۲۰:۰۹ - سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

سوغات جدید ماهواره برای مردان ایرانی+عکس

چند روزی است در فضای مجازی عکسی دست به دست می‌شود و نشان می‌دهد که پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مردان، سوغات جدید شبکه‌های ماهواره‌ای و بنگاه‌های مد و فشن برای جوانان ایران است.

به گزارش شاهین پرس؛ چند روزی است در فضای مجازی عکسی دست به دست می‌شود و نشان می‌دهد که پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مردان، سوغات جدید شبکه‌های ماهواره‌ای و بنگاه‌های مد و فشن برای جوانان ایران است.

در این عکس ۲ مرد جوان در یک فروشگاه زنجیره‌ای داخلی مشغول خرید هستند و کفش پاشنه‌بلند یکی از آنان سوژه جدید شبکه‌های اجتماعی شده است. سوغاتی که وقتی کنار پدیده‌های دیگری چون تتوی خط ریش، کاشت ته‌ریش و برداشتن زیر ابرو قرار می‌گیرد، مجموعه‌ای مضحک اما قابل تأمل از خواب جدیدی که برای جوانان ایرانی دیده‌اند، می‌سازد».

احتمالا بسياری از عزيزان اين خبر را خوانده‌اند و آن عكس را هم ديده‌اند ولی يك سوال مهم در اين باره مطرح می شود كه آيا اين مساله را به همين شكل بايد تحليل كرد و فقط «شبكه‌های ماهواره‌ای و بنگاه‌های مد و فشن» را بايد مقصر دانست؟

photo_2016-07-26_19-44-45

آيا اين پديده و موارد مشابه آن به‌تازگی در كشورمان ايجاد شده يا سال‌های طولانی است كه رفتارهای ناسازگار با فرهنگ ملی و مذهبی خودمان را آن هم به صورت وسيع شاهديم؟

در اين كه رسانه‌های خاص درصدد الگوسازی از سبك زندگی غيرايرانی و غيراسلامی هستند ترديدی نيست اما چرا ميزان مقاومت داخلی جامعه ما اين همه كاهش و اثرگذاری از بيرون افزايش يافته است؟

خلاصه آنكه آيا با فحش دادن به ديگران می توانيم وضعيت موجود خودمان را تبيين و راهكارهای مناسب و سازگار با سبك زندگی ايرانی- اسلامی را استخراج كنيم كه مقبول افتد و رواج يابد؟

واقعيت اين است كه به دلايل مختلف بخشی از جامعه كه جمعيت بزرگی را هم تشكيل می دهد، با آنچه ما می پسنديم ميانه‌ای ندارد و به سوی اموری ميل پيدا كرده است كه ما نمی پسنديم.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.