۱۱:۴۴ - سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

رزمندگان بسج مردمی تا پاکسازی کامل سوریه و عراق در میدان نبرد خواهند ماند

نیروهای این گردان دزر مزان حاضر در رشته کوه های حمرین استان صلاح الدین با تروریست های داعش درگیر هستند. قبل از حمله داعش به عراق، این گروهان در حومه دمشق سوریه و حرم حضرت زینب (س) با تکفیری ها مقابله کرد؛ این گردان در سوریه نیز دو شهید تقدیم کرده است.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حیدر حسینی العرداوی فرمانده ۳۶ ساله گردان امام خامنه ای در شهر نجف اشرف متولد و پس از گذراندن دروس متوسطه در سن ۱۵ سالگی وارد حوزه علمیه نجف شد.

سال ۹۲ با فرماندهی گردان امام خامنه ای برای دفاع از حرم حضرت زینب به سوریه رفت و همراه با رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان در عملیات پاکسازی حومه دمشق شرکت کرد.

وی در عملیات پاکسازی شهرک الملیحه مجروح شد اما پس از مدت کوتاهی بازهم به جبهه های نبرد بازگشت.

Captu2re-1

تابستان سال ۹۳ همزمان با حمله گروه تروریستی داعش و اشغال برخی از استان ها، رزمندگان گروهان امام خامنه ای به عراق بازگشتند.

این گردان حفاظت از حرم های مطهر ائمه را در شهر سامرا در دستور کار قرار داد و با رشادت های بسیار از حملات تروریست ها به این مکان های مقدس جلوگیری کردند.

q qq qqq qqqq

فرمانده گردان امام خامنه ای در ابتدای مصاحبه به رویدادهای تلخ تابستان  ۹۳ عراق اشاره کرد و گفت: تروریست های داعش با خیانت برخی مقامات عراقی موفق شدند استان نینوا را اشغال کنند و در ادامه استان های صلاح الدین، الانبار و کرکوک را به کنترل خود درآورند.

وی گفت: تروریست های داعش با تمام قدرت و توان نظامی به شهر سامرا حمله کردند و درصدد بودند حرم های مطهر را هدف قرار دهند که با مقاومت رزمندگان تحرکات آنان ناکام ماند.

سید العرداوی افزود: ساختار گردان امام خامنه ای قبل از فتوای آیت الله سیستانی برای تشکیل بسیج مردمی ایجاد شد و نخستین شهید را هم برای دفاع از حرم اهل بیت تقدیم کرد.

فرمانده گردان امام خامنه ای افزود: ضایف الخفاجی، نخستین شهیدی بود که در شهرک بلد در حومه مرقد مطهر سید محمد به شهادت رسید.

وی گفت: رزمندگان گردان در اولین عملیات توانستند پس از درگیری های سنگین محاصره شهرک بلد را بشکنند و امنیت مرقد مطهر سید محمد را تامین کنند.

العرداوی اضافه کرد: پس از ۱۰ روز رزمندگان گردان امام خامنه ای به سمت شهر سامرا حرکت کردند و در کنار دیگر رزمندگان عراقی محاصره این شهر را هم شکستند.

وی گفت: رزمندگان با استقرار در حومه حرم های مطهر امامین العسکریین (ع) از نزدیک شدن تروریست ها به این مکان های مقدس جلوگیری کردند.
فرمانده گردان امام خامنه ای مقاومت اسلامی عراق گفت: قبل از حمله داعش به عراق، این گروهان در حومه دمشق سوریه و حرم حضرت زینب (س) با تکفیری ها مقابله کرد؛ این گردان در سوریه نیز دو شهید تقدیم کرده است.

وی تصریح کرد: پس از فتوای آیت الله سیستانی برای تشکیل بسیج مردمی و مقابله با تروریست های داعش تعداد رزمنده های این گروهان به ۲۵۰ نفر افزایش یافت.

العرداوی تصریح کرد: پس از تامین امنیت حرم های مطهر در اسفندماه سال ۹۳ به سوی شهر تکریت حرکت کردیم و در نخستین گام منطقه الحویش از کنترل تروریست ها خارج شد.

وی افزود: پس از آزادسازی منطقه الحویش، حاشیه امنیت شهر سامرا بیشتر شد و نگرانی ها در خصوص حملات مجدد تروریست ها تا حدود زیادی کاهش یافت و آنها دیگر امکان حملات خمپاره ای نداشتند.

فرمانده گردان امام خامنه ای عراق ادامه داد: رزمندگان عراقی در ادامه مناطق العباسیات، مکیشیفه و عیونات را پاکسازی کردند و با عقب راندن تروریست ها موفق شدند شهرک العوجه را هم آزاد کنند.

وی بیان کرد: نیروهای بسیج مردمی گردان امام خامنه ای در عملیات آزادسازی استان الانبار شرکت کرده و نقش خود را در پاکسازی منطقه مهم الصقلاویه ایفا کردند.

العرداوی افزود: درحال حاضر نیروهای این گردان در رشته کوههای حمرین استان صلاح الدین با تروریست های داعش درگیر هستند.
فرمانده گردان امام خامنه ای در پایان نیز تاکید کرد: رزمندگان بسیج مردمی تا پاکسازی کامل عراق و سوریه در میدان خواهند ماند و تا آخرین قطره خون مقاومت می کنند.

به گزارش گروه بین الملل صاحب نیوز این گردان در آزادسازی شهر و پالاشگاه بیجی هم رشادت های فراوانی انجام داد و تاکنون در عراق ۱۱ شهید تقدیم کرده است.

s ss sss ssss sssss sssssssssss

گفتگو از:  یوسف گنجی زاده / سعید نصیری فر

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.