر این روند مورد اصلاح قرار نگیرد، نام مدیران و مناطق را معرفی می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارائه لایحه برنامه ششم توسعه  کشور توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مصوبات مرتبط با مدیریت شهری در این لایحه مورد تصویب قرار بگیرد، تیر خلاصی به مدیریت شهری و شورا خواهد بود.

امینی با بیان اینکه به دنبال تعامل با مجمع نمایندگان استان اصفهان هستیم  تا ماده مربوطه در این خصوص در لایحه برنامه ششم به تصویب نرسد، گفت: در این ماده پیشنهادی بیش از ۸۰ درصد از درآمدهای شهرداری دولتی می شود و عملاً در دوره های بعدی شورایی وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص برخی بی اخلاقی‌ها در فضای مجازی گفت: در هفته های اخیر شاهد بوده ایم، برخی افراد بازدید های سرزده از معاونت ها و کمیته ها در شهرداری را در برخورد غیرمنصفانه تبلیغات انتخاباتی زودرس عنوان کرده‌اند.

ریس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار بهانه‌ای برای گرامیداشت زحمات اصحاب رسانه است، خبرنگارانی که حلقه محکم فی‌مابین مردم  و مسئولان هستند.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.