۱۱:۰۳ - جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵

کارشناس اوقات فراغت اداره کل ورزش و امور جوانان اصفهان؛

گرایش جوانان در اوقات فراغت به سمت فضای مجازی یک ضعف کلی است

با توجه به گرایش جوان ها به فضای مجازی برنامه های جمعی به فردی تغییر شکل داده است و این یک ضعف کلی است که جوان ما تا فرصت پیدا میکند می خواهد در دنیای مجازی باشد .

به گزارش پایگاه خبری شاهین پرس : کارشناس امور اوقات فراغت اداره کل ورزش و امور جوانان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: برنامه ریزی سازمان ملی جوانان در حوزه اوقات فراغت، مختص تابستان نیست بلکه چون اوج اوقات فراغت در تابستان است و جوانان وقت آزاد بیشتری دارند با ادارات و همچنین بخش غیر دولتی رایزنی هایی برای فعالیت در این بازه زمانی شده است.

وی افزود: کلیه تصمیمات در این حوزه در کمیته تخصصی اوقات فراغت که در استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل ورزش و جوانان و در  شهرستان ها به ریاست فرماندار و دبیری مدیر ادارات شهرستانی برگزار شده است اتخاذ شده و برای ادارات لازم الاجرا است.

وی با اشاره به افتتاح پرتال جامع اوقات فراغت استان به عنوان اولین پایگاه جامع در سطح کشور گفت: راه اندازی این پرتال در جلسان کمیته اوقات فراغت مصوب شده است. و کلیه دستگاه هایی که عضو ستاد هستند رمز کاربری  دریافت کرده اند  و ادارات کل هم این رمز را به شهرستان های تابعه شان داده اند.

این کارشناس اوقات فراغت اداره کل ورزش و امور جوانان گفت: مردم می توانند به پرتال مراجعه کنند و در پرتال ثبت نام خود را انجام دهند و ما هم بوسیله این پرتال می توانیم بازخورد، آمارها و گزارشات لحظه ای را بگیریم و بوسیله خود پرتال وضع موجود را تحلیل کنیم و نهایتا  پیشنهاداتی به ما بدهد. که  این خود کمک می کند به برنامه ریزی های بعدی سازمان.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های نه گانه برای انجام امور محوله گفت: ۹ مسئول از مدیران ادارات انتخاب کرده ایم و ۹ کار گروه به ریاست آنان بر حسب وظیفه ذاتیشان تشکیل داده ایم .

کارشناس امور اوقات فراغت درباره آسیب ها و معضلات وضع موجود در حوزه اوقات فراغت گفت: ما متاسفانه با توجه به جمعیت جوانمان نمی توانیم اوقات فراغت آنها را به خوبی پوشش دهیم. در حال حاضر تشکل های غیر دولتی برنامه های متنوع با ابزارهای مختلفی دارند و در مکان های مختلفی برنامه اجرا می کنند ما باید بتوانیم برنامه ها را تجمیع کنیم .

وی افزود:  هنوز از لحاظ مدیریتی مشکل داریم چون خیلی از موارد باید از طریق دستگاهها اجرا شود. مثلا فرهنگ و ارشاد اماکن فرهنگی و هنری زیادی در اختیار دارد که باید اطلاع رسانی کند.و در صورتیکه همه اطلاعات درست به ما برسد باز ما در استفاده از برخی آنها دچار محدودیت هستیم.

کارشناس اوقات فراغت خانواده گفت: هزینه هایی که  خانواده ها برای اوقات فراغت  در نظر می گیرند  خیلی پایین است که این موضوع باید  در سطح کلان اصلاح شود.

وی معضل دیگر در حوزه اوقات فراغت را شبکه های مجازی عنوان کرد و گفت:  با توجه به گرایش جوان ها به فضای مجازی برنامه های جمعی به فردی تغییر شکل داده است و این یک ضعف کلی است که جوان ما تا فرصت پیدا میکند می خواهد در دنیای مجازی باشد.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.