۱۵:۱۲ - یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵

جانشین فرمانده انتظامی ناجا مطرح کرد:

بهبود شاخصه‌های امنیتی در استان اصفهان/ طرح امنیت اجتماعی ناجا تعطیل نشده است

سردار مؤمنی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه‌های تخصصی بر اساس اولویت‌های ناجا در سال ۹۵ گفت: در سه‌ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه شاخصه‌های امنیتی در کشور افزایش یافته است و به‌تبع در استان اصفهان نیز این شاخصه‌ها افزایش داشته است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ ظهر امروز جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با حضور در جمع اصحاب رسانه در ساختمان فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های سال ۹۵ ناجا، ۳ قرارگاه تخصصی برای اهداف مأموریتی نیروی انتظامی راه‌اندازی شده است.

سردار اسکندر مؤمنی قرارگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با سرقت و آموزش را سه قرارگاه تخصصی ناجا عنوان کرد و گفت: با توجه به اولویت‌های ناجا در سال ۹۵ که به ترتیب مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با سرقت، افزایش امنیت اجتماعی و اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر و کاهش تصادفات است این قرارگاه‌ها در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های ناجا برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: کاهش قاچاق کالا به افزایش تولید داخلی کمک می‌کند و نیروی انتظامی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به‌ویژه بهره‌گیری از ظرفیت‌های خارج از نیروی انتظامی با افزایش کشفیات در این زمینه روبرو بوده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص انتظار مردم برای کاهش سرقت و افزایش کشفیات در این حوزه گفت: بر اساس تمهیداتی که در نظر گرفته‌شده است درصدد هستیم تا کشفیات کالاهای سرقت شده با سرعت بیشتری به دست مردم برسد.

سردار مؤمنی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه آموزش در ناجا اظهار کرد: آموزش یک امر دائمی در میان نیروهای انتظامی است و ناجا برای افزایش توان حرفه‌ای و عملیاتی نیروها اقدام به راه‌اندازی این قرارگاه کرده است.

* تمرکز پلیس بر انهدام باندهای سازمان‌یافته است

وی درمجموع تمرکز پلیس در کشور را برخورد با باندهای سازمان‌یافته عنوان کرد و افزود: با توجه به قرارگیری کشور در منطقه‌ای که ثبات امنیتی وجود ندارد با تلاش شبانه‌روزی مأموران نیروی انتظامی، مردم و سایر دستگاه‌ها در کشور شاهد افزایش شاخصه‌های امنیتی در کشور هستیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به وجود بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در مجاورت کشورمان گفت: متأسفانه کشور در محور ترانزیت مواد مخدر قرارگرفته است ولی با تلاش مأموران در مدت سه‌ماهه اول سال بیش از ۲۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف‌شده است که نسبت به مدت مشابه ۱۴ درصد افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: حدود  ۷۵ درصد از کشفیات پلیس در مرزهای شرقی و استان‌های حاشیه‌ای اتفاق افتاد ه که نشان از برخورد در مرزها دارد، همچنین با کاهش حدود ۹ درصدی در قتل و  ۱۰ درصد سرقت‌های مسلحانه هستیم.

سردار مؤمنی بابیان اینکه عزم نیروی انتظامی برای کاهش جرائم خرد و کلان و بهبود شرایط جامعه هست، اظهار کرد: در کل جرائم خشن به نسبت سال گذشته با ۲ درصد کاهش روبرو بوده ست.

* تأمین امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی بر اساس قانون بر عهده ناجا است

این مقام ارشد نیروی انتظامی کشور با اشاره به اجرای طرح امنیت اخلاقی در سطح کشور گفت: افزایش امنیت اجتماعی و اخلاقی در دستور کار مأموران نیروی انتظامی قرار دارد و تعطیل هم نشده است،  طبیعتاً هر موضوعی واکنش‌هایی را هم در سطح جامعه  دارد اما نیروی انتظامی قانون را اجرا می‌کند و بر اساس قانون یکی از وظایف محوله به ناجا موضوع تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی است و حساسیت نیروی انتظامی در این خصوص کم نشده است.

سردار مؤمنی بابیان اینکه مأموریت‌های نیروی انتظامی تخصصی است، تأکید کرد: طبیعتاً نیروی‌های به‌کارگیری شده در مأموریت‌های تخصصی بر اساس تخصص نیرو است و قرارگاه آموزش ناجا هم برای تربیت و تقویت رفتارهای حرفه‌ای در پلیس ایجادشده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با شاره به علت سفرش به استان اصفهان توضیح داد: با توجه به اولویت‌های ناجا ارسال ۹۵ که مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با سرقت، افزایش امنیت اجتماعی و اخلاقی، مبارزه با مواد مخدر و کاهش تصادفات است برای بررسی وضعیت عملکرد استان اصفهان در این مکان حاضرشده‌ایم که در آن معاونت‌ها و پلیس‌های تخصصی استان و همچنین فرماندهان انتظامی شهرستان‌های استان اصفهان حضور دارند.

سردار مؤمنی افزود: در این جلسه عملکرد سه‌ماهه استان ارزیابی و برای ۹ ماهه باقی‌مانده سال تصمیمات لازمه اخذ می‌شود، البته درمجموع شاخصه‌های امنیتی در استان اصفهان بهبودیافته است.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.