۱۸:۳۶ - جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵

حقایقی که رسانه باید به مخاطب نشان دهد

رسانه پالایش و زینت دهنده وقایع و اخبار به شکل روشن و شفاف برای مخاطبین است و وظیفه دارد دلسوزانه آرایش هایی که حقیقت را پنهان کرده را پاک کند.

به گزارش شاهین پرس؛  یکی از مهم ترین و آشکارترین جنبه های فرهنگی بشر که مورد هجمه قرار گرفته و انسان را به ذلت کشانده است، پوشش آدمی در قالب آزادیهای فردی و اجتماعی می باشد و برای هجوم آورندگان، جنس بشر و حتی سن او نیز فرقی نمی کند و تبلیغ برای آنچه آزادی می نامند و تخریب فرهنگ های غنی بشری از جمله ایرانی که ارزشهای انسانی در آن مورد توجه است، از تمامی امکانات و رسانه ها از ماهواره تا گروه های تلگرامی بهره می برند.

برخی آزادی در پوشش را ارزش و احترام به جنس مخالف می دانند و تمرین!! برای اینکه نگاه کنی و نبینی و جنس مخالف را انسان ببینی! و معلوم نیست چگونه می خواهند آمار های حیرت آور از انحطاط های مختلف اخلاقی و تجاوزهایی که به انسانیت و ارزش های انسانی به طور ثانیه ای در کشورهای مدعی آزادی اتفاق می افتد را توجیح نمایند.

در سالهای رنسانس اروپایی، هنگامی که همه زوایای یک انسان را مورد رنسانس! قرار دادند، زنان بیجاره را نیز مورد تفقد قرار داده و جنبش های فیمینیسم را اجازه فعالیت داده اند، جنبش هایی که مدعی، آزادی دادن به زن بودند و معتقد بودند زن و مرد باید به یک اندازه نگریسته شوند، رنگ و لعاب برابری چنان جلوه گر بود که هر کسی را طرفدار خود کند اما بزرگترین خطا و ظلمی که مرتکب شد، در حق زنان بشریت بود، زیرا که زن بودن را از او گرفت و نهایت کاری که برای او توانست انجام دهد وی را از خانه و مدیریت خانواده بیرون کشید و او را مانند یک مرد پذیرفت و در این میان صنایع و کارخانجات از این جنبش به خوبی دفاع کردند چرا که کارگران ارزانتری به دست آورده بودند وبا تمام ادعایشان کمتراز صدسال است که برای زن حق رای قائل شدند و در مقابل انسانیت وی را به پایینترین سطح تنزل دادند و چون کالا به زن نگاه کردند.

اگر به همین مسابقات لیگ جهانی والیبال توجه شود به تفاوت تفکر حاکم بر دو فرهنگ ایرانی و غربی درباره زن پی خواهیم برد؛ همه از دیدن تکراری صحنه های والیبال خسته می شوند و نفرتشان را به صدا وسیما ابراز می کنند اما در همان صحنه هایی که صدا و سیما نیز مجبور به پخش است، کالا بودن یک زن به وضوح دیده می شود آنجایی که توپ جمع کن و زمین پاک کن زن جوان قرار می دهند یا چند زن عریان جهت سرگرمی و جذب تماشاچی به فعالیت می پردازند!! یا دوربین از میان همه تماشاچیان به دنبال زنان با پوشش کم می باشند آیا جز این است که قصد دارند تماشاچی داخل سالن و تلویزیون را فقط برای دیدن بدن یک بانو جذب کنند؟؟ و در سمت مقابل جمهوری اسلامی است که کارهایی به یک خانم واگذار می کنند که در شان و حرمت اوست، و بانوان را رایگان و با احترام به تماشا دعوت می کند!!

متاسفانه در بخش خصوصی اقتصاد نگاه به زن، سمت فرهنگ سخیف غربی رفته است، کافی است چشم ها را باز کرد یا حتی آگهی های روزانه کاریابی ها را مرور کرد و طنز تلخ منشی صرفا زن و زن صرفا منشی را باور کرد. آنجا که با مشتری باید در ارتباط بود باید یک زن باشد، اغلب فروشنده های فروشگاه های کوچک و بزرگ درشهرهای کوچک و بزرگ جامعه ایرانی بانوان جوان هستند.

نکته این است که ملاک استخدام روابط عمومی بالا و به روز بودن است آیا ملاک انتخاب و بروز بودن باید آخرین مدل آرایش باشد و جالب تر اینکه حقوق های در نظر گرفته شده برای این افراد نیز گاها تا حد یک سوم حقوق های اداره کار در نظر گرفته می شود دقت شود زن به بهانه مستقل بودن و کار از خانه بیرون کشیده می شود بانازلترین قیمت از جوانی اش بهره می برند و بازار کار را برای مردان جوان خراب می کنند و بیکاری وی را رقم می زنند، جوانی که برای تشکیل خانواده جویای کار و درآمد است و در خانواده ای دیگر مرد در خانه و زن علاوه برمسئولیت های قبلی تامین روزی خانواده نیز به عهده می گیرد و در واقع می توان گفت؛ این بردگی نوین، ظلمی است که بر دختران و پسران جوان و خانواده ها می رود و از اسم آزادی که به زن داده شده است تنها صاحبان سرمابه سود می برند.

حال از نمایی دیگر به آزادی داده شده به بشر! نگاه می کنیم
سالها از این تفکر و بازی با آزادی می گذارد بشریت به کجا رسیده است ؟ جز اینکه به انحطاط اخلاقی، دینی و خانوادگی و سو استفاده های گروه های زر و زور و تزویر ختم شده است، قدرت هایی که از جنسیت بشر استفاده می کنند و او را به هر ذلتی سوق می دهند و متاسفانه غول های جهانی رسانه چنان ذلت را می آرایند که قربانی چنین ذلتی را تنها افتخار خود در زندگی می یابد!

فرهنگ غنی ایرانی نیز در این سالها مورد هجوم رسانه ای قرار گرفته و معروف است که رسانه کاری می کند که رضاخان قلدر نتوانست و می توان به مجلات و روزنامه های زرد و کتاب هایی که گاه وزارت ارشاد نمی بیند، فیلم هایی که بعد از انکه ملت دیدند متوجه می شود نباید می دیدند و…. اشاره نمود.

رسانه پالایش و زینت دهنده وقایع و اخبار به شکلی روشن و شفاف برای مخاطبین است و وظیفه دارد دلسوزانه آرایش هایی که حقیقت را پنهان کرده را پاک کند.

امروز روز شناخت وظایف رسانه در فرهنگ است، به این باور ایمان داریم و در راستای آن قدم خواهیم گذاشت.

نجمه بخشایش/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.