۲۰:۰۰ - یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵

شاید فردا خیلی دیر باشد!

امروزه پدیده بدحجابی و حتی بی‌حجابی به‌مثابه یک ناهنجاری در جامعه رخ نموده است و مسئولان امر با باور قلبی به این مسئله اگر اقدامات مؤثر فرهنگی در ابعاد گوناگون برای مقابله با آن صورت ندهند،شاید فردا خیلی دیر باشد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ علی حیدری/ روز ۲۱ تیر روز «عفاف و حجاب» است؛ موضوعی که اگرچه جزو موضوعات فرهنگی و اعتقادی محسوب می‌شود، اما به لحاظ ماهیت از چنان نقشی در عرصه اجتماع برخوردار است که می‌توان آثار آن را در ابعاد گوناگون زندگی اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی مشاهده کرد.

حجاب و عفاف به ویژه در یک جامعه ایمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که نشان‌دهنده عمق ایمان و اعتقاد از یک سو و حاکمیت ارزش‌های انسانی و رعایت حریم زن و مرد از سوی دیگر است و بی‌توجهی و سهل‌انگاری نسبت به آن ضربات مهلکی را بر پیکره اخلاق و معنویت در جامعه وارد می‌کند. رعایت حجاب و عفاف، در سلامت و پاکی جامعه مؤثر است و بنیان خانواده را تحکیم می‌بخشد.

حجاب اسلامی نقشی کلیدی در حفظ سلامت اخلاقی جامعه و پاکی نسل آینده دارد؛ چرا که زن در جایگاه مادر، مربی جامعه است و حفظ شأن، شخصیت، مقام و منزلت او می‌تواند حضورش را در مسیری درست و هدفی والا قرار دهد و آثار و برکات آن پرورش نسل سالم، با اخلاق و مفید برای فردای کشور است.

در بعد سیاسی نیز دشمنان انقلاب اسلامی پس از نزدیک به چهار دهه رویارویی با ملت ایران به خوبی دریافته‌اند که سلاح اصلی مردم مسلمان ایران، ایمان، اعتقاد و باورهای قلبی آنان است که باعث می‌شود در راه رسیدن به اهداف والای خود و دفاع از اسلام، انقلاب و مقدسات خود تا پای جان بایستند و مقاومت کنند و کشته شدن در این راه را سعادت ابدی بدانند.

این باور و اعتقاد از دل جامعه‌ای بیرون می‌آید که مملو از پاکی و نجابت و تقید به حفظ حریم‌های انسانی است، نه جوامعی که سراسر آن آکنده از فساد و فحشا و زرق و برق‌های مادی و دنیوی است. بی‌شک برون‌داد چنین جوامعی انسانی نخواهد بود که حاضر باشد از لذات دنیوی دست بکشد و برای رسیدن به حظ معنوی در دنیا و سعادت ابدی در عقبی جامه جهاد بپوشد و به جنگ با اهریمنان بشتابد، یا لباس خدمت بر تن کند و در دورافتاده‌ترین نقاط مرهمی بر آلام و دردهای محرومان و مستضعفان باشد.

همین عامل سبب شد تا دشمنان در نهان و آشکار اذعان کنند که وقتی در جنگ نظامی، محاصره و تحریم اقتصادی و مقابله سیاسی نتوانستند انقلاب اسلامی را به شکست بکشانند، تنها راه‌شان مقابله فرهنگی است که یکی از شقوق آن ترویج بی‌اخلاقی، بی‌عفتی و سوق دادن جوانان به سمت شهوات و غرایزی است که وقتی دامن‌گیر یک جامعه شود، روحیه مقاومت و پایداری را در آن تضعیف خواهد کرد.

آنچه امروز جلوه‌های آن در کوچه و خیابان‌های شهر قلب هر انسان مؤمن، انقلابی و خداجویی را می‌آزارد، از یک سو نتیجه اقدامات رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است و از سوی دیگر نتیجه غفلت و سهل‌انگاری متولیان و مسئولان فرهنگی است که برخی از آنان از روی ناآگاهی و برخی دیگر بر اثر خودباختگی در برابر تبلیغات دشمن به وظیفه و رسالت خود عمل نکرده‌اند.

واقعیت این است که پدیده بدحجابی و حتی بی‌حجابی امروز به‌مثابه یک ناهنجاری در جامعه رخ نموده است و مسئولان امر با باور قلبی به این مسئله اگر اقدامات مؤثر فرهنگی در ابعاد گوناگون برای مقابله با آن صورت ندهند،شاید فردا خیلی دیر باشد.

جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.