۰۹:۵۶ - یکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

عضو هیات مدیره شرکت های تعاونی شاهین شهر و میمه؛

شرکت های تعاونی نیازمند اقدام و عمل جدی می باشند/ اقتصاد مقاومتی تنها لقلقه زبان مسئولان است

بیدرام عضو هیات مدیره شرکت های تعاونی شهرستان گفت: متاسفانه اقتصاد مقاومتی و یا بهتر است صرح تر بگویم بیانات حضرت آقا فقط لقلقه زبان مسئولین و پوستر و بنر در شهرها می شود و در اجرا تقریبا هیچ… در این شرکت نیز تقریبا به همین منوال کار پیش رفت. در اول سال نامگذاری سال را به یکدیگر تبریک گفتیم و دیگر هیچ!!!

به گزارش شاهین پرس؛ در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم های یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران، واژه ی جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است.

این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال 1389 مطرح گردید. در همین دیدار، رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برایی جهش» را معرفی نمودند.

مهدی بیدرام جوان ترین عضو هیات مدیره شرکت های تعاونی شهرستان شاهین شهر و میمه از روند فعالیت های اقتصادی شرکت تعاونی آزادی شهر گرگاب می گوید.

با توجه به اعتماد سهامداران شرکت تعاونی و جلب آراء آنها و انتخاب شما، آیا توانسته اید تا الان یعنی بعد از شش ماه حضور در هیات مدیره به وعده های خود جامع عمل بپوشانید؟

بنده باید عرض کنم وعده هایی که دادم با توجه به پتانسیل شرکت از لحاظ امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی و اعتبار حقوقی شرکت و واحد اعتباری آن بوده، که اگر سهامداران محترم در آن روز یادشان باشد، بنده با توجه به این امکانات سود دهی شرکت را بسیار پایین ارزیابی نموده و با این جمله مطلب را متذکر شدم که با حلوا حلوا گفتن مسئولین قبلی دهن شیرین نمی شود.
و در جواب شما باید عرض کنم که با رویکرد انتقادی بنده و اعتماد سهامداران محترم در این برهه شش ماهه، من جزء شرمندگی چیزی را برای باز گو کردن ندارم و اصلا کار خود را توجیه نمی کنم، زیرا کوتاهی کرده و آنطور که باید نتوانستم دیگر اعضا را برای پیشبرد اهداف اقتصادی شرکت متقاعد سازم، که ای کاش همکاران بجای بازگو کردن شعار سال به آن اقدام و عمل می کردند.

 آیا در این شش ماهه توانسته اید از ظرفیت جوانان شهر گرگاب. پتانسیل موجود در شهر استفاده کنید؟

صریح بگویم خیر، زمانی می توانیم از پتانسیل جوانان همشهری استفاده کنیم که ما برنامه کوتاه مدت و بلند مدت اقتصادی داشته باشیم و نه فقط با کارهای سنتی و با این تفکر که اگر هم کاری می کنیم منت سر سهامداران گذاشته، که همین هم به اصطلاح برای خداست و ما سودی در این شرکت نداریم!!! در صورتی که اگر از بزرگان دین هم پرسیده شود زمانی کار برای خداست، که تمام هم و غم مان برای خدمت کردن باشد نه جلسه گذاشتن . . .

آیا برنامه ی بلند مدتی جهت اجرای اقتصاد مقاومتی در شرکت تعاونی آزادی دارید؟ فکر می کنید بقیه اعضاء هیات مدیره تا چه حد در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی شما را همراهی می کنند؟

متاسفانه اقتصاد مقاومتی و یا بهتر است صرح تر بگویم بیانات حضرت آقا فقط لقلقه زبان مسئولین و پوستر و بنر در شهرها می شود و در اجرا تقریبا هیچ… در این شرکت نیز تقریبا به همین منوال کار پیش رفت. در اول سال نامگذاری سال را به یکدیگر تبریک گفتیم و دیگر هیچ!!!

از ظاهر کلام شما پیدا بود که از روند اقتصادی شرکت ناراضی هستید،چرا؟

من در اول کلام شرمندگی خود در ناکارآمدی برای تحقق اهداف اقتصادی در شرکت از سهام داران عزیز ابراز کردم و نمی توان خیلی مطالب را بصورت شفاف بیان کرد و باید خود سهامداران به این نتیجه برسند که چه کسانی و با چه طرز تفکری در راه تحقق منافع شرکت گام بر می دارند و این هم جز با روحیه مطالبه گری به دست نمی آید…

در آخر صحبت یا توصیه ای با سهامداران شرکت تعاونی آزادی یا مسئولین این حوزه دارید؟

بله، اینکه کم کاری من را ببخشند و از اینکه بنده را به نمایندگی خود انتخاب کردند به خود افتخار می کنم.
نسبت به سهامداران توصیه ای دارم، که اگر ادوار گذشته یا مجامع صنفی را تحلیل کنند به این نتیجه می رسند که مردم نباید در یک مجموعه شورایی به چند طرز تفکر رای بدهند، زیرا این شورا از هم گسیخته و اختلافاتشان در اجرا باعث می شود جوابگوی نیاز آن مجموعه نباشد…

و یک نصیحت به مسئولین این حوزه می کنم که امام فرمودند: (مردم ولی نعمت ما هستند… )و نه افراد زیر مجموعه و تحت امر خود… و ما تا آخر عمر مدیون کشاورزان هستیم نه اینکه آنها را افرادی کم سواد تلقی کنیم و از دوش آنها بالا رویم . . .

و باید به دوستانی که در برخی مجموعه های شورایی یکه تازی می کنند و تیم تشکیل می دهند به نقل از سالار شهیدان باید گفت: اگر دین ندارید آزاد مرد باشید. یا اگر تصمیمی می گیرید تا آخر پای تصمیم خود باشید و منتسب به همه اعضای شورا نکنید.
متذکر می شوم اگر در آینده نیاز شد شفاف تر صحبت می کنم.

One Response to “شرکت های تعاونی نیازمند اقدام و عمل جدی می باشند/ اقتصاد مقاومتی تنها لقلقه زبان مسئولان است”

  1. مهدی بیدرام(خادم سهام داران) گفت:

    بسم رب الشهدا و الصدیقین
    با سلام و عرض ادب خدمت سهامداران محترم شرکت آزادی شهر گرگاب.
    اینجانب مطلب خاصی عرض نکردم و فقط انتقادات خودم را که به جواب نرسیده بودم و امیدی به جواب گرفتن از طرف همکاران نداشتم مطرح کرده که سهامداران محترم هم از آن مطلع باشند…
    و دلیل این همه شانتاژ خبری و دروغ و تهمت و در یک کلام اقدامات خلاف اخلاق و انسانیت چیست را نمی دانم؟؟؟
    این برآشفتگی ترس است یا دلسوزی را نمیدانم؟؟؟
    نه دنبال جوسازی هستم و نه مطرح ساختن خود و تا الان به هیچ وجه قصد ورود به شوراء را نداشته بلکه این صحبت ها رو یک تکلیف و وظیفه ی شرعی و یک امانت الهی دانسته و در برابر آن باید پاسخ گو باشم…
    لذا از همه ی دوستان و عزیزانی که به من لطف دارند تقاضا دارم به جوسازی های صورت گرفته توجه نکنند و اجازه ندهند با گل آلود شدن آب، بعضی ها از کنار رفتن نقاب ها جلو گیری کنند…
    همچنین با توجه به نزدیک بودن مجمع عمومی، سهامداران می توانند سوالات خود را مطرح نموده و ما به عنوان هیات مدیره باید پاسخ گوی آن باشیم و اگر به نقل از دوستان دروغی گفته ام بگذارید در جمع سهامداران رسوا شوم…(ان الله بصیر بالعباد)
    ضمن تشکر از مدیر کانال گرگاب نیوز، مدیر سایت عدالت خواه شاهین شهر و مدیر سایت شاهین پرس تقاضامندم با رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای از انتشار نظرات و کامنت هایی که به دور از اخلاق و صرفا جو سازی بوده و می خواهند اوضاع شرکت را متشنج نمایند خود داری کرده و چنانچه به خاطر اینجانب دچار مرارت هایی شده و به شما توهین و فحاشی کرده اند و حتی شنیده ام تهدید هم شده اید به بزرگواریتان مرا حلال بفرمایید.
    و سلام علی من تبع الهدی …………..

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.