۱۹:۴۳ - شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵

رئیس صداوسیما در دیدار با مسوولان کنگره شهدای خمینی شهر:

صدا و سیما پای کار اجلاسیه شهدای خمینی شهر می آید

جلسه مشترک مسوولان کنگره شهدای خمینی شهر با مدیرکل صداوسیما با حضور دبیر شورای سیاستگذاری و دبیر اجرایی کنگره با هدف بررسی راهکارهای همکاری مشترک پوشش رسانه ای این کنگره برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ جلسه مشترک مسوولان کنگره شهدای خمینی شهر با مدیرکل صداوسیما با هدف بررسی راهکارهای همکاری مشترک جهت پوشش خبری اجلاسیه ملی شهدا در محل صداوسیمای مرکز استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس پورکاظم دبیر شورای سیاستگذاری کنگره ضمن تشریح برنامه های کنگره شهدا و اهداف این کنگره در فاصله مانده تا اجلاسیه گفت: انتظار داریم برنامه های کنگره در فاصله باقیمانده تا اجلاسیه و در زمان اجلاسیه با همکاری صدا وسیمای مرکز استان پوشش رسانه ای گسترده قرار بگیرد.

در ادامه دکتر مسعود احمدی مدیرکل صداو سیمای استان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کنگره که با فعالیت های خود یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارند، افزود: خمینی شهر دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر شهرستان های استان متمایز کرده که برخی از آنها هم فرصت است و هم تهدید و لذا درباره این شهر حساسیت های خاصی وجود دارد.

دکتر احمدی ضمن برشمردن پتانسیل های شهرستان از جمله مشاغل صنعتی، خیرین بزرگ، ظرفیت بزرگ دینداری، تدین، شهدای متعدد و روحیه انقلابی مردم گفت: یکی از عوامل موثر در اینکه نقاط قوت شهرستان کمتر رسانه ای شده عدم وجود روحیه رخ نمایی در بین مجموعه شهر است که همین باعث شده پتانسیل های این شهر پنهان بماند و دلیل اصلی این امر عدم پیوست رسانه ای برای فعالیت های شهرستان است. خمینی شهر شهری است که در موارد متعددی جایگاه بالاتر و پتانسیل بیشتری نسبت به سایر شهرستان ها دارد.

وی گفت: رسانه ای نکردن برنامه های فرهنگی باعث فاصله گرفتن نسل جدید با روحیه انقلابی گری و فرهنگ شهادت شده و برخی برداشت صحیحی از فرهنگ شهادت ندارند. اشعاری که در زمان دفاع مقدس خوانده می شد نشانگر روحیه بالا و قدرتمند رزمندگان بود. همه باید دست به دست هم دهیم و همه ابعاد دفاع مقدس از جمله ویژگی های رزمندگان را به نسل امروز نشان دهیم.

مدیرکل صدا وسیمای استان با تاکید بر اینکه شهرستان برای برنامه های پیش رو نیاز به تعریف پیوست رسانه ای دارد گفت: نیاز است که کمیته رسانه کنگره شهدا شهرستان برنامه های خود را با معاونت فنی، بخش خبر و بخش صدا هماهنگ کنند تا طی جلسه ای امکانات مورد نیاز برای برنامه های کنگره برنامه ریزی شود.

احمدی در ادامه افزود: صدا وسیمای استان برنامه های خاصی برای دفاع مقدس داشته و دارد که نمونه آن در ماه مبارک رمضان با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

وی در پایان سخنانش گفت: صدا و سیمای استان آماده جریان سازی برای برنامه های کنگره تا زمان اجلاسیه و پوشش دادن برنامه های اجلاسیه است و در این باره همکاری های لازم انجام خواهد شد.

در پایان این دیدار سرهنگ مرادی فرمانده سپاه خمینی شهر و دبیر اجرایی اجلاسیه ضمن تجلیل از نگاه مثبت مدیرکل صداوسیمای استان گفت: در چند روز آینده هماهنگی های لازم توسط کمیته رسانه تحت عنوان تفاهم نامه با صداوسیمای استان امضا و اجرایی خواهد شد.

AA

AAAصاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.