۲۰:۰۳ - سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵

ماه بندگی خدا که رو به پایان است؛

زیبایی های ماه بندگی خدا در شاهین شهر

صد حیف که این فرصت کمیاب زود به سر آمد بعد از آنکه به آن خو کرده بودیم و زندگی کردن با او عادتمان شده بود. روزها در گرمای جانفرسا به دستور خدا لب و چشم بسته و گوش به فرمان بودیم تا به بندگی عادت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ گردش ماه بار دیگر ما را به پایان ماه مبارک رمضان رساند؛ چنان آهسته آمد و رفت تو گویی چون آب گوارایی و یا نسیمی خنک بر گونه عطش زدگان بیابان سوزان دنیا نشست و چون آب گوارایی برای روزگار عطش آلود انسان سرگردان امروز بود. آهسته آمد و رفت و گویی رسالتش تنها نجات آدمیان از گناه یکساله و نجات دادنمان از دست اهریمن و به اسارت گرفتن شیطان و آزاد نمودن ما از بندش بود، آهسته آمد و رفت گویا امیدش به مغفرت رساندن ما و صمیمیتش تنها برای خوب کردن حال بد ما بود.

شاید به این دلیل نیز باشد که عید فطر را فطر نامیده‌اند که این ماه مبارک ما را در نهایت به فطرتمان برمی گرداند فطرتی که در آلودگیهای دنیا کم کم فراموش شده و پس از شستشو در این ماه مبارک همچون کودکی تازه متولد شده آماده زندگی جدید می‌شویم،

روزها و شب‌های این ماه برتر از همه روزها و شب‌ها بود و ساعاتش ارجمندتر از سایر ساعات. دعای مردمان در آن مستجاب بود که فرمود « در ساعات ماه مبارک رمضان خداوند با نظر رحمت به بندگانش می‌نگرد و اجابتشان می‌کند چون او را می‌خوانند.» شبی در آن هست که برتر از هزار ماه است چراکه قرآن در آن نازل شده. ماهی است که در آن دست بندگان به طاق آسمان و دعای دعاگویان به گوش عرشیان می‌رسید.

صد حیف که این فرصت کمیاب زود به سر آمد بعد از آنکه به آن خو کرده بودیم و زندگی کردن با او عادتمان شده بود. روزها در گرمای جانفرسا به دستور خدا لب و چشم بسته و گوش به فرمان بودیم تا به بندگی عادت کنیم و تمرین پایمردی. تا تقلید از گرسنگان کنیم و تمرین جوانمردی. تا امتحان کنیم استقامت خود را و آماده شویم برای روز قیامتی که گریزی از آن نیست و گزیری از آن نیست که روز حساب است و کتاب. و روزی که مقدمه روزگارانی است ابدی و بی‌انتها که در آن تنها پاداش است و عقاب. و روزی که خدا از نعمات داده شده‌اش سؤال می‌کند که با آنها چه کردید؟ و تو‌ ای ماه مهربان رمضان یکی از آن نعماتی که رحمت و فرصتی برای بندگان خدا هستی و خدا در مورد تو نیز از ما سؤال خواهد کرد که با تو چگونه رفتار کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.