۱۳:۴۸ - شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان خبرداد:

کاهش ۲۰ درصدی جرایم خشن در ماه مبارک رمضان/ هوشیاری مردم و کمترین امار تصادف در تعطیلات عید فطر

حسین زاده گفت: در همه پژوهش های بین المللی براین نکته تاکید شده است که هر کجا مردم دین دارتر و اخلاق مدارتری داشته باشد، میزان وقوع جرایم در آن مکان ها به حداقل می رسد، که این امر در ماه مبارک رمضان به حداکثر رسید.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  سرهنگ حسین حسین زاده، پیرامون تشریح آخرین وضعیت آمار جرایم در ماه مبارک رمضان و راه های مواصلاتی به شهر اصفهان پس از ایام تعطیلی، اظهار کرد:  اصفهان همزمان با سراسر کشور درماه مبارک رمضان غرق در معنویت بود، آثار و برکات  این ماه مهمانی خدا را به وضوح شاهد بودیم که بخشی از آن به ماموریت های پلیس باز می گردد.

وی با بیان اینکه ماموریت های پلیس در این ماه  منجر به کاهش  وقوع جرایم شد که انتظار مسئولین و مردم  نیز اینگونه بود، تصریح کرد: براساس آخرین آمار، در پایان ماه مبارک رمضان، شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرایم خشن بودیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: در این ماه نیز  ۱۵ درصد از تماس های امداد خواهان با ۱۱۰ پلیس کاهش پیدا کرده که این رقم قریب به ۳۰ هزار تماس تلفنی از مجموع ۲۰۰ هزار تماس است.

وی به موضوع تصادفات و تخلفات رانندگی و کاهش ۱۰ درصدی  وقوع تخلفات مردم در ماه مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: با توجه به سه روز تعطیلی اخر ماه مبارک رمضان، حجم ترافیکی خودرویی در راه های استان افزایش چشمگیری داشت.

حسین زاده اذعان کرد: مردم اصفهان عنایت ویژه ای به نکات هوشیاری و مراقبتی در زمینه رانندگی کردند و خوشبختانه کمترین وقوع تصادفات را علی رغم  افزایش چشم گیری تعدد مسافرت های جاده ای در این سه روز شاهد بودیم.

وی بیان کرد: اوج تصادفات در دو ساعت قبل از غروب روز گذشته در ورودی شهر اصفهان  رخ داد که البته میزان قابل توجه ای نبود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی  استان اصفهان در توضیح اینکه چه میزان از پژوهش در بررسی شاخصه های کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در همه پژوهش های بین المللی براین نکته تاکید شده که هر کجا مردم دین دارتر و اخلاق مدارتری داشته باشد، میزان وقوع جرایم در آن مکان ها به حداقل می رسد،  که این امر در ماه مبارک رمضان حداکثر شده.

وی گفت: طبق تحقیقات پلیس میزان جرایم حتی مجرمین حرفه ای و جرایم خشن به علت تاثیر فضای معنوی ماه مبارک رمضان، به شدت کاهش می باید.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.