۰۸:۲۵ - چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵

جنایات آل سعود از تخریب بقیع تا حمله به یمن

وهابیون ساختن بنا اعم از مسجد یا غیر آن را بر قبر حرام می‌دانند و به همین دلیل دست به تخریب بناها و گنبد و بارگاه های مربوط به قبور ائمه می پردازند.

به گزارش شاهین پرس: ۸ شوال، مصادف با سالروز تخریب قبرستان بقیع توسط پیروان محمد بن عبدالوهاب(وهابیون) می باشد. تابعان عبدالوهاب همه مسلمانان را کافر و مشرک می دانند و مکه و مدینه را قبل از آنکه به دست وهابیان بیافتد، دارالحرب و دارالکفر! می نامیدند.

محمد بن عبدالوهاب، از صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و اله نهی می‌کرد و از شنیدن آن ناراحت می‌شد. صلوات فرستنده را اذیت می‌کرد و به سخت‌ترین وجه مجازات می نمود.
حتی او دستور داد مرد نابینای متدینی را که مؤذن بود و صوت خوشی داشت، چون به حرف او گوش نداده و بر پیامبر صلوات فرستاده بود، به قتل رسانند. بسیاری از کتب مربوط به صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله را به آتش کشید و به هریک از پیروانش اجازه می داد قرآن را مطابق فهم خود تفسیر کنند.

وهابیون ساختن بنا اعم از مسجد یا غیر آن را بر قبر حرام می‌دانند و به همین دلیل دست به تخریب بناها و گنبد و بارگاه های مربوط به قبور ائمه می پردازند.

در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیز بن سعود، پس از اشغال مکه، به مدینه هجوم آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال کرده، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور از جمله قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم (ص)، قبور زنان آن حضرت ، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس(ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) و بسیاری قبور دیگر پرداختند. ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) قرار داشت را از جا در آورده و بردند.

تصویر زیر عکس ضریحی است که بر روی قبور ائمه بقیع (قبل از تخریب قبرستان بقیع) بوده است.

sahebnews-image12s

البته این اولین حمله آنان به مدینه نبود بلکه طبق شواهد تاریخی آنها در سال ۱۲۲۱ ه.ق. به مدینه حمله کرده و اقدام به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر(ص) و تخریب قبرستان بقیع کرده بودند.

طبق گفته صلاح الدین مختار نویسنده و مورخ وهابی در کتاب “تاریخ المملکه العربیه السعودیه کما عرفت” ، آنها همچنین در سال ۱۲۱۶ به سرکردگی «سعود» به سوی عراق حرکت کرده و در ماه ذی القعده به شهر کربلا رسیدند و به قتل و غارت مردم آن شهر پرداختند. سپس خمس اموال غارت شده را خود سعود برداشت و بقیه را به هر پیاده یک سهم و به هر سوار دو سهم قسمت کرد.(چون به نظر آنها جنگ با کفار بود)

“علی بای العباسی” خاورشناس کاتالانیایی در این خصوص نوشت: جنگ جویان، در حمله به کربلا، مردان و کودکان مذکر را در همه سنین از دم تیغ گذراندند. به گفتۀ “دور گولد” به نقل از یک منبعِ غربی دیگر، آن ها حتی شکم زنانِ حامله را دریدند و جنین ها را بیرون کشیدند و آن ها را بر روی شکم مادرانشان برجا گذاشتند. اما هیچ یک از این کارها عطش آدم کشیِ آن ها را سیر نکرد به همین سبب همچنان به آدم کشی ادامه دادند.

عثمان بن بشر، یکی از مورخان وهابی درباره حمله به کربلا چنین می نویسد: “… گنبد روی قبر (یعنی قبر امام حسین علیه السلام) را ویران ساختند و صندوق روی قبر را که زمرد و یاقوت و جواهرات دیگر در آن نشانده بودند، برگرفتند و آنچه در شهر از مال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآن های نفیس و جز آن‌ها یافتند، غارت کردند و نزدیک ظهر از شهر بیرون رفتند در حالی که قریب به ۲۰۰۰ تن از اهالی کربلا را کشته بودند.”

جالب این جاست که مورخ مزبور نام کتاب خود را “عنوان المجد فی تاریخ نجد” گذاشته و از این وقایع به عنوان نشانه‌های مجد و شکوه و عظمت وهابیت یاد کرده است!

مکه مکرمه و طائف نیز از حملات وهابیون در طول تاریخ در امان نماند. “جمیل صدقی زهاوی” در خصوص فتح طائف می نویسد: “طفل شیرخواره را بر روی سینه مادرش سر بریدند، جمعی را که مشغول فراگیری قرآن بودند کشتند، چون در خانه‌ها کسی باقی نماند، به دکان‌ها و مساجد رفتند و هر کس بود، حتی گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند. کتاب‌ها را که در میان آن‌ها تعدادی مصحف شریف و نسخه‌هایی از صحیح بخاری و مسلم و دیگر کتب فقه و حدیث بود، در کوچه و بازارافکندند و آنها را پیمال کردند.”

دور گولد دربارۀ جنایت های وهابی ها در طائف نیز می نویسد: آن ها به هر کس که می رسیدند، او را می کشتند و در این زمینه، تفاوتی میان مرد و زن و کودک قائل نبودند. آن ها حتی به کسانی که در خانه هایشان خواب بودند حمله می کردند و آن ها را در بستر، تکه تکه می کردند.

حال مشخص شد که رژیم منحوس آل سعود ریشه در کجا دارد و چرا آنها را به این نام می خوانند. آل سعود در ادامه دادن راه اجدادش از هیچ جنایتی دریغ نکرده و روز به روز چهره منفورش را بیشتر به جهانیان نشان می دهد. از جمله اقدامات آل سعود همکاری و همدستی با آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل، حمله به مردم بی گناه یمن، حتی در ماه مبارک رمضان می باشد.

آل سعود خود را خادمین حرمین شرفین معرفی می کند و در یمن، عراق و سوریه توسط فرقه های مختلفی که آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کرده اند به کشتار مسلمانان ادامه می دهد و سعی در بر هم زدن امنیت منطقه و زشت نشان دادن چهره واقعی اسلام دارد.

به امید روزی که همه مسلمانان جهان با اتحاد و یکپارچگی، جهان اسلام را از لوس وجود آل سعود پاک کرده و به جنایات آنان پایان دهند. باشد که زمینه ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم آوریم.

منبع:صاحب نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.