۱۶:۱۱ - جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

امام جمعه موقت شاهین شهر:

بیت المال طعمه نیست که بر سر بدست آوردن آن به رقابت پرداخته شود

حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت شاهین شهر گفت: همه کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند باید بدانند بیت المال طعمه نیست که بر سر بدست آوردن آن به رقابت پرداخته شود.

به گزارش شاهین پرس؛  امام جمعه موقت شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی و ترک معاصی و تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به تکریم، ادب و احترام عموم مردم شاهین شهر به مقام امام جعفر صادق (ع) در مراسمات سوگواری و عزاداری این امام همام تاکید کرد.

وی با استناد به حدیثی از امام ششم شیعیان جهان، ولایتمداری، ولایت محوری و ولایت پذیری را مهمترین ویژگی های شیعیان عنوان کرد و گفت: حرکت، کلام و سکون شیعه بر اساس خطی است که ولایت ترسیم می کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی یکی از ضرورت های امروز جامعه اسلامی را حرکت همه اقشار بویژه خواص را حرکت حول محور ولایت دانست و خاطرنشان کرد: آنچه تاکنون دشمن را در مقابل نظام جمهوری اسلامی مستاصل کرده ولایت مداری به امام و ولی است.

وی اولین و مهمترین ویژگی شیعیان از دیدگاه امام جعفر صادق(ع) را ولایت مداری مطرح کرد و افزود: جای بسی تعجب است که زمانی که مقام عظمای ولایت باید و نبایدها و حلال و حرام مسائل داخلی و خارجی را بصورت شفاف بیان می کنند برخی با نهایت گستاخی در مقابل گفتمان ولایت، گفتمان سازی می کنند.

امام جمعه موقت شاهین شهر در واکنش به سخنان اخیر یکی از خودباختگان در خصوص حاکمیت دینی گفت: سخن این خود باخته نتیجه تقابل با گفتمان انقلاب و رهبری و دوری از اندیشه های امام و عدم ولایت مداری این افراد است که گفتمان انقلاب را تاریخ گذشته می دانند.

وی خدمت رسانی را دومین ویژگی شیعیان از دیدگاه امام صادق(ع) عنوان و با اشاره به سوءاستفاده و حقوق های نامتعارف اخیر برخی از مدیران، تصریح کرد: انگیزه اصلی مدیران و مسئولان باید خدمت رسانی به مردم باشد نه استفاده از موقعیت و مسئولیت و کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند باید بدانند بیت المال طعمه نیست که بر سر بدست آوردن آن به رقابت پرداخته شود.

حجت الاسلام محمدی سومین ویزگی شیعیان در کلام امام صادق(ع) را خدمت به خانواده مطرح کرد و افزود: توجه به همسر و فرزندان بویژه دختران از سنت های ائمه معصوم(ع) می باشد.

وی پیروی از سیره و سنت ائمه معصوم را راهگشای همه دوران دانست و تاکید کرد: اگر این مجموعه اخلاقیات امام صادق(ع) در جامعه بیشتر تبیین و نهادینه شود کمتر شاهد برخی اقدامات ناپسند و قابل تامل خواهین بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.