۱۰:۲۳ - پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

نماینده شاهین شهر و میمه:

مدارس نیمه کاره خیر ساز بزودی تکمیل خواهند شد/ خط قرمز نماینده مجلس اخراج جوانان متخصص هواپیماسازی هسا است

حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه گفت: در حالی که جوانان مستعد، مبتکر، متخصص و صاحب ایده در این شرکت بیکار مانده اند و تهدید به اخراج می شوند دولت برای خرید هواپیما از خارج از کشور اقدام می کند که مصوب شد هیچ یک از این جوانان نباید اخراج شوند.

به گزارش شاهین پرس؛ نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، بیکاری را یکی از چالش های اصلی و مطالبه ملی از دولت عنوان و با بیان اینکه آمار غیر رسمی بیکاری در کشور 5 میلیون نفر است گفت: از ابتدای دوره نمایندگی اشتغال مهمترین دغدغه بنده بوده و که علاوه بر پیگیری این موضوع در کمیسیون های مربوطه و جلسات متعدد مجلس در حوژه انتخابیه نیز با مدیران دستگاه های ذی‌ربط، صاحبان ایده جلسات مختلفی تشکیل و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده است.

تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای احداث و یا تکمیل مدارس نیمه ساز چهار روستاهای دارای دانش آموز فاقد فضای آموزشی شهرستان، تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پروژه آب رسانی بهداشتی به روستاها با پیگیری مدیران و دفتر امور روستایی استانداری و اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستاییان را سه دستاورد مهم سفر سید ابوالفضل رضوی مسئول دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به شهرستان در هفته جاری عنوان کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی کمیسیون برنامه ریزی و محاسبات مجلس را کمیسیون فرابخشی در همه ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، دفاعی و… برترین کمیسیون مجلس دانست و افزود: در این هفته رئیس، نواب رئیس به همراه 15 نفر از اعضا، و نماینده سازمان مدیریت با حضور در شهرستان از پروژه های مهم عمرانی بازدید و تصمیمات خوبی اتخاذ کردند.

وی مشکل آب شرب مناطق مختلف شهرستان، بازدید از صنایع هواپیما سازی هسا و پروژه متروی اصفهان و شاهین شهر و شرکت در جلسات شورای اداری و برنامه ریزی و اتاق بازرگانی استان را از جمله برنامه های اعضای کمیسیون برشمرد و افزود: در حالی که میزان آب مورد نیاز استان اصفهان 14 و نیم متر مکعب است، تصفیه خانه بابا شیخ علی و چاههای فلمن تنها تامین کننده 11 و 9 دهم آب شرب اصفهان و شهرستان شاهین شهر است.

نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس دهم میزان اعتبار اولیه طرح انتقال آب گلاب دو که 180 کیلومتر می باشد را هزار میلیارد تومان خواند که در این بازدید مصوب شد پس از پیگیری و صدور مجوز ماده 215 طرح آبرسانی گلاب دو در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کوتاه مدت، نسبت به تامین اعتبار این پروژه نیز اهتمام شود.

وی با بیان اینکه فتعال شدن کنار گذر شرق اصفهان را گشایش مثبتی در سطح ملی و استانی دانست و اضافه کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی در شاهین شهر مصوب شد: ماده 215 ورزشگاه بزرگ شاهین شهر با مشارکت شورای اسلامی و بخش خصوصی پیگیری شود و بخشی از هزینه های شهری از محل هزینه های اتباع بیگانه ساکن در شهرهای استان تامین شود.

خط قرمز نماینده مجلس اخراج جوانان مستعد و متخصص هسا است

حاجی دلیگانی به قول مساعد اعضای کمیسیون نسبت به تامین اعتبار برای بیمارستان 94 تختخوابی برخوار اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی و وجود مدارس خیرساز نیمه تمام در شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار مصوب شد ردیف بودجه امین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این مدارس ایجاد شود.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از صنایع هواپیماسازی هسا افزود: در حالی که جوانان مستعد، مبتکر، متخصص و صاحب ایده در این شرکت بیکار مانده اند و تهدید به اخراج می شوند دولت برای خرید هواپیما از خارج از کشور اقدام می کند که مصوب شد هیچ یک از این جوانان نباید اخراج شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطای انسانی را عامل بوجود آمدن سانحه برای هواپیمای 140 عنوان کرد و افزود: صنایع دفاعی کشور باید نسب به راه اندازی مجدد خط تولید باید اهمام کند.

وی به سهم ناعادلانه بودجه استانی اشاره کرد و افزود: دولت باید به نقش محوری و ملی استان اصفهان با توجه به ظرفیت های آن توجه نماید چراکه ضرر و زیان هایی که متوجه استان شود به ضرر دیگر استانها نیز خواهد بود.

حاجی دلیگانی حرکت به سمت نظام درآمد هزینه در استان ها را عامل ایجاد انگیزه و درآمد برای استان ها خواند و تاکید کرد: در جلسه شورای برنامه ریزی استان مصوب شد در برنامه ششم توسعه کشور هرساله 3 درصد از میزان انتقال اعتبارات ملی به استانی افزایش پیدا کند.

وی به افزایش 15 درصدی سهم اعتبار ملی در استان اشاره و گفت: در حالی که در دولت قبل میزان سهم استان با توجه به ظرفیت های موجود استان بود در این دولت این میزان 15 درصد کاهش پیدا کرده و به 7درصد رسیده است که پیش بینی شد تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان 15 درصد افزایش پیدا کند.

نماینده شاهین شهر و میمه راه نجات متروی اصفهان را استفاده از فاینانس عنوان و تاکید کرد: اعتبار احداث متروی شاهین شهر از محل الحاق متروی اصفهان صدور ایجاد و ردیف بودجه و صدور مجوز 215 جدید می بایستقرار گیرد.

وی تاکید کرد: اگر دیگر نمایندگان نیز دیگر کمیسیون ها را به استان دعوت نمایند علاوه بر احقاق حق استان خواهد شد اصفهان هراسی را که در مجلس بوجود آمده است را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.