۱۵:۳۷ - یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵

بسیج جامعه زنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد:

مسئولان زمینه های ترویج بی عفتی در ساختار های رسمی و اداری کشور را برچینند

بسیج جامعه زنان اصفهان در بیانیه خود با تاکید بر وظیفه ذاتی نظام اسلامی در مبارزه با عوامل ترویج فساد، تدبیر مسئولان جهت مقابله با زمینه های ترویج بی عفتی و بی غیرتی درفرایندها، خدمات و ساختارهای رسمی و اقماری نظام اداری وخدماتی کشور را خواستار شد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ سازمان بسیج جامعه زنان استان اصفهان به مناسبت ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

۲۱تیرماه ۱۳۱۴ آغازی دیگر در راه مبارزه و مقاومت در مقابل هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مزبوحانه ی آمیخته به دیکتاتوری وخشونت در ترویج بی بند و باری واباحه گری است.

شاید آن روز فهم آنکه کشف حجاب آغازی برسلسله اقدامات پلید و ایمان سوز سفاکان روزگار برعلیه کرامت و نجابت زن و خانواده است سخت ودشوار می نمود. حال اما نه زن به تنهایی بلکه مردان و فرزندان و سرمایه های انسانی جامعه اسلامی در کالبد نهاد مقدس خانواده را با تمام ابزار و توان خود آماج انحراف وخطر قرارداده اند و هر روز و هر ساعت با جلوه ای زیبا شده با هنر، رسانه، سبک زندگی و حتی علم ومهارت، بنیان الهی آن را هدم و هتک می نمایند و می کوشند تا جسم زیبای آن را به غفلت و شهوت وهوس بیالایند و در مسائلی چون خیانت، اعتیاد و طلاق گرفتار ساخته، راه تعالی و تکامل و کسب نشاط و خوشبختی را براو ببندند.

اما تاریخ همدلی ملتِ با فرهنگ و نجیب ایران و مکتب امام خمینی(ره) به ما آموخته تازمانی که راهزنی در راه و دشمنی در کمین است، مبارزه و جهاد و مقاومت باقی است.

از این رو ما خانواده های ایرانی هم پیمان باشهیدان واقعه خونبار گوهرشاد و هم قسم با شهیدان راه حفظ حیاء وغیرت، از «مروه شربینی» گرفته تا «خلیلی» تمام تلاش خود رابا حفظ وگسترش حیاء، عفت و غیرت بکارگرفته در این اجتماع مردمی نکاتی را به ملت ودولت ایران متذکر می شویم.

الف»» براساس وظیفه ذاتی نظام اسلامی ممانعت و مبارزه با عوامل ترویج فساد واباحه گری که مانع رشد وبالندگی اخلاقی وتعالی همه جانبه جامعه است، تکلیفی غیر قابل تغییر و وظیفه ای غیر قابل تقلیل است و انتظار خانواده ایرانی ازمسئولان ومتولیان امور آنست که باهوشیاری، دقت و همتی مضاعف اقدامی شایسته و در خور از طرقی که اشاره می شود صورت داده شود و ما را در تحملِ رنجِ رشدِ خود و فرزندانمان یاری رسانند.

۱- بابهره گیری از تمام ظرفیت ها و فرصت های تعلیمی وتربیتی کشور زمینه رشد و ارتقاء فکری و فرهنگی آحاد جامعه بویژه نسل جوان آینده رافراهم آورده وخود راملزم به رعایت الزامات تدبیری ومدیریتی آن بدانند.

۲- حجم وکیفیت تهاجم دشمن و جبر خود ساخته اقتضائات مدرن شدن جامعه را مستمسک پذیرش و قبول شرایط فعلی نداند و تمام توان خود را در مقابله همه جانبه این جنگ مصروف داشته با تکیه به ظرفیت فعالان مردمی مومن و انقلابی راه دستیابی به اهداف فرهنگی انقلاب راکوتاه نمایند.

۳- با تمهید زیر ساخت های تولیدی و اقتصادی بازار سالم تولید وعرضه ی مناسب و دسترس ملزومات پوشش عفیفانه را برای زنان و مردان جامعه شکل داده تحمل بار سنگین مالی آن را بر پدران و همسران ایران زمین آسان نمایند.

۴- با طراحی مشترک و هماهنگ بین ظرفیت های حقوقی، تبلیغی، ترویجی، انتظامی، قضایی و امنیتی ازمواجه ی بخشی وجزیره ای پرهیز نمایند.

۵- اقدام عملی خود رادرتحقق اهداف قانون امر به معروف ونهی ازمنکر، به عنوان اصلی ترین عامل عمومی و فراگیر فرهنگ سازی و کنترل اجتماعی، سازمان داده آثار ملموس و عینی آن را در جامعه ظاهر سازند.

۶- باحمایت موثر ازحوزه های علمیه ودانشگاه ها زمینه تولید محتوا و روش های کاربردی تربیت اسلامی را متناسب با شرایط زمانی و اجتماعی و غیره فراهم کنند.

۷- با تدبیر شایسته زمینه ترویج مستقیم وغیرمستقیم بی عفتی وبی غیرتی رادرفرایندها، خدمات و ساختارهای رسمی و اقماری نظام اداری وخدماتی کشور برچینند.

۸- ازمبارزه اطلاعاتی و قاطع باجریان های سازمان یافته ترویج فساد و بی عفتی در عرصه های فضای مجازی، رسانه ای، سبک زندگی غربی و مد و لباس دست برنداشته با جدیت بیش ازپیش عمل نمایند.

ب»»نقش خانواده در استحکام بخشی به ابعاد فکری و شخصیتی اعضای آن نقشی بی بدیل و اثرگذار است که در صورت توجه به تکالیف و رسالت های تربیتی، توان مقاومت آن در مقابل انواع شرایط محیطی افزایش می یابد. ازاین رو خود و خانواده ایرانی دغدغه مند راخطاب قرارداده نکاتی را متذکر می شویم.

۱- زنان ومردان ایرانی بیش از پیش خود راملزم به کسب آگاهی وعمل به اصول تربیتی اسلام عزیز دانسته، زمینه رشد و تعالی خود و فرزندان کمال جو و تاریخ ساز رادر ابعاد اعتقادی، اخلاقی و رفتاری فراهم می آورند.

۲- والدین فداکار و دلسوز ایرانی باگسترش معنویت و اخلاق در خانه و با توکل به خدای یاری رسان خود را از باورهای غلط رها کرده بر اصول زندگی عفیفانه پافشاری می نماید و با حفظ عاقلانه و هوشمند حریم های فردی و خانوادگی زمینه بروز قبح شکنی وشکل گیری روابط نامشروع رادر محیط خانه از بین می برند.

۳- همسران آگاه ایرانی باکمک و استفاده از امکانات آموزشی و مشورتی دینی و اعتقادی مطمئن، قدرت و مهارت لازم برای تربیت نسل با نشاط و بالنده آینده را کسب می نمایند و از فرصت های عاطفی و خانوادگی برای رشد و پیشرفت روحی و فکری اعضای آن می کوشند.

۴- پدران ومادران فهیم ایرانی براساس وظیفه انسانی و الهی خود از در معرض قرارگرفتن فرزندان با مظاهر بی عفتی در محیط های مختلف خانوادگی، دوستانه وعمومی خود داری کرده، آرامش روانی و رشد متوازن و متعادل فرزندان را برلذت های زود گذر ترجیح می دهند.

۵- خانواده ایرانی نسبت به محیط اطراف خود درسطح بستگان، دوستان و همسایگان فعال بوده و با ترویج زندگی عفیفانه که از فکر سالم، گفتار سالم، رفتار سالم، نگاه سالم و پوشش سالم تشکیل می شود بستر تحرک اجتماعی برای دعوت به خوبیها ونهی ازبدیها را آماده می نماید.

۶- والدین هوشیارایرانی با شناخت وتسلط لازم وباتوجه به ابعاد واثرات مخرب جنگ نرم دشمن در قلب ها و فکرهای افراد جامعه از ورود فرهنگ های مضر ضد اسلامی و انسانی که از طریق ماهواره، اینترنت و دیگر امکانات وارد مصارف روزمره فکری و فرهنگی اعضای خانواده می شود با مهارت ودقت لازم جلوگیری می نمایند.

۷- خانواده ایرانی در قبال اقدامات شایسته، مناسب و اثربخش نظام در حوزه های آموزشی، فرهنگی و تامینی قدردان و پشتیبان بوده، در ازای ناکارآمدی ها، غفلت ها و ولنگاری های مدیریتی فرهنگ کشور مطالبه کننده ومنتقد بوده وخواهد بود.

در پایان باآرزوی سعادت وخوشبختی هم میهنان مؤمن وپارسای خود،توفیق وعزت خادمان فرهنگ وامنیت نوامیس وشرف اسلامی به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) راازخدای منان مسئلت می نماییم.
اجتماع سراسری مدافعان حریم خانواده

۲۱تیر ماه۱۳۹۵

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.