۱۶:۰۰ - جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

امام جمعه شهر گز:

سیاست جدید اتحادیه عرب نتیجه پیوند عربستان و اسرائیل است

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت: سیاست تحقیر، تحریم و تزویر که راهکار جدید اتحادیه عرب می باشد نتیجه پیوند عربستان با صهیونیسم و اسرائیل می باشد و اقدام برای حذف جمهوری اسلامی ایران از حج نیز به همین دلیل بود.

به گزارش شاهین پرس؛  امام جمعه شهر گز درخطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی و تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و گفت: کنار گذاشتن و اختلاف بین روحانیت عامل شکست نهضت مشروطه و به شهادت رسیدن پیشروان نهضت می باشد.

وی تخریب شخصیت و هدف و انحراف نهضت مشروطه توسط دشمن نهضت و همچنین به انزوا کشاندن و کنار گذاشتن متدینین را از دیگر دلایل این شکست عنوان کرد و افزود: در جامعه امروز نیز کنار گذاشتن افراد ارزشی و متدین و حزب اللهی از بدنه اداره ها و کار های اصلی کشور دیده می شود که با توجه به تجربه تاریخی این ملت در نهضت مشروطه باید هوشیار بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حمیدرضا هاشمی حذف علمای شیعه در بحرین و مجاهدین در یمن را نمونه های امروزی تزویر استکبار جهانی و مرتجعین عرب منطقه دانست و اظهار کرد: سیاست تحقیر و تحریم و تزویر که راهکار جدید اتحادیه عرب می باشد نتیجه پیوند عربستان با صهیونیسم و اسرائیل می باشد و اقدام برای حذف جمهوری اسلامی ایران از حج نیز به همین دلیل بود.

وی دو مشکل اساسی اسلام در زمان امام صادق(ع) را انحراف سیاسی و حکومتی که بانیان آن خاندان های اموی و عباسی بودند و انحراف فکری و عقیدتی مردم در آن دوران عنوان کرد که انحراف فکری و عقیدتی عامل انحراف سیاسی و حکومتی بود.

خطیب نماز جمعه شهر گز راهکار های امام صادق(ع) در اصلاح انحراف فکری و عقیدتی مسلمانان را خطابه، مناظره امام در خصوص مبانی فکری و عقیدتی مردم و تربیت شاگردان با تقویت حوزه علمیه که توسط پدرشان تاسیس شده بود مطرح و خاطرنشان کرد؛ امام صادق(ع) راه تقیه را درپیش گرفته و به شاگردان نیز توصیه نمود زمینه سازی حاکمیت خداپسند و اسلامی را فراهم کرده و از مبارزان سیاسی حمایت و همکاری با دولت وقت را تحریم کنند.

حجت الاسلام هاشمی با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت یادآور شد: دهه کرامت دارای مطالب و مفاهیم بلند و ارزشی همچون وفا و مهرورزی به برادر، اقتدا و الگو قراردادن انسان های بزرگی چون حضرت زینب(س) و حضرت معصومه (س) می باشد.

وی به چاپخانه ها نسبت به انتشار عکس دامادی در آگهی های تحریم تذکر داد و تاکید کرد: ترویج کروات و فرهنگ بیگانه همچنین آزار دادن خانواده های عزادار از جمله دلایل این تذکر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.