۱۰:۳۴ - چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز عید فطر:

باید اعمال خوبی که در ماه رمضان انجام داده‌ایم را در طول سال مداومت دهیم/دشمن به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان و روحانیت

آیت‌الله طباطبایی نژاد بابیان اینکه شخصی بنده را به دریافت حقوق ۴ میلیارد تومانی متهم کرده است، تصریح کرد: دشمن درصدد است تا میان مردم را نسبت به مسئولان و روحانیت بدبین کند، پس باید مراقب شایعه‌پراکنی‌های به‌ناحق باشیم.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ صبح امروز نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز باشکوه عید فطر ضمن تبریک این عید به امت حزب‌الله اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا اعمال خوبی که در ماه مبارک رمضان انجام داده‌ایم را در طول سال مداومت بدهیم.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرموده‌اند بهترین عمل آن است که حتی اگر هم کم باشد مداومت داشته باشد، گفت: انسان‌ها اگر اعمال خوب را مداومت داشته باشند فرهنگ خوب در آن نهادینه می‌شود ولی اگر به سمت اعمال بد گرایش داشته باشد، فرهنگ آن نیز بد خواهد بود.

وی بابیان اینکه انسان نباید حتی گناه‌های کوچک انجام دهد به این جمله از حضرت علی (ع) اشاره کرد که ایشان فرموده‌اند: این روز بر همه عید نیست، بر کسی عید است که روزه‌اش مقبول خدا، قیام و نمازش هم مورد رضایت خدا باشد، هرروزی که انسان در آن روز گناه نکند، آن روز عید است.

امام‌جمعه اصفهان زکات را یکی از واجبات مهم عنوان کرد و افزود: زکات‌های مال و فطر واجب هستند و طبق روایات فراوان اگر کسی زکاتش را ندهد در هنگام مرگ به او ندا می‌رسد که به دین یهود یا نصارا بمیر.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به موضوع حقوق و دریافت‌های نجومی که صدای آن در کشور بلند شده است، گفت: این سروصداها به خاطر بی‌تجربگی مسئولان بلند شده است، اگر آن‌ها واقعاً فکرشان را به کار می‌انداختند هرگز این سروصداها را به راه نمی‌انداختند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بابیان اینکه حقوق‌های دریافتی زیاد نیست و دولت بر اساس فیش حقوق پرداخت می‌کند، تصریح کرد: تنها عده‌ای از موقعیت خود سوءاستفاده کردند و کسانی که سوبسیدها، رشوه، وام بدون بهره را دریافت کرده‌اند تنها عده‌ای خاص بوده‌اند.

وی این سروصداها را اغراض سیاسی عنوان و اظهار کرد: این صحبت‌ها و سروصداها ذهن عوام‌الناس را نسبت به مسئولان و حقوق‌بگیران بدبین می‌کند، اگر توجه کنیم خیلی از حقوق‌بگیران ما در آموزش‌وپرورش یا نیروهای مسلح چه حقوق کمی را دریافت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان این شایعه‌پراکنی‌ها را فساد انگیز توصیف کرد و گفت: حتی در مورد بنده هم خانمی دریکی از مدارس دخترانه گفته بود که فلانی (بنده) ۴ میلیارد تومان دریافت می‌کند، امیدوارم خداوند ایشان را به راه راست هدایت کند، این گفته از فساد است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد اذعان کرد: ائمه جمعه در حال حاضر که خیلی حقوقشان بالا رفته ۱۶۰ هزار تومان دریافتی دارند، البته بنده قاضی هستم و حقوقی را هم از طریق قضاوت دریافت می‌کنم، نیازی به حقوق زیاد هم ندارم، بنده مدیر حوزه و رئیس ستاد احیا استان نیز هستم ولی ریالی از آن‌ها دریافت نمی‌کنم.

وی در گلایه‌ای بابیان اینکه چرا برخی شایعه‌پراکنی‌ها به‌ناحق می‌کنند، گفت: حقوق و مزایای رسمی هیچ‌کس حتی رئیس‌جمهور و وزرا بالاتر از ۲۰ میلیون تومان نیست ولی باید بدانیم اگر انسان نا متدینی بر مسند قدرت قرار گرفت احتمال سوءاستفاده کردن از موقعیتش وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ادامه داد: سیاسیون با اغراض سیاسی برای تخریب همدیگر حقوق‌های نجومی را اعلام می‌کنند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به آیات ۱۹، ۲۰ و ۲۱ سوره مبارکه نور اظهار کرد: فریب شیطان را نخورید و شایعات را تحقیق کنید تا به صحت و سقم آن پی ببرید.

وی گفت: دشمن درصدد است تا میان مردم را نسبت به مسئولان و روحانیت بدبین کند، شاید کل افرادی که حقوق نجومی دریافت کرده باشند بیشتر از هزار نفر نباشد، اما لازم است بدانیم در نظام جمهوری اسلامی با این‌گونه افراد برخورد جدی می‌شود.

امام‌جمعه اصفهان بابیان اینکه به لطف خداوند و امام زمان (عج) کشور ما در یک ثبات و امنیت بی‌نظیر قرار دارد، تأکید کرد: مبادا با دست خودمان مشکلات داخلی ایجاد کنیم.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.