۱۲:۲۶ - پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر؛

نماز جمعه از شئونات حاکمیت الهی و اسلامی است/ ائمه جمعه باید خود را بر محور ولی فقیه هماهنگ نمایند

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر گفت: اذن و انتصاب امام جمعه از جانب حاکم اسلامی و ولی فقیه از شروط مهم و اصلی اقامه نماز جمعه در انقلاب اسلامی و به تعبیری نماز جمعه از شئونات حاکمیت الهی و اسلامی است.

به گزارش شاهین پرس؛ امام جمعه شاهین شهر در نشست خبری خود به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در پنجم مرداد سال 1358 ضمن گرامیداشت یاد شهدای جنگ احد گفت: حکمت و فلسفه همه احکام خداوند بر اساس مصالح و مفاسد است؛ یعنی اگر انجام عملی دارای منفعت مهم و حیاتی است، آن عمل واجب و اگر انجام عملی با ضرر و زیان خطرناک و مهلکی همراه باشد، انجام آن حرام است.

وی نتیجه روزه را تقوا و نتیجه پرداخت زکات را زدودن فقر اقتصادی که مقدمه فقر فرهنگی است خواند و تاکید کرد: اگر همه افراد در جامعه اسلامی زکات خود را پرداخت نمایند بسیاری از مشکلات که سرمنشا آنها مشکلات اقتصادی است رفع خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان نماز را از جمله واجبات دین اسلام نام برد که انسان را از ارتکاب به گناه و معصیت باز می دارد و که به فرموده رسول اکرم(ص) نمازهای پنجگانه همانند نهر آبی هستند که موجب پاکی روح و جسم انسان و در نهایت عروج به ملکوت اعلی می شوند.

وی نمازهای جمعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را نمازهای درباری خواند و تصریح کرد: اذن و انتصاب حاکم اسلامی و ولی فقیه از جمله شروط مهم و اصلی اقامه نماز جمعه در انقلاب اسلامی و به تعبیری نماز جمعه از شئونات حاکمیت الهی و اسلامی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان یکی از علل حضور متمادی مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی را وجود سنگر نماز جمعه دانست و گفت: نماز جمعه بصیرت افزا است چرا که بسیاری از افراد در نمازهای جمعه به بصیرت رسیدند و از فتنه ها فاصله گرفتند.

وی به بیانات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت نماز جمعه که فرمودند نماز جمعه قرارگاه ایمان،تقوا،بصیرت و اخلاق است و به عنوان بزرگ ترین قرارگاه فرهنگی در کشور به شمار می رود اشاره و خاطرنشان کرد: خط مشی و خطبه های ائمه جمعه باید با محوریت و هماهنگ با ولایت فقیه و انقلاب اسلامی باشد و به پیشبرد سیاست های کلی نظام اسلامی کمک نماید.

حجت الاسلام ملکیان مشروعیت ائمه جمعه را با ولی فقیه خواند و تاکید کرد: ائمه جمعه باید خود را بر محور ولی فقیه هماهنگ و تنظیم نمایند و در خطبه های نماز جمعه علاوه بر توصیه به تقوای الهی، صراط مستقیم را یادآوری و توطئه ها و خطرات دشمنان بیان و برخی کارهای جمعی برای دفع توطئه های بیگانگان نیز انجام شود.

رئیس ستادهای امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و زکات شهرستان و روسای شوراهای فرهنگ عمومی، مساجد، رئیس حوزه های علمیه، معرفی، جابجایی و یا در مواردی عزل امام جماعت مساجد و همچنین معرفی هیئت امنا از جمله وظایف امام جمعه است که با کمک اعضای ستاد ها و شوراها انجام می شود.

وی افزایش تعداد مساجد از 10 مسجد به 23 مسجد و 8 مسجد در دست احداث و افزایش 10 برابری طلاب حوزه علمیه برادران و 190 نفری حوزه های علمیه خواهران طی 10 سال اخیر برشمرد و افزود: با توجه به افزایش تعداد طلاب حوزه های علمیه و کمبود فضای آموزشی با مساعدت شورا و شهرداری ساختمان های جدید دو مدرسه علمیه در حال احداث می باشد.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به مشارکت 75 درصدی مردم شاهین شهر در انتخابات ریاست جمهوری و 63 درصدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و مشکلات و نارسایی هایی که وجود دارد مردم همچنان پرشور در عرصه های مختلف انقلاب حضور فعال دارند و این از ویژگی های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به معضلات و آسیبهای اجتماعی سطح شهر گفت: با توجه به اثرات منفی اقدامات سلبی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از سال گذشته و با تصمیم ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرکز مشاوره راه اندزی شده است که افراد متخلف با حکم قضایی به این مراکز ارجاع داده می شوند و در چندین جلسه تحت مشاوره کارشناسان مجرب قرار می گیرند.

انجام برخی کارهای اثباتی و ایجابی از قبیل تذکر لسانی، حضور مستمر در مدارس و دانشگاه ها و بطور متناوب در ادارات و مساجد شهر و نشست ماهیانه با روحانیون و ائمه جماعت مساجد، اهتمام در تربیت طلاب و اعزام به مراکز آموزشی، تولیدی و ادارات برای پاسخگویی به شبهات و احکام دینی به همراه برگزاری نماز جماعت، ایجاد مهد ادینه، ملاقات روزانه مردمی و دعوت از سخنرانان برجسته کشوری در ایام و مناسبت های ملی و مذهبی، از جمله برنامه های فرهنگی بود که حجت الاسلام ملکیان از آنها برای جذب نمازگزار و کاهش آسیب های اجتماعی نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.